OCC----vad hände?

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2014 stormtrooper 1000
har missat sista säsongen/säsongerna av occ.

vad var det som hände mellan senior och junior som gjorde att junior startade eget???
bråk som vanligt eller??? vad handlade i sånt fall bråket om???
mike----har varit på klinik, varför??? eller var det bara torken???

Det var bråk som vanligt, men upprinnelsen till bråket har varit väl dolt.

Förmodligen handlade det om vem som var största stjärnan i familjen och skulle ha fetaste lönen.

Mikey har varit på "torken" fast frågan är om det inte var lite pulver med i blandningen också, något som också dolts för allmänheten.

Hojarna dom har byggt på slutet har inte ens varit intressanta.

När byggde dom en hoj som var intressant? Alla har sett likadana ut sedan start. Lite olika saker dom bultat på, samma koncept.

Nja, i början var det ju lite hantverk, dom byggde egna tankar och kapade om ramar och så.

På sista tiden har dom bara hämtar ram, tank, motor, låda och lite annat på lagret och sedan kapat till skärmarna lite udda.

Men visst, jag hade gärna sett att dom la ner programserien och startade om med någon som bygger max 5 hojar om året istället.

Tyvärr lär inte det hända, då show är viktigt om det ska slå i USA

dom bygger väl inga hojar..dom monterar väl ihop färdiga delar och kallar det OCC build chopper.

Noll och nada hantverk.

Annat var det tycker jag när jag var i LA och besökte Jesse James på West coast choppers.
Där var det då i alla fall bara hantverk med egenbyggda ramar och rubbet.
Och en djäkligt trevlig snubbe..:tummenupp

• Gilla
Reaktioner: R2

Japp, han trodde att han var stjärnan och med bara sitt namn skulle kunna tälja guld ur vad som helst.

Gubben trodde att han var stjärnan och skulle kunna fortsätta tälja guld ur chopperfirman utan att komma med något nytt.

Mikey , han bara är som han är...

Sanningen är nog att utan varandra är ingen av dom några stjärnor.

Japp, han trodde att han var stjärnan och med bara sitt namn skulle kunna tälja guld ur vad som helst.

Gubben trodde att han var stjärnan och skulle kunna fortsätta tälja guld ur chopperfirman utan att komma med något nytt.

Mikey , han bara är som han är...

Sanningen är nog att utan varandra är ingen av dom några stjärnor.
Ligger nog en hel del i det. Och att deras tjafs är en stor del i att folk kollar på det.

Intresset låg ju i början på deras hojbygget och tjafset var charmigt, sedan insåg man vartefter att tjafset är djupt rotat och sedan handla shown bara om allt annat än hojbygget och de tappade helt enkelt troligen kvaliten på både show och ryktet.

Bara att inse: Bra kvalitet håller i längden.
Dallas, Rederiet å Hem till gården funkar i en miljon avsnitt, ett knippe halvmiffon som monterar en hoj(?)byggsats gör det inte.

Bikerimage'n var väl bara till för att göra det lite HefTigare, för min del kunde dom lika gärna skruvat ihop en ikeahylla.

Senaste avsnitten är tragiska....såg ngt igår, handlade om hur Mikey skulle till barberaren & raka bort skägget (spännande!) & Senior åkte till sin mamma & gav henne ett kaffebord (olidligt spännande) :gnissla sen var det visst ngn hoj dom skruvade på också, i en nedsläckt lokal....

R.I.P

Senaste avsnitten är tragiska....såg ngt igår, handlade om hur Mikey skulle till barberaren & raka bort skägget (spännande!) & Senior åkte till sin mamma & gav henne ett kaffebord (olidligt spännande) :gnissla sen var det visst ngn hoj dom skruvade på också, i en nedsläckt lokal....

R.I.P

Hahaha, fy fan va spännande :pangihuve

Serien är väl nerlagd .. ?

Jag vet inte, men det låter som den enda utvägen för den där familjen att kunna samsas någorlunda igen.

Det var väl på gång att följa någon Europeisk hojbyggare ett tag (och nu menar jag inte dragracingsnubben från österrike) men USA var väl som vanligt starkt emot att se något annat än inhemskheter.

Det skulle kunna vara ett PR jippo också.. Lite som "it's better to crash and burn than to fade out". De känner att de inte kan bygga så mycket bra och intressant längre och behöver en pause. Så istället för att säga att de inte kan bygga något bra längre skyller de på sina bråk och att de "separerat", för att senare, när de har inspirationen igen, mirakulöst komma tillbaka och göra värsta stora grejen och få massa nya kunder och tittare!.. men det är ju iofs rätt långsökt..

Det var bråk som vanligt, men upprinnelsen till bråket har varit väl dolt.

Förmodligen handlade det om vem som var största stjärnan i familjen och skulle ha fetaste lönen.

Mikey har varit på "torken" fast frågan är om det inte var lite pulver med i blandningen också, något som också dolts för allmänheten.

Hojarna dom har byggt på slutet har inte ens varit intressanta.

Dieseln var väl lite ovanlig i alla fall.

Jag vet inte, men det låter som den enda utvägen för den där familjen att kunna samsas någorlunda igen.

Det var väl på gång att följa någon Europeisk hojbyggare ett tag (och nu menar jag inte dragracingsnubben från österrike) men USA var väl som vanligt starkt emot att se något annat än inhemskheter.

Krugger eller Egeland vore intressant att se i en serie.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka