Och sen då, Stefan?

Status
Ej öppen för fler svar.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Vi är många svenska män som sovit i militärtält i temperaturer långt under -20 så jag tror inte någon skulle frysa ihjäl. Dock så vore det nog ett väldigt bra sätt att filtrera bort "eventuella" ekonomiska lycksökare som nog snabbt skulle åka hem igen.

Militärtält med rödglödgad vedpanna är ju myspys. Nu gjorde jag aldrig lumpen men har hunnit med några nätter under 20- med brännvin och bullens pilsnerkorv i militärtält mest för skojs skull, och det upplevs nog som ganska jävligt om man är från sydligare breddgrader, och inte smakar starkt.
Tror allting kommer rasa söderut enormt fort hädanefter.
Sverige ett svältdrabbat u-land inom denna mandatperiod, vad tror ni?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Militärtält med rödglödgad vedpanna är ju myspys. Nu gjorde jag aldrig lumpen men har hunnit med några nätter under 20- med brännvin och bullens pilsnerkorv i militärtält mest för skojs skull, och det upplevs nog som ganska jävligt om man är från sydligare breddgrader, och inte smakar starkt.
Tror allting kommer rasa söderut enormt fort hädanefter.
Sverige ett svältdrabbat u-land inom denna mandatperiod, vad tror ni?

Pricis, det skulle uppleva det som riktigt jävligt vilket ju bara är bra om man vill filtrera bort lycksökarna.

Nja, man raserar inte ett så pass väl fungerande land till u-land på bara 4 år även om SVaMParna gör sitt bästa.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Snickare, murare, betongare, kranförare, grävmaskinist, hjullastarförare, lastbilschaufför, skogs- och jordbrukare, sergeant, processtekniker, räddningshundförare och laseroperatör.
Får jag plats?

Overhead department, ritar bilder i Powerpoint, ber andra göra excelfiler, kan läsa och skriva.

Jag då?
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Vi är många svenska män som sovit i militärtält i temperaturer långt under -20 så jag tror inte någon skulle frysa ihjäl. Dock så vore det nog ett väldigt bra sätt att filtrera bort "eventuella" ekonomiska lycksökare som nog snabbt skulle åka hem igen.

När man gjorde (för mig gör, fortfarande aktiv) det så var det ju i upp till max två veckor i stöten. Tänk dig att det är i X antal månader eller att man helt enkelt inte vet hur länge det blir, ovissheten, och samtidigt vill regeringen att du ska lära dig ett nytt språk samt skaffa jobb (och eget boende).... Vem fan kommer ha energi att göra dessa två/tre saker samtidigt som man bor i ett jävla tält ute på ett fält X antal kilometer eller mil från en vettig stad?

Full förståelse för att en hel del av dessa människor "ger upp", att man bara nöjer sig med situationen och inte ser någon lösning. Inget mål och syfte att ta sikte på än att bara överleva till nästa dag...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
När man gjorde (för mig gör, fortfarande aktiv) det så var det ju i upp till max två veckor i stöten. Tänk dig att det är i X antal månader eller att man helt enkelt inte vet hur länge det blir, ovissheten, och samtidigt vill regeringen att du ska lära dig ett nytt språk samt skaffa jobb (och eget boende).... Vem fan kommer ha energi att göra dessa två/tre saker samtidigt som man bor i ett jävla tält ute på ett fält X antal kilometer eller mil från en vettig stad?

Full förståelse för att en hel del av dessa människor "ger upp", att man bara nöjer sig med situationen och inte ser någon lösning. Inget mål och syfte att ta sikte på än att bara överleva till nästa dag...
Upp med de där tälten och inte en enda till kommer. De stressar ju att fly Danmark, inte IS.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Jag skulle inte uppskatta vedtjuvarn och annat läst folk på min lilla gård. Ju jävligare förhållanden vi skapar (visst vi rensar de lata) men de driftiga kommer lösa det på egenhand att överleva, känns som ökat kriminalitet är på uppgång isf.. Och fängelse är varmare än tält, det snacket kan nog sprida sig det med. Skulle döpa om Kumla till nått sibiriskt fängelse..

Detta som uppenbarligen är och kommer bli ett problem måste genomsyra hela Sverige, inte bara den vanliga industriknegaren (typiskt svenskt att skylla på invandringen när de är jobbigt, ja jag gör också det). För att implementera säg en kvalitetsstarndard (ISO 14 001 som exempel) måste för fan alla vara med och nu är inte alla med, kan man hoppas att det når upp till de "vettiga" partierna eller skall man bli en i mängden att släppa M för Sd? Jag hoppas inte det, men de ser inte ljust ut..
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Tja, vi behöver väl ett gäng inkompetenta politiker också så du kan väl söka tjänsten som statsminister.

Va fan.. Du är utsedd, borgmästare innefattar även statsminister/finansminister på Öa!

Markus kanske kan söka posten Försvarsminister FÖRUTOM den givna latrintjänsten. Tänk va arg man skulle vara efter en dags skit-grävande. Ingen som bråkar med Öa, de smäller direkt!
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Va fan.. Du är utsedd, borgmästare innefattar även statsminister/finansminister på Öa!

Markus kanske kan söka posten Försvarsminister FÖRUTOM den givna latrintjänsten. Tänk va arg man skulle vara efter en dags skit-grävande. Ingen som bråkar med Öa, de smäller direkt!

Fick jag inte bli migrationsminister? Jag lovar att bara släppa in förmögna ekonomiska flyktingar.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Inte så lätt att man bara kan köpa en ö och utnämna den till egen republik. Ni behöver även en tillräckligt stor arme för att befästa planerna.

Hur länge tror du att du får pension från Sverige boende utomlands? Samt vilka värdepapper är säkra i dagens läge där våra politiker är på väg att göra bananrepublik av landet.

Fast varför ska vi ha en egen republik? Det är inget problem att ön tillhör ett annat land gränsmässigt, det förekommer över hela jorden.
Pension som utlandssvensk fungerar, frågan är ju bara hur mycket du kan få.
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Kan fortfarande gå, allt hänger på hur man kommer registrera alla nyanlända. Ett gammalt härligt socialdemokratiskt knep är ju att förtidspensionera folk så hamnar dom utanför statistiken. Kanske vi inte bara ska utge permanenta uppehållstillstånd utan även permanenta förtidspensioneringar. Detta är också en ypperlig möjlighet att locka hit alla andra miljarder människor världen över som lever under fattigdomsgränsen. Liksom, varför ska vi bara begränsa oss till Mellanöstern och Nordafrika, finns mängder med fattiga i Asien och Sydamerika också. Vi kan, vi är faaaktiskt ett av världens rikaste länder.
 

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Ort
Nyköping
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Vi kan väll inta Gotland de finns knappt något försvar där och de har redan en bra Bana att köra på:)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top