Officiella bilder: 2011 Kawasaki ZX-10R

Bara jag som ser likheterna :confused:
Tycker guldvingen ser mindre och smidigare ut dock!

GL1800A2_w180.jpg
attachment.php

Är det bara jag som noterar att rödmarkeringen ligger på 8000 rpm i bilderna? Känns inte helt äkta.

EDIT: Ser nu efter andra koll att det blir gulrött vi 8k helrött vid 14k. Rekommenderar Kawa inte varvtal ovanför 8k, eller vad är det frågan om?
I min bok skall färgen rött inte användas i en förarmiljö om det inte är allvarligt. Felkonstruerat. Gör om, gör rätt!

Detta är min enda anmärkning mot hojen så här långt. Mina dom kommer när hojen är provkörd

Nej! Det är du inte.

Jag menar ställbara i all ära men för gatåkning så är ju elektronisk överlägsen fattar inte varför flera inte hakar på och kör med det ? Kostnad ? Honda och yamaha kör ju med det, har jag missat några andra ?

KAWASAKI ZX10R ÄR ALLTID RÄTT-ÄVEN OM DU TYCKER DEN ÄR FUL-KÖR DEN-FÖRÄLSKA DIG-OCH DU KOMMER PLÖTSLIGT TYCKA DEN ÄR SKITSNYGG:tummenupp

Gillar den! Och tekniska datan var ju sjukt läcker.. utom en siffra..
Vikten, 198kg ?

Våran 2006 år erf moppe R1a med full tank (24 liter) väger 199kg..(Gelleråsens hojvåg)

påminner dom inte lite om varandra..:rolleyes:

Ställer du en gixxer, ninja, hondan och kanske även rettan brevid varandra så är det svårt att se skillnad alltså.
Gixxern, ninjan och hondan har ju samma slags ram, avgas, rettan skiljer ju sig lite med avgas under sadeln iaf.

Last edited:
Bara jag som ser likheterna :confused:
Tycker guldvingen ser mindre och smidigare ut dock!

GL1800A2_w180.jpg
attachment.php

Jo, du har fan rätt. Guldvingen har ju också 2 HJUL! :skrämd

Vikten, 198kg ?

Våran 2006 år erf moppe R1a med full tank (24 liter) väger 199kg..(Gelleråsens hojvåg)

Nuförtiden har jag också lagt märke till att de ofta anger wet-weight i stället för dry-weight.

198 kg är alltså fulltankad.

Last edited:
Vikten, 198kg ?

mjo men kolla tex utblåset, lär finnas en hel del att plocka av bara där.. tror inte det är svårt att skala av 10kg (på dom flesta av dagens hojar) utan att göra nåt nämnvärt ingrepp..

ingen som hört några sverigepriser på zx10an förresten?

$13500 i USA är ju snuskigt billigt (ganska god marginal till andra märken).. kawa öppnar hårt med denna modellen!

både antispinnet och absen ska visst vara nåt utöver det vanliga också och hämtat direkt från moto-gp teknologi.

Bara att hoppas att det mer drag i motorn än 2010:an som trots massor av pappershästar inte ryckte mer än 20 m i axtävling till 150 mot Triumph 16-1700cc glidare.

Utseende struntar jag i.

Härligt att se att kawasaki har hittat hem igen, var lite orolig där ett tag från 08-10 med deras fiskliknande front.
Nu har dom hittat den agresiva stillen igen och med härlig riktning.
vist ljuddämparen är igen vidare men den är en av de lättaste delarna att byta.
Bra jobbat design teamet ! :tummenupp

Härligt att den även liknar design skisserna och har inte totalt ändrats på vägen ut i tillverkningen.
6877b_kawasaki_zx-10r_2011.jpg

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...