Och sen då, Stefan?

Status
Ej öppen för fler svar.

Tommy.exe

Världens bästa virus.
Gick med
12 Apr 2013
Ort
På landet
Hoj
Oooooolika.
Gör man det du funderar över kan man inte längre gnälla på flyktingarna som kommer hit att de inte stannar kvar i sitt land och kämpar för det. Så som riktiga män skulle gjort...

Om man inte vill föra en väpnad kamp så är det ju inte mycket att göra i Sverige.
Vi har två block, SD i ett, och alla andra i ett.

Jag vill inte rösta på på någon... känns bäst att bara fly till ett rimligare land.
Har man tur kan man ju få bli Dansk.
 

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Gör man det du funderar över kan man inte längre gnälla på flyktingarna som kommer hit att de inte stannar kvar i sitt land och kämpar för det. Så som riktiga män skulle gjort...

Haha, nej så är det väl. Men å andra sidan är det väl mest bara jakten jag kommer sakna.
Framförallt finns det en hel del saker jag inte kommer att sakna...
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Gör man det du funderar över kan man inte längre gnälla på flyktingarna som kommer hit att de inte stannar kvar i sitt land och kämpar för det. Så som riktiga män skulle gjort...

Jag delar åsikt med Tommy.exe

Hade det varit (inbördes)krig, så hade jag ansett att man (män och kvinnor) skulle stanna kvar och kämpa för vår suveränitet, frihet och demokrati (kämpa för vår frihet och suveränitet iallafall, med lite tur så får vi tillbaka vår demokrati också...).

Men i nuläget finns det inte allt för mycket att kämpa för eller emot som inte kan göras ifrån Zürich, Danmark eller Japan så länge man har kvar sitt svenska medborgarskap och därmed röstar.
Vad mer finns det att göra?


Det är jobba hemifrån, chefen skiter numera om du sitter på kontoret, i arbetsrummet hemma eller är i en hängmatta i Thailand, bara skiten blir gjort ;)
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Har en annan ide än att fly landet.
Det bor 1 miljon människor norr om gävle!
Flytta norrut finns så sjukt mycket olika hålor som saknar både invandrare och frihetsinskränkande bevakning i form av fartkameror tullar och framförallt Poliser!
Flyttar man dessutom till en ort som har gruvor så finns det oftast väldigt mycket arbete för kvalificerat folk!
Visst du betalar skatt till samma skitland men mycket av tokigheterna som bestäms i sthlm drabbar inte oss här uppe på samma sätt. Och dom flesta nysvenskar vill inte bo här uppe utan dom flyttar neråt istället. bara en tanke.

På köpet så skulle flera av er dessutom få drastiskt lägre försäkringskostnad :)
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vår eventuella "skyldighet" som svenskar är fullständigt sekundär vårt västerländska arv. Sverige kan man ha eller mista, väst måste bestå.
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Problemet med att köpa så små öar är att det inte finns några mc-vägar. Vi måste samla fler personer till detta så vi kan köpa en större ö och anlägga fina vägar och racerbanor.
Utnämner mig också härmed till diktator över ön
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Problemet med att köpa så små öar är att det inte finns några mc-vägar. Vi måste samla fler personer till detta så vi kan köpa en större ö och anlägga fina vägar och racerbanor.
Utnämner mig också härmed till diktator över ön

Behöver inte vara så stor ö, räcker med en km raka och jag kan bygga hus på insidan den obligatoriska hårnålen, vatten blir en bra avåkningszon. ;) sportminister passar mig! :D
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
2takt, vill du vara borgmästare?
Anders, gräsklipparsupport?
Zinik, fixar öl och grillat :tummenupp

Snickare, murare, betongare, kranförare, grävmaskinist, hjullastarförare, lastbilschaufför, skogs- och jordbrukare, sergeant, processtekniker, räddningshundförare och laseroperatör.
Får jag plats?
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Snickare, murare, betongare, kranförare, grävmaskinist, hjullastarförare, lastbilschaufför, skogs- och jordbrukare, sergeant, processtekniker, räddningshundförare och laseroperatör.
Får jag plats?

Ja för tusan "alla skall med", vissa väger dock tyngre!
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Snickare, murare, betongare, kranförare, grävmaskinist, hjullastarförare, lastbilschaufför, skogs- och jordbrukare, sergeant, processtekniker, räddningshundförare och laseroperatör.
Får jag plats?

Hej, Efan Stöfveln här!

Kan jag fresta med ett traineejobb på långvården för peanuts?
 

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Va var det som inte framgick?:3freak

Du får skaffa en egen ö, de märker ja... Rödstrumpa

Nej fasiken sist jag kolla var jag gul . Har du läst Julia Ceasar krönika?
Man tror fasiken inte att det är sant, det måste vara bluff o påhitt!

Sverige är ett sjukt pilotprojekt! Allvarlig hur bra kommer det sluta om vi aldrig stänger gränsen?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Nej fasiken sist jag kolla var jag gul . Har du läst Julia Ceasar krönika?
Man tror fasiken inte att det är sant, det måste vara bluff o påhitt!

Sverige är ett sjukt pilotprojekt! Allvarlig hur bra kommer det sluta om vi aldrig stänger gränsen?

I takt med att åtstramningar och tält blir realitet, kommer intresset av Sverige att avta.

I långa loppet blir det självreglerande. Men välfärdsstaten Sverige är sedan länge död.
Bra, mer eget ansvar tror jag kommer vara nyttigt.
Var och en får ta ansvar för sin sjuka mor, sin pension och sina barns skolgång.
Det är väl det alla sjuklöverkramare har som målsättning. Inklusive låglönejobb. Dvs dra ner Sverige på en mer medelmässig nivå.
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Historien kommer lära oss att 2015 var året då Europa förlorades. Självgodhet och naivitet tog död på oss, historieböckerna kommer säga brist på öppenhet och solidaritet
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Nej fasiken sist jag kolla var jag gul . Har du läst Julia Ceasar krönika?
Man tror fasiken inte att det är sant, det måste vara bluff o påhitt!

Sverige är ett sjukt pilotprojekt! Allvarlig hur bra kommer det sluta om vi aldrig stänger gränsen?

Nej jag läser inte sånt.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ska alla fariséerna och filistéerna som kommer hit bo i tält i vinter så är problemet löst redan i januari. Bara att gräva gropar att slänga liken i.
Efter en riktig vargavinter med temp neråt 20- kan lille rövén även lägga massmördare till resumén.
Sprider sig sen ordet att man fryser till döds om man flyr till sverige får vi nog vara ifred.
Fast planen är väl att kasta ut alla svenskar ur sina bostäder(effektivare att bo på jobbet eftersom vi ändå måste jobba dygnet runt för att betala kalaset) så de nyanlända inte behöver frysa om stjärten.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ska alla fariséerna och filistéerna som kommer hit bo i tält i vinter så är problemet löst redan i januari. Bara att gräva gropar att slänga liken i.
Efter en riktig vargavinter med temp neråt 20- kan lille rövén även lägga massmördare till resumén.
Sprider sig sen ordet att man fryser till döds om man flyr till sverige får vi nog vara ifred.
Fast planen är väl att kasta ut alla svenskar ur sina bostäder(effektivare att bo på jobbet eftersom vi ändå måste jobba dygnet runt för att betala kalaset) så de nyanlända inte behöver frysa om stjärten.

Vi är många svenska män som sovit i militärtält i temperaturer långt under -20 så jag tror inte någon skulle frysa ihjäl. Dock så vore det nog ett väldigt bra sätt att filtrera bort "eventuella" ekonomiska lycksökare som nog snabbt skulle åka hem igen.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top