Officielt fartrekord med pulka efter bil?

Inte värt att utmana ödet. Fick mig en tankeställare efter att jag kramats med asfalten o lyktstolpen. Om jag inte haft hjälm hade jag krossat skallen och med andra ord varit död nu. Hade jag träffat med ryggen istället hade jag med största sannolikhet varit förlamad eller död eftersom jag inte hade ryggplatta. Sinnessjukt. Hädanefter håller jag mig i max 40km/h. Det är för övrigt mycket roligare då, då ser man vad som händer och man har kontroll och kan träna lite skillzz. I över 60 km/h får du så mkt skit o snö i ansiktet att du inte ser något, dessutom gör det sjukt ont om du trillar redan då.

Bjurling hade visst redan slängt upp min film på honom när han åkte i 90 km/h. Så här är filmen på mina 110 km/h + vurpa (som man tyvärr inte ser helt o hållet). Ripster @ SH filmar.

[YOUTUBE-ID]PTrBbFhDGFs[/YOUTUBE-ID]

Jo jag hörde att du kraschat ordentligt... Tur det gick bra!

Jag åkte med både hjälm, ryggplatta, knäskydd och höftskydd. Kände mig som stålmannen.

60 km/h var faktiskt ganska behagligt. Men kändes ändå lite... mesigt :D

När snön kommer så blir det att plocka någon form av rekord...
 
Jävla apor :D

Nej nu får det snart ramla ner lite snö här.
 
Nån som provat att bygga hopp?

Vi gjorde det igår. Slunga ut pulkan och hoppa lite. Trodde jag sket ner mig första gången men det vart ju bara en hård landning...
 
Jag passade på att åka bakom häst innan tomten kom på besök.

Kan ni se filmen!? Youtube har blockerat filmen på ena datorn märker jag... :va

[YOUTUBE-ID]fho4u86Z1Fg[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:
När en annan var en 16 bast så va vi ett galet gäng. Då åkte vi på skorna efter en bil, höll oss fast i kofångaren.
Volvo 240 med tre man bakom som höll i sig för livet, vi normal funtade släppte mellan 50-70blås, men en kille höll sig kvar på 140 utan problem.
Tredje rekord försöket tappa han taget i en lätt kurva och klippte en snödriva i 140, snacka om att det yrde snö, vi var övertygade om att kvällen skulle sluta på sjukan men fanskapet klara även det.

Idag leker man kanske lite säkrare...
 
Blir det nå pulkaåkning för er galningar iår då? :)

Har vart upp i 60 på en oplogad spårig väg men efter att jag faceplantade i 50 så kände jag att det behövdes bättre underlag :näsblod

Hoppas på lite mer snö så blir det ut med snowracern på plogad väg, nu jävlar ska jag över 100! :tummenupp
 
Skulle jag försöka mig på något dylikt så fick de nog bli på isen efter hoj eller skoter, utan några fasta hinder skulle man ju kunna åka hur fort som helst. Har själv åkt skidor och skridskor i ca hundra knyck.
Lycka till
 
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/dog-efter-krock-mellan-bil-och-kalke_7778276.svd

Undra om han skrivit i denna tråden förut?

PS.
Barnen i afrika svälter, och här vill du åka pulka, inte bara nerför en backe, utan efter en bil för att du är för lat för att gå upp för backen igen. Bah.
:hihi

Usch fyfan :(

För att föregå med gott exempel så ska jag hyra in en av somalierna i mitt trapphus, sätta honom i en Porsche, och sen åka efter Porschen på pulka.
 
Nästa gång jag blir bötfäld eller på annat sätt antastad av någon myndighet så ska jag alltså hungerstrejka tills jag slipper undan byråkratin.

Vad vinner man på att hungerstrejka? Man förlorar ju bara själv, det är som att sexstrejka.
Då är det väl bättre att färga håret och strejka mot sin naturliga hårfärg.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top