Varför inte?Vad ska du göra med dem? Apache torkar jag men habanero ska visst inte vara ngt vidare till just torkning.
Jag har iof väldigt få såna. Mest Apache och gör jag ingen stark chili nu så blir det chilipulver av dem allihop när de torkat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Varför inte?Vad ska du göra med dem? Apache torkar jag men habanero ska visst inte vara ngt vidare till just torkning.
Hej
Jag är intresserad!
Mina dog...
Speciellt av några frön. Nästa år, då jävlar (ska inte alla (ALLA) mina plantor få dö)
Mark
Varför inte?
Jag har iof väldigt få såna. Mest Apache och gör jag ingen stark chili nu så blir det chilipulver av dem allihop när de torkat.
För en stund sen tog jag mod till mig och smakade min Bih Jolokai.
...klipp klipp...Om ngn i götet vill testa världens starkaste chili - såvitt vi vet nu - så kan nog en provsmakning ordnas.
Du kanske har några frö till övers ( ? ) skulle sitta fint i nästa års plantering.
Årets odling blev lite blandade, vet inte riktigt vad då jag torkat lite kärnor från olika chilisar. Mest långa gröna och tre plantor habanero av okänd modell.

Hade folk på besök för inte så länge sedan. Eftersom jag nu har fåt en bih jolokia-planta av pegaso så var vi såklart tvugna att prova. Jag föreslog att vi skulle skära ut en liten bit var och äta. Paser tyckte jag var en kärring och föreslog att vi skulle äta en bit var från frukten och se vem som kunde äta mest.
Han började och tog en liten bit. Jag tog sedan en liiite större bit. Paser tog nu en rejäl tugga. Ptja, säg 1 cm av frukten kanske. Ganska snart blir han högröd i ansiktet. Reser på sig och röva iväg till toan där han spyr. Sen kommer han bort och sällskapar mig vid tårtan. Jag står och trycker in grädde i munnen med fingrarna. Det var riktigt jävla asstarkt. Då var vi ändå rätt dragna så det är verkligen inget jag rekomenderar att göra nykter
I två dagar hörde Paser sen av sig och berättade om hur det gjorde ont i röven när han sket. Jag garvade gott.
Så, ät med försiktighet![]()
Jag torkar i ugnen, varmluft på 40-45 grader.
Delar frukterna och lägger dem på ramar av jag skruvat ihop i trä å klätt med insektsnät. Får plats att stapla 4 st i ugnen. Torkar väl ca 1 dygn.
Några habanero delade jag och slängde i en olivoljeflaska, blir bra fart på den oljan.
Ingen som har lite fröer att avvara? Jag kan betala en liten slant. Mycket roligare än att gå ut och shoppa.
Alternativt kan vi byta lite. Jag har cashew etc.

Gött!
Det låter smidigt. Blir till att börja torka imorgon helt enkelt.
Skaplig skörd mako! NajsLite blev där när jag skördade....!!![]()
Hade folk på besök för inte så länge sedan. Eftersom jag nu har fåt en bih jolokia-planta av pegaso så var vi såklart tvugna att prova. Jag föreslog att vi skulle skära ut en liten bit var och äta. Paser tyckte jag var en kärring och föreslog att vi skulle äta en bit var från frukten och se vem som kunde äta mest.
Han började och tog en liten bit. Jag tog sedan en liiite större bit. Paser tog nu en rejäl tugga. Ptja, säg 1 cm av frukten kanske. Ganska snart blir han högröd i ansiktet. Reser på sig och röva iväg till toan där han spyr. Sen kommer han bort och sällskapar mig vid tårtan. Jag står och trycker in grädde i munnen med fingrarna. Det var riktigt jävla asstarkt. Då var vi ändå rätt dragna så det är verkligen inget jag rekomenderar att göra nykter
I två dagar hörde Paser sen av sig och berättade om hur det gjorde ont i röven när han sket. Jag garvade gott.
Så, ät med försiktighet![]()

Kul att plantan kom till ngn nytta![]()
|
|
Bildsvep – GGN 2025
På plats i depån på årets G... |
|
|
Wunderlich vindavvisande väskor
Pressrelease om nyhet från ... |
|
|
GGN Shakedown – Stark Varg EX!
MysEnduro i Laxå I sönda... |
|
|
Bike nr 10 lämnad till tryck!
Nästa nummer av Bike är som... |
|
|
Missa inte Katalogen 2026!
Stora Motorcykel... |
|
|
Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!
David Knight, Ducati Åre... |
|
|
Ny Brutale från MV Agusta
Italienska motorcykeltillve... |
|
Indian Motorcycles bryter sig loss
Screenshot Polaris Inc h... |
|
|
|
YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
|
|
Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!
Det har tisslats och tassla... |