Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Goodstuff skrev:Grattis!
Tyckte något var lurt när oFFkeFF skrev att han skulle köra EM nästa år.
Macke --> Har du kört utan licens i år eller?
oscar skrev:Såg också honom i IB! Grattis!![]()
Nu är det bara Nypanik kvar i det oglamourösa B-träsket...![]()
Chris Ash skrev:Appapapapp! Moi också!
Nyteknik skrev:När jag gick licenskursen i våras berättade Micke (kursledare i LMS) att han till slut hade blivit uppklassad till A-förare och att han var ganska stolt över detta gick inte att ta miste på. Han menade att det var en naturlig ambition för alla strävsamma B-förare att förbättra sig själv och till slut bli uppklassad till A. Ungefär som att ta en magisterexamen. Men jag har märkt att man egentligen inte behöver uppnå några speciella resultat för att få A-licens. Även om det förstås är kul för B-förare som vill testa att köra enstaka EM-deltävlingar att man kan tilldelas A-licens utan krav på prestation tycker jag det känns lite fel. Det låter kanske snålt men jag ser A-licensen som en belöning/befordran för de förare vars resultat visar att de håller en högre standard än förare med B-licens gör. Vad är annars meningen med att det finns två olika licenser?
oscar skrev:Däremot så glömde jag Teddy...
oFFkeFF skrev:Jag tror faktiskt jag gjort det![]()
crallan skrev:Dom enda som var med på listan var de som automatiskt klassas upp nu, de som valt att klassa upp sig under säsongen och de som ansökt om att få klassa upp sig var inte med..![]()
Goodstuff skrev:Nej så var det inte. Daniel Alqvist-Björn klassades upp under säsongen, han körde NSBK på Åsen tex men fanns med på listan. Swedie fanns inte med på listan fast han klassats upp efter säsongen. Så det så.![]()

oscar skrev:Såg också honom i IB! Grattis!![]()
Nu är det bara Nypanik kvar i det oglamourösa B-träsket...![]()

Goodstuff skrev:App app app. Vi är några stycken.
Stellan Hedlund, Per Träff, Per Utterström, Gustaf Anveland, Martin Häll, Teddy, undertecknad och säkert någon mer som jag glömt bort.![]()
oFFkeFF skrev:Jag tror Anveland, Häll och SurTeknik kommer vara uppklassade under eller efter nästa säsong.
oFFkeFF skrev:Nu vet jag iofs inte om den gröna skylten kommer göra sekunderna, men det öppnar klart upp för att åka fler tävlingar, som EM anderstorp, och kanske något race nere på Assen.
Nyteknik, vad ska man göra för att bli a-förare? Vinna SM/EM?
Nyteknik skrev:Det är fullt möjligt att den gröna skylten ökar det egna självförtroendet och därmed förmågan att köra fortare. Eller skapar negativ stress över att man ska fylla rocken och framkallar vurpor.
Min föreställning, som är grundad i vad jag har hört från andra, var att man ska uppnå ett visst genomsnitt av SM-poäng under säsongen för att kvalificera till A-licens. Åtta SM-poäng i snitt per tävling är mitt minne av hur det beskrevs. Det stämmer uppenbarligen inte men principen tycker jag verkar rimlig därför att den skulle ge en begriplig och konkret definition av vad som kännetecknar en A- respektive B-förare.
Mrlind skrev:Du offkeff, du har väl en buss på önskelistan också, vet en fining som säljs för billig peng..![]()
I så fall borde mina 57 "B-förarpoäng" ha renderat mig automatisk uppklassning; vilket jag inte har sett röken av.oFFkeFF skrev:Jo, men nu har du knarkat igen. Man ska inte ta 8 sm-poäng i snitt för att bli uppklassad. Utan b-förare poäng..
Hur skulle r600/1000 klassa upp sig annars, de kör inte om sm-poäng.
Däremot är det möjligt för en b-förare att även plocka sm-päng i 125 och 250..
Eftersom det dock är relativt få b-förare i 250r, så går man inte enbart på det, utan en del på erfarenhet, tempo och säkerhet och även till viss del placeringar.
Som sagt, du blev väl bästa B-förare i 250cc? Skumt att du inte blev uppklassad direkct... Ring Lodnert och kolla. Själv fick jag 9p i snitt på de tävlingar jag körde men missade en tävling så totalt blev det mindre än 8p i snitt!Nyteknik skrev:I så fall borde mina 57 "B-förarpoäng" ha renderat mig automatisk uppklassning; vilket jag inte har sett röken av.
Nyteknik skrev:I så fall borde mina 57 "B-förarpoäng" ha renderat mig automatisk uppklassning; vilket jag inte har sett röken av.
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |