Och folk undrar varför premierna är höga..

1000R som första hoj? Jaja. Vilken tomte.
Det borde väl finnas nån här på SH som har ett login där på sasty (eller vad det heter). Skriv länken till den här tråden på zatsy så kanske snubben åtminstone _börjar_ fatta vad saken handlar om. En knarr på 170 hk är _inte detsamma som en bil på 170 hk. Eller ens en bil på 370 hk.
Jag har för övrigt en TL1000R till salu. Bättre som nybörjarhoj än en 1000R pga lugnare karaktär men han får åtminstone sina efterlängtade 1000cc.
Seså nu ni som har login, peta dit ett inlägg med länk hit.

Rigge skrev:
Är ni förvånade över att det finns dom som köper en sån som första? Nästan alla som tar körkort köper 1000cc sporthoj, allra minst en 750. Så är det med dom jag känner iallafall.

Exakt :tummenupp
Såååå j***a farligt är det inte att köpa en Gixxer och burna med. Det gäller ju bara att ha lite vett i skallen. :fakta

Själv hade jag en Gixxer 750 -99 som första hoj en helv sommar och sedan bytte jag upp mig till en sprillans ny R1-01. Även om det inte var så klokt som nybörjare,men det e det här collhets faktor. Öhh fetaste bågen Grabbar. Jag kan säga att bara för att man köper en värsting hoj behöver man inte köra som en idiot för det. Jag tog det lungt men det e inte alla som gör det.

R1Ola skrev:
Själv hade jag en Gixxer 750 -99 som första hoj en helv sommar och sedan bytte jag upp mig till en sprillans ny R1-01. Även om det inte var så klokt som nybörjare,men det e det här collhets faktor. Öhh fetaste bågen Grabbar. Jag kan säga att bara för att man köper en värsting hoj behöver man inte köra som en idiot för det. Jag tog det lungt men det e inte alla som gör det.

EEehhh....lungt? tycker jag ser nåt om klotad R1... :rolleyes:

Men det konstiga är att den allmänna uppfattningen verkar vara att en R6:a är att jämföra med en moped. Jag har inte kört R6 så jag vet fan inte, men den verkar ju inte speciellt slö.

Det bästa är nog att ge fan i att köra hoj.

Gustav1 skrev:
Men det konstiga är att den allmänna uppfattningen verkar vara att en R6:a är att jämföra med en moped. Jag har inte kört R6 så jag vet fan inte, men den verkar ju inte speciellt slö.

Det bästa är nog att ge fan i att köra hoj.

Mmm... det är INTE stor skillnad!! rejsade med en R1 med rullande start från ca 2000 varv, han drog ca 5 meter i starten.. sen gick det nästan jämt, gled ifrån sakta sakta... Trodde själv det skulle skilja mycket mer!! Speciellt eftersom vi körde med rullande start och r6or är ju så jäääääla klena under 10K rpm ba!! :rolleyes:

nej, varför ge fan i det, har man rätt inställning och begriper vad man håller på med så är det bara att åka. Felet är inte alla olyckor utan alla dessa totalt onödiga olyckor som dumt folk ställer till i syfte att vara balla.

En R6:a är ju nästen värre att köra en en R1:a tycker jag. Dom känns vildare på nåt vis. Undrar hur länga jag hade levt med färskt körkort på en R1??? ZX9:an jag har nu går åt helvete för bra för mig.

Är väl bara jag som är motvals och går ner i kubik. Började med 750cc och körde några lite större cyklar, ledsnade och skaffade motarder ~620cc. Nu har man gått och skaffat 250cc tvitakt. Nästa steg blir väl en avlagd 125 GP-räser :)

Fight the fat!

Bikerbitch skrev:
Undrar hur mycket som handlar om att man skall vara ball o impa...

Inget alls egentligen. Asså, hur svårt kan det vara: Egentligen skall man ha en retta, för den e snabb som fan. Men är man nybörjare skall man ha något med mindre effekt, och då pasar r6 bra, för den är ju ungefär som en moped. Mindre effekt, väger mindre och är på det stora hela en bra nybörjarhoj.

Eller?

för egen del har jag nu kört R6:an endast en säsong och i början tyckte jag den gick så in i helvete, men som med allt annat vänjer man sig ju, kommer att byta upp mig till nästa år även om R6:an är otroligt rolig på kurvig väg så vill jag ha mer knuff lägre ner i registret, för som det är nu är jag faktiskt uppe runt varvstoppet och tycker ändå inte att det drar så där JÄVLIGT direkt, tror nog jag har mer av en "vridmoments-körstil" eller hur jag skall säga...vill ha effekten lägre ner helt enkelt :tummenupp

sunkan skrev:
jag har precis inkasserat i en r6 haft kökort i drygt en vecka... tycker inte effekten e allt för svår hanterlig...

Det tycker nog därmot en av mina f.d. grannar som hade haft körkort betydligt längre. Han susade förut omkring på en R6:a, men får numera åka fyrhjulig stol.

Den verkar tydligen vara en vanlig rekommendation som "förstahoj"...lite hänger ju på det egna omdömet också...

Flagga skrev:
Det tycker nog därmot en av mina f.d. grannar som hade haft körkort betydligt längre. Han susade förut omkring på en R6:a, men får numera åka fyrhjulig stol.

Den verkar tydligen vara en vanlig rekommendation som "förstahoj"...lite hänger ju på det egna omdömet också...

åå fy fan!.. Jag kan inte påstå att det är en speciellt bra första hoj men jag tycker den e så jävla snygg så det blev den.. man får helt enkelt försöka ta det lungt...

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back