Offer för hårdare trafik-kontroll

sandstream skrev:
2112565 Brukar göra?
Det förekommer och tyvärr allt för ofta har jag märkt... :4skrika :6surkart :6surkart
Affe :fatta! en viss Arlandapolis

Du kan tydligen inte överbevisa en polis, om du så har 5st vittnen :fakta

Last edited:
Affe_R1 skrev:
2112629 Det förekommer och tyvärr allt för ofta har jag märkt... :4skrika :6surkart :6surkart
Affe :fatta! en viss Arlandapolis
Som sagt, det finns säkert undantag men i ditt fall är jag övertygad om att du är skyldig :D

sandstream skrev:
2112630 Som sagt, det finns säkert undantag men i ditt fall är jag övertygad om att du är skyldig :D
Väck inte den björn som sover, jag blir riktigt förbannad :mad: :mad:

Affe:kramaSandstream

Last edited:
Det verkar som att vanligt jävla sunt bonnvett verkar försvinna såfort man gått polishögskolan.
Visst lagen är lagen, och jag är säker på att vi alla bryter mot den flera ggr i veckan om det så är att man kör 2 meter utan bälte, dricker upp sista klunken öl mellan förfesten och krogkön (allmän plats), listan kan bli lång.
Någon stans får man ju dra gränsen....jag hade inte skrivit på. Men det är ju jag :näsblod

Störtlöjligt!!!

Att polisen orkar, på en 90 -väg... någon km för fort,....
men som sagt det är ju JÄTTE BRA att polisen satsar så mycket på sådant SKIT... :mad: ... fartkameror mm, allt detta för att polisen ska få in lätta stålar.

Affe_R1 skrev:
2112638 Väck inte den björn som sover, jag blir riktigt förbannad :mad: :mad:
Affe:kramaSandstream
Du vet att jag aldrig skulle våga reta dig IRL, fan du har ju största luftmadrassen i gänget, respekct! :fyllisar

Så bestämde jag mig.
Jag ringde upp konstapeln och bad dem skicka ordningsboten.
Bidragande orsaker till beslutet var väl osäkerhetsfaktorn, olusten till att sveriges skattebetalare skall stå för kostnaderna, samt trycket från släkt och familj.
Jag är väl en mes antar jag. :tråkad
Men jag tycker fortfarande att jag inte körde för fort och inte utgjorde någon fara. Gillar inte de nya förändringarna i det svenska kontrollsystemet :mad:
Satsa på brottsförebyggande åtgärder i skolan istället. En timme i veckan med farbror blå i skolbänken kanske kunde minska antalet våldsoffer bland annat.

kebne skrev:
2113773 Så bestämde jag mig.
Jag ringde upp konstapeln och bad dem skicka ordningsboten.
Bidragande orsaker till beslutet var väl osäkerhetsfaktorn, olusten till att sveriges skattebetalare skall stå för kostnaderna, samt trycket från släkt och familj.
Jag är väl en mes antar jag. :tråkad
Men jag tycker fortfarande att jag inte körde för fort och inte utgjorde någon fara. Gillar inte de nya förändringarna i det svenska kontrollsystemet :mad:
Satsa på brottsförebyggande åtgärder i skolan istället. En timme i veckan med farbror blå i skolbänken kanske kunde minska antalet våldsoffer bland annat.
Respect du kloke man :Bugar Bra beslut och samma åsikter som jag :yoparty

99 blås på 90väg? Och det orkar polisen slösa en massa arbetstid på? Arbetstid som fö vi alla skattebetalare bekostar.
Ruttet är ordet, jag är dessutom övertygad om att vägen går att köra i 180 om man så vill. Gör det ett par gånger och intala dig att du får valuta för bötespengarna.

Matti skrev:
2111981 Jag blev stoppad på E4an för nån vecka sen. Blev uppmätt till 140km/h på 110 väg. Nära ögat för körkortet trodde jag men sen förklarade konstapeln att han var tvungen att dra av 10% från hastigheten som felmarginal. Dvs minus 14km/h. Slutade med en bot för 126km/h på 110 väg. Vad jag tänkte mest på att om du inte körde mer än 100 så ska han ju ändå dra av 10% och då ska det bli 90! :)
Men han kanske redan drog av felmarginalerna och gav dig bara slutresultatet...

10%!!?? När jag åkte dit så drog han bara av några futtiga kilometrar och det slutade på runt 137-138 eller nåt sånt. Jag hade förvisso ca 150km/h på mätaren men enligt honom var det strax över 140km/h.
Första gången drog de av 3km/h i felmarginal på lasern, den gången blev det 102km/h. Jag hade mao sluppit böter helt den gången ifall de hade dragit av 10%, något som jag aldrig har hört tidigare.

EDIT/ Jag måste fortfarande slå ett slag för http://www.dontworry.se , de har sparat mig många kronor :) 300:- eller liknande och du kan få 3 böter inom ett år och de betalar dem. Om du håller dig under 30-gränsen vill säga!

Migael skrev:
2111831 Smart att inte alls slösa med samhällets pengar, en rättegång är ju inte direkt gratis. :fatta!

Det är hans medborgerliga rättighet, så hoppa in under din sten igen.

Dee_cati skrev:
2114035
Första gången drog de av 3km/h i felmarginal på lasern, den gången blev det 102km/h. Jag hade mao sluppit böter helt den gången ifall de hade dragit av 10%, något som jag aldrig har hört tidigare.

QUOTE]

har också för mig att dem bara drar av 3km/h i felmarginal.. har en kompis som åkte fast nyss. där drog dem av 3km/h.. annars hade han blivit av med kortet. :)

Nyheter
Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn