Westergren
Homokuppe, liten palle, söka andra kille
Hej!
Nu var det ett tag sen sist man var här, men såhär är mitt prekära läge:
Jag köpte en billig Kawasaki Z650 SR (D4) av 1982 års förträffliga modell i höstas, med ambitionen att bygga om lite och ha en billig, men förhoppningsvis halvsnygg hoj att pendla till jobbet med.
Allt var gott när jag köpte den, besiktigad och körklar, allt fungerade.
Väl i garaget har jag nu gjort lite olika åtgärder, och nu har någonting gjort så att ingen el _alls_ fungerar..
Det jag gjort, som har något samröre med elen är, i kronologisk ordning;
*Demonterat blinkers bak
*Demonterat baklykta
*Monterat styrändsblinkers-dessa fungerade direkt efter montage, när jag provisoriskt kopplade dessa mot befintligt kablage till de gamla blinkersarna.
*Demonterat framlykta
*Demonterat mätarhus och kontrollampor
*Monterat ny hastighetsmätare med inbyggda kontrollampor, och enligt bifogat elschema skarvat ihop sladdar till nya kontrollampor med sladdarna som gick till de gamla kontrollamporna.
Nu verkar ingen el fungera, oavsett om jag kopplar ur blinkers och nya mätarhuset med kontrollampor.
Vid batteriet är spänningen 12,68V, i alla ledningar som jag kan hitta, som kan härledas till batteriet.
Framme vid tändningslåset är det 0,7V. 0,7V är även spänningen som matas ut till blinkers och kontrollampor när man provar att köra dessa funktioner, men ingenting lyser.
Jag är absolut ingen Kung av El, men samtidigt inte helt elinkompetent heller. Men just nu så fattar jag absolut ingenting. Jag har försökt mäta på alla ställen jag kan tänka mig, men inget gör mig ett dugg klokare..
Nu ber jag på mina bara knän om hjälp från någon mer bevandrad i likströmmens förlovade land!
Jag vill verkligen inte behöva lämna in hojen som var tänkt som en billig femtusenkronorspendlare på verkstad för åtskilliga tusen, för nåt så irriterande som ett elfel..
Nu var det ett tag sen sist man var här, men såhär är mitt prekära läge:
Jag köpte en billig Kawasaki Z650 SR (D4) av 1982 års förträffliga modell i höstas, med ambitionen att bygga om lite och ha en billig, men förhoppningsvis halvsnygg hoj att pendla till jobbet med.
Allt var gott när jag köpte den, besiktigad och körklar, allt fungerade.
Väl i garaget har jag nu gjort lite olika åtgärder, och nu har någonting gjort så att ingen el _alls_ fungerar..
Det jag gjort, som har något samröre med elen är, i kronologisk ordning;
*Demonterat blinkers bak
*Demonterat baklykta
*Monterat styrändsblinkers-dessa fungerade direkt efter montage, när jag provisoriskt kopplade dessa mot befintligt kablage till de gamla blinkersarna.
*Demonterat framlykta
*Demonterat mätarhus och kontrollampor
*Monterat ny hastighetsmätare med inbyggda kontrollampor, och enligt bifogat elschema skarvat ihop sladdar till nya kontrollampor med sladdarna som gick till de gamla kontrollamporna.
Nu verkar ingen el fungera, oavsett om jag kopplar ur blinkers och nya mätarhuset med kontrollampor.
Vid batteriet är spänningen 12,68V, i alla ledningar som jag kan hitta, som kan härledas till batteriet.
Framme vid tändningslåset är det 0,7V. 0,7V är även spänningen som matas ut till blinkers och kontrollampor när man provar att köra dessa funktioner, men ingenting lyser.
Jag är absolut ingen Kung av El, men samtidigt inte helt elinkompetent heller. Men just nu så fattar jag absolut ingenting. Jag har försökt mäta på alla ställen jag kan tänka mig, men inget gör mig ett dugg klokare..
Nu ber jag på mina bara knän om hjälp från någon mer bevandrad i likströmmens förlovade land!
Jag vill verkligen inte behöva lämna in hojen som var tänkt som en billig femtusenkronorspendlare på verkstad för åtskilliga tusen, för nåt så irriterande som ett elfel..