Alming
-----------------------
Hej!
jag har ett ganska bra tag siktat in mig på att införskaffa en till hoj.
jag vill ha en liten, smidig LV-reggad offroadmaskin, som inte kostar för mycket, och som inte är allt för klumpig att baxa runt i skogen.
Mestadels avsedd för grusbus, men jag har även tänkt köra på enduroslinga med den.
Jag har tittat på lite äldre modeller kring början av 90-talet
XR 250 (svår att hitta LV-reggad dock)
XR 500
TT 350
DR 350/400
Men iom att det inte ofta anges regnr i annonser, så har jag enbart kunnat söka på ett par försäkringsbolag, bl.a. "bilsportmc.se"
Jag blir mörkrädd när jag ser priser runt 10 000 helår, halvförs. och uppåt för dessa gamla effektsvaga maskiner.
Är det någon som har god koll på vart man ska vända sig, för att hitta ett vettigt pris?
Jag är 22 år, snart 23, bor på hisingen.
Kanske är någon jämngammal som forskat i problematiken?
ALLA tips av relevans mottages.
jag har ett ganska bra tag siktat in mig på att införskaffa en till hoj.
jag vill ha en liten, smidig LV-reggad offroadmaskin, som inte kostar för mycket, och som inte är allt för klumpig att baxa runt i skogen.
Mestadels avsedd för grusbus, men jag har även tänkt köra på enduroslinga med den.
Jag har tittat på lite äldre modeller kring början av 90-talet
XR 250 (svår att hitta LV-reggad dock)
XR 500
TT 350
DR 350/400
Men iom att det inte ofta anges regnr i annonser, så har jag enbart kunnat söka på ett par försäkringsbolag, bl.a. "bilsportmc.se"
Jag blir mörkrädd när jag ser priser runt 10 000 helår, halvförs. och uppåt för dessa gamla effektsvaga maskiner.
Är det någon som har god koll på vart man ska vända sig, för att hitta ett vettigt pris?
Jag är 22 år, snart 23, bor på hisingen.
Kanske är någon jämngammal som forskat i problematiken?
ALLA tips av relevans mottages.
Last edited: