Oförstående gällande försäkrings klagomål

• Thread starter Thread starter Rickster
  • Start date Start date
Rickster skrev:
Förstår faktiskt inte varför det verkar va sådant jäkla problem med försäkringar på hojarna.

Jag själv är typ HELT ny inom mc världen, kollade upp försäkringen på mitt namn,,det blev en 93.000/året för halvförsäkring.

Men det va ju bara att sätta hojen i mammas polares namn (en kvinna utanför sthlm som e 40år gammal). Vips så kostar det bara 2200/mån påställd samt 640kr/mån garage försäkring. Det e väl inga summor att gnälla över,,smakar det så kostar det ju

Försäkring på 94 k, låter billigt föer att vara tokholm. Är mammas polare singel..?? .spelar ingen roll föresten, pm a hennes telenr.. :tummenupp

tassen skrev:
Om hon är singel och är ägare till en sporthoj ska jag ha henne först, du har redan en kvinna, :fatta! skärp dig... :lol

Bah...
Har hon en CBR1000 så är 3 kant helt klart aktuellt!

(oj oj tänk om hustrun läser detta! då får jag skenskriva mig på okänd ort men det kan ju bli billigare)

flugan skrev:
Som pulver på golvet eller blandat med mjölk som kägg på govlet?

Blandad med mjölk var den :huvet

Jag tror jag ska köpa en trisslott idag, oboy'en "stannade" 2mm från en kudde på golvet :gnissla

Vart tog det fina vädret vägen. Jag vill ha sol!

Jag Har ALDRIG ätit popcorn sen jag kom hit men :corn :corn
Nu var det dags,

Rickster skrev:
Förstår faktiskt inte varför det verkar va sådant jäkla problem med försäkringar på hojarna.

Jag själv är typ HELT ny inom mc världen, kollade upp försäkringen på mitt namn,,det blev en 93.000/året för halvförsäkring.

Men det va ju bara att sätta hojen i mammas polares namn (en kvinna utanför sthlm som e 40år gammal). Vips så kostar det bara 2200/mån påställd samt 640kr/mån garage försäkring. Det e väl inga summor att gnälla över,,smakar det så kostar det ju
Fan att ingen tänkt på det tidigare, du är nog smartast på SH :fattartil

:corn

Besserwisser skrev:
Fan att ingen tänkt på det tidigare, du är nog smartast på SH :fattartil

:corn
Visst är han smart, men min polare är ännu smartare. När försäkringsbetalningen kommer så inväntar han pensionsdagen och går sedan ner till den lokala bankomatkön och knackar en pensionär eller två. Sen har inte han heller problem att betala sin försäkringspremie.

Men näst honom är Rickster smartast...

Själv är jag dum och betalar glatt premien skriven på mig själv. Tur att det finns smarta personer som polarn och Rickster....

(okey då, min polare är påhittad, Rickster ÄR smartast)

Rickster skrev:
... Jag själv är typ HELT ny inom mc världen, och helt jävla pantad.
Hos mig har det brunnit på vinden. Jag har bara två hjärnceller och dom är ständigt osams. Dessutom är jag koko i pallet och borde återgå till mopederna tills jag blir fullvuxen.
Är du på riktigt?
Eller är du verkligen så jävla dum i huvudet?

Inte nog med att du skenar, du skriver dessutom om det och är jättestolt över det.

Fatta detta:
Så länge du inte går på näbben är allt frid och fröjd men vad händer om du gör det då? Jo då kommer mina premier att gå upp i kostnad. Inte dina. Du drabbas inte alls eftersom du tillhör valpkullen.
Och angående risken att gå på näbben:
Uppenbarligen är du rätt ung (annars skulle du inte ha fått den premie du fick) och därmed statistiskt sett en stor fara, alltså finns det en god möjlighet att du går på näbben och därigenom höjer mina premier.

Snyltar du av dina polare annars också?
Låter dina polare betala ölen på puben men bjuder aldrig igen förstår jag.
Lånar stålar av dina polare men betalar aldrig igen.
Snor polarnas flickvänner etc.

Säger som Espen, får jag reda på vem du är irl så ringer jag ditt fb.

Om du går ikull så hoppas jag att du inte får ut en jävla spänn. Tyvärr hoppas jag att du inte skadar dig själv för mycket. Min gräns får nog dras vid att önska någon fysiska skador men du är mycket nära den gränsen.

En riktig karl eller kvinna köper den hoj han/hon har råd med. Du är bara en jävla fjolla som inte har vuxit ur koltåldern.

Slutligen en allmän uppmaning:
Jag kommer inte att lägga 5 sekunder på att hjälpa den här snubben i nån tråd framöver. Kommer ni att göra det?

Jag har berättat det tidigare men måste betätta det igen. Farsan jobbar på ett försäkringsbolag. Dom fick in ett ganska kul ärende. En kille som var 21 år hade köpt en splitter ny GSX1000, han bode i centrala Stockholm och han visste inte att en riktigt obehaglig överaskning väntade honom då försäkringsbrevet kom. Han hade räknat med att försäkringspremien ite skulle vara något att ta i beaktning då man köper hoj. Han blev desperat då han fick se premien, men tack och lov fanns ju möjligheten att skenförsäkra. Den billigaste premien skulle bli att ställa cykeln på mormor som bodde i en liten by norr om Jokkmokk. PERFEKT premien var bara på drygt 1000kr per år :tummenupp , Allt var frid och fröjd tills mormor gick och dog några år senare.

Då denna unge mann skrivit över ägandet av hojen på mormor som nu dött var han inte rätmättig ägare till hojen längre. Denna motorcykel skulle ingå i uppteckningen av dödsboet och skulle delas lika mellan arvingarna. :huvet Allt slutade med att den unge mannen fick KÖPA tillbaka sin egen MC :D

SvartR1a skrev:
Jag har berättat det tidigare men måste betätta det igen. Farsan jobbar på ett försäkringsbolag. Dom fick in ett ganska kul ärende. En kille som var 21 år hade köpt en splitter ny GSX1000, han bode i centrala Stockholm och han visste inte att en riktigt obehaglig överaskning väntade honom då försäkringsbrevet kom. Han hade räknat med att försäkringspremien ite skulle vara något att ta i beaktning då man köper hoj. Han blev desperat då han fick se premien, men tack och lov fanns ju möjligheten att skenförsäkra. Den billigaste premien skulle bli att ställa cykeln på mormor som bodde i en liten by norr om Jokkmokk. PERFEKT premien var bara på drygt 1000kr per år :tummenupp , Allt var frid och fröjd tills mormor gick och dog några år senare.

Då denna unge mann skrivit över ägandet av hojen på mormor som nu dött var han inte rätmättig ägare till hojen längre. Denna motorcykel skulle ingå i uppteckningen av dödsboet och skulle delas lika mellan arvingarna. :huvet Allt slutade med att den unge mannen fick KÖPA tillbaka sin egen MC :D
:skrattaåt :hoppskrat :hoppskrat :hoppskrat :skrattaåt

SvartR1a skrev:
Allt slutade med att den unge mannen fick KÖPA tillbaka sin egen MC :D

Mmm förstår ni nu varför Mammans polare är en riktig pudding i mina ögon!
I detta fall så borde det vara fullt tillåtet att Sol & Våra denna kvinna på en Mc... :banana

Låt folk skenförsäkra ifred, dom får inte ut pengar på försäkringen och vi betalar alltså inte för dom... har jag missuppfattat?

vågen skrev:
Låt folk skenförsäkra ifred, dom får inte ut pengar på försäkringen och vi betalar alltså inte för dom... har jag missuppfattat?

Farsan behandlar många sådana ärenden och du har halvrätt. Bedömningen sker från fall till fall, Om det finns uppenbara själ till skenförsäkring så är personen i fråga riktigt körd. Men om en ung kille bor hemma till exempel och har sin bil stående på pappa kan det vara svårt att bevisa skenförsäkring. Men som jag som har en R1a som skulle stå på min 58 åriga mamma skulle inte få ett öre

Inlagt idag 0238..av en nyreggad användare......låter som en fyllegrej i mina öron. "Nu ska vi reta polarna på sporthoj och få en tråd med 14 sidor hat mot skenförsäkrare"

Har jag fel kan jag väl bara önska Rickster lycka till och hoppas du får hojen snodd i veckan :FU

SvartR1a skrev:
DåAllt slutade med att den unge mannen fick KÖPA tillbaka sin egen MC :D

Men med tanke på vad han hade fått för premie så tjänade han väl ändå på det förutsatt att tanten inte dog direkt efter.

Han måste ju betala hojens värde i försäkringspremie på 2 till 3 år.

Men jag tycker ju inte synd om honom för att han blev av med den =)

Jag tror ändå att det är många skenförsäkringar som inte upptäcks tyvärr.

/Urban

Försäkringen

fwk skrev:
Inlagt idag 0238..av en nyreggad användare......låter som en fyllegrej i mina öron. "Nu ska vi reta polarna på sporthoj och få en tråd med 14 sidor hat mot skenförsäkrare"

Har jag fel kan jag väl bara önska Rickster lycka till och hoppas du får hojen snodd i veckan :FU

Haha visste det skulle dra folk storm gällande det. Nej men seriöst, har dock hojen enbart trafikförsäkrad för av ren princip tänker jag inte betala 93 pap om året för den, då kan jag köpa en ny ifall jag kvaddar den istället.

DOCK ska jag inte smita under bordet med att jag funderade ett slag på ta den på morsans polare, men försäkringsbolaget förklarade själva hur dom e petiga när det gäller försäkringstagare vs användare (vid olyckstillfället).

Jag har en hummm om VARFÖR det kostar så mycket, men kan något ge en utförlig förklaring till det egentligen.

Men trodde faktiskt inte att folk skulle BLI sååå jävla pissa asså.

Kommer jag i bråk ska jag LÄTT kalla på er hah :7peta

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...