Officiella bilder: 2011 Kawasaki ZX-10R

Den enda hojen som inte växt i mina ögon sen jag såg den första gången är faktiskt S1000RR med vindöga och någon slags dålig juleljusimitation till bakljus...

Denna ser lite ut som R6-front möter ER6-bak vilket inte låter speciellt tilltalande men jag tror den kan överraska...
Sen tycker jag alla vana mc-ister bör komma ihåg hur stor skillnad det är mellan bild och verklighet! Det ser nästan alltid bättre ut IRL för att inte tala om när motorn startas....

Sen är det väl så att om den producerar 200hk och blir journalisternas gullegris så glöms utseendet snabbt...

Jag kan iaf inte vänta till nästa MC-live (om det blir något mer) så jag kan grensla denna best!

Bifogat

• edited3.jpg
    edited3.jpg
    102.5 KB · Visningar: 167
  • 146_0610_01_z+2007_honda_cbr1000rr+black_static2.jpg
    146_0610_01_z+2007_honda_cbr1000rr+black_static2.jpg
    45.8 KB · Visningar: 152
Last edited:
Tja..

Rent spontant är det väl inget som får det att rycka i brallan direkt.. Blir intressant att se den live dock. Avgörande känns hur den kommer att stå sig mot S1000RR.

Tycker den var helt ok och betydligt mycket snyggare än hondas 1000rrvar vid första intryck den så ju inte ut :)

Instrumenteringen ser ut som den som satt i min gamla Amazon från 1965. Skitful!!
:squid Per

Röven ser ut som en kuperad Rottweiler, men inte så ful som RSV4:an. :zpy

Instrumenteringen ful som fan, men den kanske blingar snyggt som Tokyo i mörkret.

Nä, den måste jag bara ha om några år! Übergrüm! :D

Hur tänkte du nu? Inte ett rätt...

Last edited:
Man undrar ju vad för siffror, vikt - effekt osv den här har. Är något klarställt än?

Får man inte katanavibbar av bilderna med klarglaset? Suzukis motorcykelmodell nu då, inte det faktiska svärdet.

200k?! Vad har hänt med priserna under de senaste åren?!

Det kom en kris då man ju var tvungen att höja priserna, sedan när krisen nu är över kom man fram till att - de dumma jävlarna ju köper köper lika många nya hojar ändå fast de kostar 75000kr mer :banana - så varför sänka......

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...