Offentlig försvarare vs privat försvarare?

Boris JR skrev:
Ja grov vårdslöshet i trafik i kombination med smitning och grava hastighetsöverträdelser, varför inte?

Har gjort betydligt värre grejer i trafiken och fått lägre straff.
Är dömd flertalet gånger tidigare (absolut ingen merit).
Tycker bara det låter väldigt hårt men känner ju inte till alla detaljer, sen
är kanske rätten trötta på att prata med herr Jacke igen men vad vet jag.

snabbåka skrev:
Fick Du 4 Månader För Fortkörning 230 Och Smitning?
Det Tror Jag Lika Mycket På Som Jag Tror På Tomten!
Du underskattar nog det här med smitning en hel del.

Vad trodde du att det var för straff för att inte stanna när Farbror blå vill ha ett snack med dig, en prick i protokollet och 700 kr böter? :kocko

Isf hade väl inte en jävel stannat.... :gnissla

Mark skrev:
Du underskattar nog det här med smitning en hel del.

Vad trodde du att det var för straff för att inte stanna när Farbror blå vill ha ett snack med dig, en prick i protokollet och 700 kr böter? :kocko

Isf hade väl inte en jävel stannat.... :gnissla

Lilla gubben tänker inte sitta här och mäta balle när det gäller idiotier men vad som kan hända när man gör fel i det här samhället är jag bra bekant med.

snabbåka skrev:
Lilla gubben tänker inte sitta här och mäta balle när det gäller idiotier men vad som kan hända när man gör fel i det här samhället är jag bra bekant med.
FrekCt! :crash

Mark skrev:

Vadå fräckt? 4 månader låter alldeles för mycket är det inte bra att någon som kan relatera till det kommer med lite information eller?
Vi är ju trots allt några här som kör i dessa hastigheter!!!!

snabbåka skrev:
Det hade nog Jacke också lite svårt att tro på när han hörde det. Hela poängen med hans inlägg var ju att han fick ett "orimligt" straff pga saker som inte hade med honom eller hans illgärningar (vilka säkerligen är många, det ska gudarna veta :D ) att göra.

Bingo skrev:
Det hade nog Jacke också lite svårt att tro på när han hörde det. Hela poängen med hans inlägg var ju att han fick ett "orimligt" straff pga saker som inte hade med honom eller hans illgärningar (vilka säkerligen är många, det ska gudarna veta :D ) att göra.

Det går att överklaga i det här landet!
4 månader är forfarande väldigt mycket för hastighetsöverträdelse och smitning.
Trots allt bara ett ej drogrelaterat trafikbrott.

snabbåka skrev:
Vadå fräckt? 4 månader låter alldeles för mycket är det inte bra att någon som kan relatera till det kommer med lite information eller?
Vi är ju trots allt några här som kör i dessa hastigheter!!!!
Jo, helt sant!

Men har du några fakta på vad maxstraffet är för smitning och hastighetsöverträdelse i 230 km/h?
Svenska lagen är inte direkt logisk eller självklar.

God natt.

GuW skrev:
Är snubben oskyldig på något vis?
Åtalad på felaktiga grunder?

Annars finns väl inget att försvara?
Det torde väl vara ett tyvärr väldigt vanligt och lättdömt mål, samma straff som för den förre individ som gjorde samma sak, nästa mål!

Polisen hävdar att han kört skoter i samband med en olycka, han hävdar motsattsen. Finns inga direkta vittnen.

snabbåka skrev:
Det är faktiskt värre än vad du skriver.Jag blev inte dömd för grov vårdslöshet OCH smitning. Domen löd endast GROV VÅRDSLÖSHET I TRAFIK.
Inget annat.Om tomten finns vet jag inte,men det var mitt arsel som fick sitta dom 2 månader som blev den effektiva delen av straffet eftersom det var halvering på den tiden.Vad det gäller tidigare"meriter" så SKA det inte spela nån roll,varje brott SKA dömas Som en enskilld händelse.
Detta var dessutom det första trafikbrott jag någonsin hade blivit åtalad för,så nåt tal om återkommande förseelser va det inte heller.

Det dom hakade upp sig på var att dom jagat mig i över 3 mil och hastigheten underskred ALDRIG 200 km/h ens på dom partier där varning för s-kurvor var uppsatta.Var uppe o slickade armcoräcket med vänsterfoten på fel sida vägen i några kurvor kan jag erkänna.Så nåt snack om att det inte var vårdslöst var det aldrig heller.My bad,men en felaktig påföljd tycker jag än i dag faktiskt.

Last edited:
ktmjacke skrev:
Sin historia... bla....bla.....

Okej köper det hela men kan då istället säga att det var åt helvete för långt!
Då har jag klarat mig jävligt bra i såna fall dom gånger man varit olydig i trafiken.
Ja ja men nu har du ju vidgat dina vyer och fått spendera lite tid hos våra statliga hotell.
Visst var det trevligt ;)

Mvh Stefan.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!