Officiella 19:00 Åka-tråden!

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Ort
Öland
Hoj
Hojlös =(
Skitkul att så många är sugna!
Se till att komma lite innan 19 bara, så att ni inte kommer kvart över och folk redan har åkt...:rolleyes:
Någon som är sugen på att leda? Annars har jag en hyfsat kul väg i skallen!:tummenupp
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Tack allihopa för en mycket trevlig åktur.

Tyvärr fick den ett lite olyckligt slut efter att Arnesson hade en ordentlig avåkning på 255'an på väg hemåt. Olyckan skedde ungefär vid Smedstorp och vi hade splittrats något på sista hemvägen på åkturen.

Jag var först på plats och låg ca 300m bakom så jag såg aldrig själva olyckan...
Av spår och annat så har vi kortfattat förstått att han bromsade på sig i ett krön med en svag vänstersväng för att väja för en katt, låste framhjulet och gick omkull. Motorcykeln rev ner ett staket i en hästhage och är ordentligt trasig. Ram, hjul och gaffel är nog ok, men alla externa delar fram, plast och avgassystem är trasigt.

Arnesson själv hade änglavakt och gled ifrån motorcykeln, UNDER staketet och låg raklång på rygg i åkern ca 5 meter framför motorcykeln när jag kom fram. Han var klar, pratade, kunde röra på fingrar och tår, men hade ont i en axel.

Ambulansen kom mycket snabbt till platsen och hämtade honom och förmodligen har han klarat sig mycket bra.
 

EroX

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Uppsala
Hoj
98 Honda Hornet 600
Tack allihopa för en mycket trevlig åktur, kul att vi blev så många. 15st som åkte om ja inte misstar mig ?

Tråkigt med den är olyckan bara... men tur att det inte blev värre kunde gått riktigt illa det där. Får hoppas han klarade sig bra och som sagt änglavakt vill jag lova att han hade i vilket fall.
 

Akke

Sur på utsidan o Glad på insidan
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
SUZUKI TL1000S -97
Jofan va det kul idag :yoparty dock mindre kul med olyckan och den mindre slowmotionen nerläggningen vid pumpen...
 

EroX

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Uppsala
Hoj
98 Honda Hornet 600

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Vem la ner den vid pumpen :( ? Blev det nå skrap eller gick d bra ?
Missade ja helt men kanske inte var där då.

Blev lite orolig när jag läste detta dock?

http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=77-...781259,00.html

Är det den olyckan vi var me om eller innan tro någon som vet ?
Misstänker att det var den olyckan som UNT skrev om.

Platsen stämmer, det var en poliskvinna utanför tjänst som var tidigt på plats och hjälpte till. Däremot verkade han inte så skadad såvida han inte hade några inre skador.
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Det var inte många rätt i det som UNT skrev....
Att UNT inte skrev om den andra "olyckan" då, "ungdom totalkraschade i stan"..... Ha ha ha.... Det var en kompis till mig, vet inte om han hänger här på sh?!

Jag kom hem ordentligt iaf, tog det lite lungt hem iaf

Annars var det en mycket trevling tur vi åkte på....
 

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Ort
Uppsala
Hoj
zxr 750
Vem la ner den vid pumpen :( ? Blev det nå skrap eller gick d bra ?
Missade ja helt men kanske inte var där då.
...

Vad vi kunde se på plats (började bli mörkt) var ett brutet kopplingshandtag och knäckt blinkers. Sen blev det antagligen något märke på vänstra kåpan också men den sprack inte iaf.
 

Arnesson

Glad amatör
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Uppsala
Hoj
CBR 929 Hästhage Ed.
Hej och tack för igår. Jag har spenderat natten och dagen på sjukhuset men har nu fått kommit hem. Tack för all hjälp vid olyckan också, uppskattas :tummenupp

UNT överdriver, jag mår bra, lite blåmärken men inget farligt. Axeln var riktigt dum igår/inatt men jag börjar kunna röra den ganska så bra nu, men det är inget brutit. Säkerligen musklerna som fått sig en omgång samt att den ju var opererad tidigare.

Jag minns inte exakt olyckan, jag vet att jag börjar svänga, men då kommer en katt från diket och då försöker jag veja för den (vilket jag ju inte borde gjort, men jag är väl för orutninerad för att tänka på det när det händer). Sen ska jag svänga igen och jag minns inte, men jag antar att jag försöker bromsa och låser framhjulet (men jag har faktist ingen aning).

Jag var väl helt enkelt för orutninerad och körde för fort för situationen, men jag är en erfarenhet rikare.

Tack igen för hjälpen.
 

EroX

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Uppsala
Hoj
98 Honda Hornet 600
Hej och tack för igår. Jag har spenderat natten och dagen på sjukhuset men har nu fått kommit hem. Tack för all hjälp vid olyckan också, uppskattas :tummenupp

UNT överdriver, jag mår bra, lite blåmärken men inget farligt. Axeln var riktigt dum igår/inatt men jag börjar kunna röra den ganska så bra nu, men det är inget brutit. Säkerligen musklerna som fått sig en omgång samt att den ju var opererad tidigare.

Jag minns inte exakt olyckan, jag vet att jag börjar svänga, men då kommer en katt från diket och då försöker jag veja för den (vilket jag ju inte borde gjort, men jag är väl för orutninerad för att tänka på det när det händer). Sen ska jag svänga igen och jag minns inte, men jag antar att jag försöker bromsa och låser framhjulet (men jag har faktist ingen aning).

Jag var väl helt enkelt för orutninerad och körde för fort för situationen, men jag är en erfarenhet rikare.

Tack igen för hjälpen.

Skönt att höra :) som sagt du hade nog lite änglavakt där :tummenupp
 

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Ort
Öland
Hoj
Hojlös =(
Hej och tack för igår. Jag har spenderat natten och dagen på sjukhuset men har nu fått kommit hem. Tack för all hjälp vid olyckan också, uppskattas :tummenupp

UNT överdriver, jag mår bra, lite blåmärken men inget farligt. Axeln var riktigt dum igår/inatt men jag börjar kunna röra den ganska så bra nu, men det är inget brutit. Säkerligen musklerna som fått sig en omgång samt att den ju var opererad tidigare.

Jag minns inte exakt olyckan, jag vet att jag börjar svänga, men då kommer en katt från diket och då försöker jag veja för den (vilket jag ju inte borde gjort, men jag är väl för orutninerad för att tänka på det när det händer). Sen ska jag svänga igen och jag minns inte, men jag antar att jag försöker bromsa och låser framhjulet (men jag har faktist ingen aning).

Jag var väl helt enkelt för orutninerad och körde för fort för situationen, men jag är en erfarenhet rikare.

Tack igen för hjälpen.

Skönt att höra att du klarat dig så pass bra, du hade bra mycket tur... synd att hojen inte klarade sig riktigt så bra.:näsblod
 

Arnesson

Glad amatör
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Uppsala
Hoj
CBR 929 Hästhage Ed.
Jag har inte sett hojen själv, då jag inte ville röra nacken, men tänkte ta mig till Lelles imorn och kika på den. Har även pratat med IF som loggade ett ärende och utredare skulle återkomma imorn.

Hoppas att de vill lösa hojen och betala för utrustningen som är skrotad. Snackade med Ragnar på Lelles och dem hade lite kort med folk men skulle kolla på hojen nästa vecka.
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Skönt att höra att du mår bra!!

Du hade en helsickes änglavakt som inte följde med hojen genom staketet utan drog en glidare under det. :) Hoj går alltid att laga eller köpa ny, huvudsaken är att du är hel. :tummenupp
 

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Ort
Uppsala
Hoj
zxr 750
Bra att du klarade dig så pass oskadd, Arnesson!

Alltid svårt att hantera situationer med djur på vägen, hur erfaren man än är skulle jag tro.
 

Arnesson

Glad amatör
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Uppsala
Hoj
CBR 929 Hästhage Ed.
Bra att du klarade dig så pass oskadd, Arnesson!

Alltid svårt att hantera situationer med djur på vägen, hur erfaren man än är skulle jag tro.

Tack,

Problemet är väl att man vet hur man skall göra när man sitter hemma, men när man hamnar i situationen så gör man inte som man lärt sig. Skulle säkerligen haft större marginaler med mindre hastighet med, men det är lätt att vara efterklok.

Men det är skönt att det gick bra iaf :)
 

ansen

highlander
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Uppsala
Hoj
CBR600-såld Yamaha1000-såld Ninja900-kraschad Honda Fireblade-nuvarande
nejmen vafan tomas !!!!!

jävla tur att det gick så bra som det gick ändå....
läskigt......

hojta till om jag kan assistera med nått.....!!!


får snacka mer.....


pöss ponken !!!
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Skönt att höra att du kommit hem. Gårdagen kunde ha slutat riktigt illa, men det gjorde det inte vilket är mycket bra.

Jag har lite bilder på min telefon från bärgningen av dig och lite bilder på det som blev kvar av hojen. Är du sugen på att se dem?
 

Akke

Sur på utsidan o Glad på insidan
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
SUZUKI TL1000S -97
Hej och tack för igår. Jag har spenderat natten och dagen på sjukhuset men har nu fått kommit hem. Tack för all hjälp vid olyckan också, uppskattas :tummenupp

UNT överdriver, jag mår bra, lite blåmärken men inget farligt. Axeln var riktigt dum igår/inatt men jag börjar kunna röra den ganska så bra nu, men det är inget brutit. Säkerligen musklerna som fått sig en omgång samt att den ju var opererad tidigare.

Jag minns inte exakt olyckan, jag vet att jag börjar svänga, men då kommer en katt från diket och då försöker jag veja för den (vilket jag ju inte borde gjort, men jag är väl för orutninerad för att tänka på det när det händer). Sen ska jag svänga igen och jag minns inte, men jag antar att jag försöker bromsa och låser framhjulet (men jag har faktist ingen aning).

Jag var väl helt enkelt för orutninerad och körde för fort för situationen, men jag är en erfarenhet rikare.

Tack igen för hjälpen.


Tur i oturen..

Hoppas få se dig på vägarna snart igen :yoparty
 

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Storvreta/Uppsala
Hoj
spätta på en blackbird
Skönt att det gick så bra som det gick.

Kan erkänna att det var läskigt att komma dit precis innan man fick överblick över situationen.
Krya på sig nu!
 
Last edited:

Arnesson

Glad amatör
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Uppsala
Hoj
CBR 929 Hästhage Ed.
Skönt att höra att du kommit hem. Gårdagen kunde ha slutat riktigt illa, men det gjorde det inte vilket är mycket bra.

Jag har lite bilder på min telefon från bärgningen av dig och lite bilder på det som blev kvar av hojen. Är du sugen på att se dem?

Hej och extra tack för all hjälp.

Skicka gärna upp dem här eller dra dem i ett mail till mig thomasPUNKTarnesson@gmail.com
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top