Offroad/Cross/Enduro

Mja de blir nog klumpigt.. då bulten är av precis i höjd med kanten på aluminium svingen... Så nedanför den mutter som sitter där på bilden.
 
Grispit? Annars borra, men du behöver ju inte göra gängor i svingen. Det räcker ju med en mutter på en längre bult som kedje spännare :) svårt att förklara men du kanske förstår :)
 
Redbull Romaniacs 2012 Signature Serie's

Här är hela avsnittet från Redbull Romaniacs 2012 Signatur Serie's...

Hårig enduro... :hihi

 
Har ett litet problem med CRF:n ja lyckades skapa sist ja bytte drivpaket till Enduro drevningen, Ja lyckades dra av en av bultarna till kedjespänanr blocken i svingen så nu sitter halva bulten kvar i svingen. Finns de nån här som har nått bra tips hur man löser detta eller som kan vara behjälplig mot viss kompensation ?!

Tror den sitter rätt bra i svingen då ja fick ta i för kung och fosterland för att rubba den och därav gick den av. :hihi

Vet inte om man får borra ur och gänga nytt eller vad som är enklast/smidigast ? :va

View attachment 371093


Grispitt leder bara till mer elände om den satt så förbaskat att du drog av den.

Jag skulle nog lösa det ordentligt, ta bort svingen och lämna till mekanisk verkstad, låt dem borra ur och snygga till gängan, shoppa ny bult.

Under tiden de pysslar ser du till att göra rent/fetta in sving- och länkagelager. :hihi

Gört.
 
Jepp, insett att de nog är de enda rätta, till och med beställt nya sving/länk lager då ja ändå har isär detta från min BFF Ebay. :hihi
 
Klippte ihop en film från när vi i Vaggerydsgänget besökte TheKids arrangemang i Tofteryd.


/Danne
 
Jag ska aldrig köra på saltvatten mer :gnissla :huvet
RostigBroms.jpg

Nya Flying Machine Factory-systemet :)
NewFMF.jpg

Kylvätska, kylarvingar och nya fotpinnarna kvar. Har drevat upp till 15/45 nu inför isåkningen. Fick kapa kedjan :(
AlmostDone.jpg

Ska byta framhjul och kanske se över frambromsen också mtp hur baken såg ut :gnissla
 
Last edited:
Fy fasen Kman, såg för dj**ligt ut de oket. Kanske lika bra att kolla fronten när man ändå håller på. FMF systemet ser nice ut... :tummenupp
 
Bara ut å bröta runt på lingon nu då Kman. Bara säga till om du inte har lust att åka ut dit själv ;)
 
Ja jag kan haka på och foto/filma lite beroende på när de blir i så fall. :tummenupp
 
I vår får ni trängas med mig igen på banorna ;) Kan erkänna att just nu sitter jag och trampar på friskis för att dels komma i skinnstället till våren och för att tagga till cross säsongen ;) :yoparty
 
Gaaahhh... Fckin Hell :huvet

Fick domen nu från Absolut MX då meken kollat på de och konstaterat att ja de fanns ett glapp i ventilspelet samt att kamkedjan var slapp så var inte de problemet till missljudet. Utan de var ett glapp i pinbullten/veven som var källan till detta. Så dom 1800:- för ursprungliga jobbet steg snabbt upp till 9,5K för ny kolv + lager och pinbult samt vev och balansering av detta samt en hel motorpacknings satts samt olja/filter/kylarvätska.

Säker prisvärt om de varit en nyare hoj, men med tanke på att den har 9 år på nacken så är de inte längre ett alternativ. Inget ja får igen om ja säljer, så ska kolla av med morsan gubbe om de är nått han kan tänka sig ta på att fixa så man kan sälja eller om de får bli att säljas i bitar/renoverings objekt.

:mad: :huvet :brinnerup :gråta

Hepp blir tvåtakt igen efter detta härliga besked. De är ett som är säkert...
 
Ja snackat med min mek nere i Skåne med och han var inte så sugen på att ta i det hela utan rekommenderade att göra mig av med grejerna. Så de blir till att slakta och så får man spara vissa delar för en 500 konvertering... :hihi
 
Back
Top