Shwan skrev:
2192945 Tror att det va en liten varning inför sommarn och en läxa att aldrig mer köra när det är blött ute.
Jag kör nog som alra säkrast när det är blött ute. Tar det överjävligt lugnt i trafiken, Ironmike turnes into Softmike - utan goretex dock. Jag är dock nyfiken på andra omständigheter, somliga tycks ofta, eller lätt hamna i klister, div olyckor i deras närhet...är det alltid så att motorcyklisterna är oskyldiga å alla billister svin?
Många kompisar som råkat illa ut har hållit för taskiga avstånd, trott sig vara synliga, litat på andra trafikanter. Visst kan man ha riktig otur, ett fyllo kör över på fel sida, men jag känner mig ganska förberedd på det också...
Väntar med spänning på min första incident som aldrig hänt *peppar peppar*, det är nästan så att jag ser fram emot en incident, antingen har man sjuk tallang, eller tur,.
Den dagen ngt händer så komme jag iaf inte vara ledsen, sålänge jag får leva. Med tanker på alla mil man klarat sig utan problem.
En kompis redogjorde en mattematisk kalkyl herromdagen, att de flesta hojåkare som kört upp till 2 år, redan kännt en å annan kamrat som dött. Över 80% under 5 år själva råkat ut för allvarlig olycka, samt att medel livslängden på sporthoj, om man kör 1000 mil per sommar aktivt sporthoj, är ganska taskig. Det var simpla offentliga uppgifter från försäkringsbolag :s han räknade även ut min % att överleva kontra gammal statistik.
Kommer ej ihåg exakta siffror, men enl honom så var det runt 80% chans att jag överlevde 7-8 års hojåkande, med mina miltal, min ålder, mitt hojval. Då är det ej beräknat mitt körsätt. dvs 1/5 personer som mig själv, dör, under en normallång sporthojkarriär. Låter väl sjukt, men fråga de gamla rävarna hur många i deras närhet som kolat.... Eller hur många som är invalido.