OCC----vad hände?

Är det bara jag som inte stått ut med att se mer än ett avsnitt av OCC just för att det är white-trash-builds-bikes-galore. De har ingen tv-vana, de vet inte vad de skall göra och de har oftast noll manus att hålla sig till. Tycker helt enkelt att tittarvärdet har legat på samma nivå som Anna Skipper eller nåt annat otyg.

Kommer ju en ny serie nu, "Paul Sr. vs. Paul Jr.". Junior har haft ett års förbud att bygga hojar (konkurrerande verksamhet) som nu gått ut så han har öppnat en shop tvärs över gatan från farsan. :D

Så nu ska de tävla i vem som kan svetsa fast mest krimskrams på postorderramar? :va

De gör väl egna ramar sedan länge? Kommer ihåg ett avsnitt för åratal sedan då de testade jiggar m m för ramtillverkning. Från början dock köpte de in fälgar m m men det är länge sedan nu.

Men det duger väl inte om de inte börjar med en kub järn att tälja på. Särskilt från folk i soffan som inte kan montera miniblinkers själva. :D

Hehe!

"TMZ has learned Paul Teutul Jr. is starting a competing shop to go head-to-head with his dad's Orange County Choppers shop.

But here's the catch -- Junior has recruited a bunch of disgruntled employees who left his dad's place ... including his brother Mikey Teutul and friends Vinnie DiMartino, Robert "Nub" Collard and Joe Puliafico."

Pupicity stunt hela skiten tror jag......:)

De gör väl egna ramar sedan länge? Kommer ihåg ett avsnitt för åratal sedan då de testade jiggar m m för ramtillverkning. Från början dock köpte de in fälgar m m men det är länge sedan nu.

Men det duger väl inte om de inte börjar med en kub järn att tälja på. Särskilt från folk i soffan som inte kan montera miniblinkers själva. :D

ord:fakta

Jag vill inte påstå att de är dåliga tillverkare, för det är de inte. Men däremot har de väll kanske inte jätte stor variation i utformning av hojar. Långa chopperramar och långa choppergafflar.. chopper all the way helt enkelt.

Men "Custom", vilket betyder skräddarsydd, skulle kunna göras lite mer på djupet. Kanske dags att släppa hela "endast chopper" grejen och se var mer deras kompetenser kan användas till. Kanske en mer HD liknande form fast med deras stil och detaljrikedom? eller fan.. varför inte gå helt bananas, en sporthoj som inte känns för plastig, men ändå sportig och har deras touch; det skulle ju vara en utmaning för dem!(förhoppningsvis)

My 2 cents

Långa chopperramar och långa choppergafflar..
Jo, stretch choppers (förlängda) är och har väl alltid varit deras (Seniors) grej. Har för mig att det skälldes i nåt avsnitt när Jr ville bygga nåt annorlunda men Sr sade nej då det gick utanför deras företagsimage.

Själv har jag aldrig varit mycket för de förlängda hojarna.

Edit: Höll de inte på med en elhybrid i nåt av de nyare avsnitten? Såg inte så mycket av bygget då det mest handlade om annat dravel så jag orkade inte titta klart.

Last edited:
Det här är fortfarande den schysstaste TV-bygget jag sett och långt ifrån OCC-hojarna.
hotRod2.jpg

Var inte den hojen med i något program på tv där dom hade någon tävling i hojbygge? minns att jag har sett ett sånt program för några år sen.

Dieseln var väl lite ovanlig i alla fall.
Men hur mycket fick man se av det bygget då? När senior klantade sig med gaffeln, lite när de pillrade med luftfilter, när de försökte bända bakskärmen på plats och när de lyfte motorn på plats. Totalt ca fyra minuters byggtid. Det handlar ju minst lika mycket om juniors hundpark eller Mikeys standupnummer.

Var inte den hojen med i något program på tv där dom hade någon tävling i hojbygge? minns att jag har sett ett sånt program för några år sen.
Biker Build-Off.

Last edited:

Jo, Russell Michell på Exile Cycles byggde den framför kamerorna i programmet Biker Build Off.

Rick och Vinnie får man väl anse som "hyffsade" hantverkare eller? Nubbies lackeringar går väl inte av för hackor heller.
Sen har det ju vart lite andra roliga prylar Koppar hojen från frihetsgudinnan. Den fuggen var ju inte helt fel.Eller motorn i Cobra hojen=mumma:yoparty

Rick och Vinnie får man väl anse som "hyffsade" hantverkare eller? Nubbies lackeringar går väl inte av för hackor heller.
Sen har det ju vart lite andra roliga prylar Koppar hojen från frihetsgudinnan. Den fuggen var ju inte helt fel.Eller motorn i Cobra hojen=mumma:yoparty

Inget snack om att det byggts en del jävligt häftiga prylar, dock ej en hel häftig hoj.
Det är att se wt-fetton på bla. resa i Europa, kastandes signerade freesbees som får mig att kräkas.
Självgodheten har fått ett ansikte och det är fan inte vackert.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph