oFFkeFF i finrummet

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Titta i IB vilka som är uppklassade, oFFkeFF är A-förare! Förväntningarna är skyhöga, nu finns givetvis inte att få stryk av rödingar som Nyteknik med på kartan längre!

Det gamla B-förargardet decimeras i rask takt.....

Klart att det blir snyggare med gröna skyltar

Kul att du nu är A-förare. :tummenupp
Dock sitter de gröna skyltarna snyggast på en Honda av lite nyare snitt (exempelvis en från -01)

Klart fränt

det blir många svenskar i 250 em nästa år :D

Pålle skrev:
Det var bara för att hon klassades upp under pågående säsong, juh. Inför Assen...

men även nicko klassa upp sej mitt i säsongen annars hade han inte kunnat köra EM;et på anderstorp.. :7peta just de :fakta

Grattis!
Tyckte något var lurt när oFFkeFF skrev att han skulle köra EM nästa år.

Macke --> Har du kört utan licens i år eller?

Goodstuff skrev:
Såg det så listan kan ju inte vara helt komplett. Tex klassades Daniel Almqvist-Björn upp under säsongen men var med på listan.

Dom enda som var med på listan var de som automatiskt klassas upp nu, de som valt att klassa upp sig under säsongen och de som ansökt om att få klassa upp sig var inte med.. :)

När jag gick licenskursen i våras berättade Micke (kursledare i LMS) att han till slut hade blivit uppklassad till A-förare och att han var ganska stolt över detta gick inte att ta miste på. Han menade att det var en naturlig ambition för alla strävsamma B-förare att förbättra sig själv och till slut bli uppklassad till A. Ungefär som att ta en magisterexamen. Men jag har märkt att man egentligen inte behöver uppnå några speciella resultat för att få A-licens. Även om det förstås är kul för B-förare som vill testa att köra enstaka EM-deltävlingar att man kan tilldelas A-licens utan krav på prestation tycker jag det känns lite fel. Det låter kanske snålt men jag ser A-licensen som en belöning/befordran för de förare vars resultat visar att de håller en högre standard än förare med B-licens gör. Vad är annars meningen med att det finns två olika licenser?

Nyteknik skrev:
...
Men jag har märkt att man egentligen inte behöver uppnå några speciella resultat för att få A-licens.
...
Det låter kanske snålt men jag ser A-licensen som en belöning/befordran för de förare vars resultat visar att de håller en högre standard än förare med B-licens gör.
...

Det är i jämförelse med andra b-förare som ni "mäts"! (Hur du värderar dina b-förarkolegor kanske en annan sak?)

oFFkeFF har resultat från tävlingar. Räknat bland b-licenserade 2004: Linköping 4:a, Falkenberg 1:a, Kga SO 1:a, b-race LMS 2:a.

Tror t.o.m att han kunde blivit uppklassad redan ifjor! Förare som kom på sämre placering än honnom blev uppklassade förra året. Han kan ha lämnat in ansökan om att få lov att köra ett år till på b-licens. Vilket kan ha gått ut nu.

Sen att man kört ett antal tävlingar kan också ha räknats in då det ger erfarenhet och det i sin tur gör att han inte kommer göra "oberäkneliga" saker ute på banan mm som en nytagen licenstagare kanske kan göra. Det väger nästan mer än en som kör nästan lika snabbt i varvtider men som bara kört 3 race samanlagt sen licensen togs.

Chris Ash skrev:
Titta i IB vilka som är uppklassade, oFFkeFF är A-förare! Förväntningarna är skyhöga, nu finns givetvis inte att få stryk av rödingar som Nyteknik med på kartan längre!

Det gamla B-förargardet decimeras i rask takt.....

Grattis nu ska vi bara hitta en hoj till dig också.

Nu vet jag iofs inte om den gröna skylten kommer göra sekunderna, men det öppnar klart upp för att åka fler tävlingar, som EM anderstorp, och kanske något race nere på Assen.
Nyteknik, vad ska man göra för att bli a-förare? Vinna SM/EM?

*/ ?>
Back