Offroad/Cross/Enduro

Fortsätter ni med allt detta får jag oxå skaffa mej en cross. Hur fan ska det gå, sist jag körde var en 80cc i Habo istället för moppe.

Stick o hämta en billig 250 2-takt så är du med i gänget direkt!
Du ser ju hur jag kör.. dammar ner i sanden i var böj men kul är det.
R1 suget är i skrivande stund obefintligt :(

K-man för proppa i bomull i förknasaren så han får en maskin han orkar med i några timmar i skogen :tungan
 
Tja kör ni på sådana smala områden (bortsett från sandlådan) så är de ju inga dimmer för er att ta er runt NMK. :tummenupp
 
Nu har jag googlat endurohojar en stund och lagt ner införskaffandet av en sådan redan :D

Isf blir det avgassystem och fjädringsfix till 500'an så tar jag ut den ist
 
Varför köpa en till cross man måste renovera när jag precis renoverat en?

Det är inte så märkvärdigt att få fart på crosschassit igen, bara jag får hem ett avgassystem. FMF Gnarlysystem inkl stinger = 2700 inkl frakt fr ebay. Bara pipan kostar tre i Swe.

Sen behöver stöten renoveras. Gör Engman sånt? Kan jag lämna min till nån av er?

Hittade den här bilden :hihi

service_riding_woods_1.jpg


Artikeln var lite intressant :) CR500 vs CRF450
 
Last edited:
Hade det inte varit så att Rännet är tidigare i år än förra och ord. stängningen för anmälan var redan 15/8 så hade man kört. I augusti kände man sig inte tillräcklig för att köra men nu är de nog inga större problem. Dock kostar efteranmälan 1000:- extra så... nja.

Funderade själv med på en 350 4-takt men dom är för prisade fortfarande för att vara intressanta för mig. u har jag dessutom fått 450:n att gå som ja vill i Endurospåret så får klara mig med den tillsvidare. :hihi
 
Ojdå. Jaha... Ja, och att köra Rännet med 500'an vette f*n... :D

Jag gillar den här sajten jag råkade upptäcka i bildsökningen. En del roliga projekt... en YZ144 den bygger för skogen bla...
http://www.easterndirt.com/
 
Last edited:
Ojdå. Jaha... Ja, och att köra Rännet med 500'an vette f*n... :D

Mja tror inte de blir så stort problem som man tror, har talat med många på NMK och Rännet är betydligt lugnare bana än NMK's spår så klarar man de så klarar man rännet men vet vad du menar, vet hur bångstyrig min 450 varit på Enduro spåren och hur slut man varit. Stora grejen med Rännet är att de är en hel del steniga partier som gör de lite halare när man kör.

Du får se de som en utmaning att klara de och bli en av de första som kört och klarat sig ta sig runt på en (vet inte om nån gjort de tidigare) ?! :hihi
 
Last edited:
Hade det inte varit så att Rännet är tidigare i år än förra och ord. stängningen för anmälan var redan 15/8 så hade man kört

Jag har en plats till rännet till dig Röv3n, betald o klar!:tummenupp Så vill du köra så e det bara att göra det...:krama

//Thekid (från Goffens dator, örkade inte logga ut o in)
 
Last edited:
Nej ska sälja crossen :) Jag har dubbdäck om någon vill köpa? Köptes i vintras för 3k. Kört på sjön en gång å ett par ggr på torsvik. Ev bytes mot sporthoj:tummenupp
 
Jag har en plats till rännet till dig Röv3n, betald o klar!:tummenupp Så vill du köra så e det bara att göra det...:krama

//Thekid (från Goffens dator, örkade inte logga ut o in)

I vilket grupp är den biljetten till då ?

Nej ska sälja crossen :) Jag har dubbdäck om någon vill köpa? Köptes i vintras för 3k. Kört på sjön en gång å ett par ggr på torsvik. Ev bytes mot sporthoj:tummenupp

Vad ska du ha för issulorna, de blir ingen sporthoj mellan... eller jo föresten kom och hämta bullens... :hihi Den är ju putsad och klar numera och alla pryttlarna till den ligger i välpackad kartong. :tummenupp
 
Jag vet inte riktigt va men så mycket som möjligt ;)
Ska hämta hans hoj de första jag gör när någon köper min cross :)
 
Aa verkligen :) fan vad gott de luktar om era rökmaskiner. Nästa gång de blir en cross så blir det garanterat en 2 taktare :) Men de var ont om wheelies från erat håll idag :7peta:yoparty

Ja du måste fått ett riktigt bra pris på bullens retta om du säljer crossen nu :) Såg ju riktigt gött ut nere på skjut...euhm crossbanan i Lördags! imponerande tempo du höll på sandbanorna :tummenupp
Vad det gäller wheelies så är de inte så smidigt på tvåtakts maskiner faktiskt, ingen motorbroms att leka med ju! :)
Sen brukar jag personligen hålla mig rätt lugnt just på grusvägarna när man transporterar sig, kör ju helst enduro spår vart man än ska men så bra koll har jag inte ännu.

Brrr... toksmala stigar med en massa träd tvärs över. Inget för en CR500

Sandlådan däremot.... :)

fasen... allt detta endurosnack får mitt habegär att växa. Jag e sugen på att testa 350 4t med elstart. Ränneslätt någon?

Jasså är 500an så ettrig å arg? eller gillar den inte att ligga å puttra på lägre varv? för vrid lär väl finnas där med! :)
Min 300a är iaf väldigt snäll och jämn i karaktären, snällare än alla 250 cross och enduros jag kört.
Bara fixa fjädringen så åker vi ut å ger! :tummenupp
 
Jo, med lägre drevning än vad crosschassit har just nu så ska det väl gå att tråckla sig genom skogen. Testade ju lite på stigarna runt Vaggerydssjön härom vintern men då drog det iväg jäkligt fort och jag tvingades ligga på lägsta två växlarna bara.

Men visst, bottendraget är ju grymt för att va 2t. Sen är den ju lite dryg att kicka om man får stopp eller är trött i benen.

Drömde om Gold Valves på Race Techs hemsida igår... Eg inte dyrt med en tusing i var ände om fjädringen blir bra. Först måste dock ett nytt avgassystem införskaffas då 'originalet' är ombyggt för att passa AF-chassit, så med alla dessa utgifter så kan det dröja innan jag kommer ut i skogen.... :brynad
 
Last edited:
De går trögt med säljandet :/ Men äh kan inte sitta inne och lipa hela tiden så det blir lite enduro på nmk idag tror jag :tummenupp
 
Gah monsunen drog ju precis in över Jkpg, ska se om ja lyckas lösa de så kikar ja ut annars får jag ta tag i filmerna från Enduro VM istället och klippa ihop det hela.
 
Back
Top