Obra på Essingeleden

Fan va läskit, tur att du klara dig på hjulen. Hur gör du med fälgen? det borde gå på försäkringen eller iaf att man kan klaga till vv eller nåt?

Jag läste i Allt-om-mc s test av begnade Monster att framhjulet gick att rikta då det var gjort av mjuk metall. Om de har rätt borde auktoriserade verkstäder känna till och kunna fixa för billigare peng än ny fälg. Om du har helförsäkring ta det på den.

Intera sägs vara bra så lycka till med riktningen av fälgen. Det är när olyckan inträffar som det gäller att ha försäkring inte vad man har just nu. Köra avställt och trafikoförsäkrat är inge bra av fler orsaker än bara moraliska. Rent ekonomisk kan det bli riktigt surt.

Chronic skrev:
Hade aldrig skrivit att den var avställd om jag trott någon hade brytt sig.

En avställ hoj för MIG är ett stycke metall, utan skyldigheter mot samhället, medtrafikanter osv osv. Klotar jag betalar jag, så kände jag när jag fick lust att ta en sen hösttur, den enda turen obes/oförs för övrigt.

Jag kan iaf betala för mig, till skillnad från en pundare i Volvo utan nummerskyltar som backar in i din parkerade bil.

Jag ville i första hand varna för tegelstenen så nu är ni varnade :)

Nä förstår det....
Men det kommer kommenteras!
Var så säker!

Tack för varningen...Åker förbi där om ett tag.. :tummenupp

Chronic skrev:
Klockan 17:00 idag körde jag på en tegelsten norrgående precis innan man har Stora Essingen på vänster. Vänsterfilen. Fälgen blev ungefär som man kan tänka sig en fälg vs tegelsten i 130km/h, luften försvann blixtsnabbt såklart men höll mig på hjulen till stängda avfarten mot lilla Essingen.

Den utfläkta fälgen var millimeter ifrån att ta i bromsoken, så nog fan hade man TUR idag och inget annat.

Nu kommer nog snön ut före mig på vägen, tur att man hann gasa lite i nya tunneln iaf :)

Oups....vicket jävla flyt att du höll dig på två hjul...kunde ju ha gått riktigt illa. Det är ju inte så mkt klotningsutrymme på leden generellt....

Chronic skrev:
En avställ hoj för MIG är ett stycke metall, utan skyldigheter mot samhället, medtrafikanter osv osv. Klotar jag betalar jag, så kände jag när jag fick lust att ta en sen hösttur, den enda turen obes/oförs för övrigt.

Moralkaka på:

Så du skulle kunna betala det som kostar om du skulle invalidisera någon? Brukar uppgå till miljonbelopp.....

Moralkaka av:

BTW tack för varningen. Missade en bamsesten i haninge med ett par dec. Att sånt hamnar mitt i vägen är drygt,

Chronic skrev:
Det hade hursomhelst kostat andra mcåkare mer om den varit påställd, då hade gaffeln blivit böjd också!

Öhh.. :wiggle

ramen på monster brukar ju bli sned uppe vid styrhuvudet vid undre röret, om man stirrar för länge på gaffeln

Chronic skrev:
Det hade hursomhelst kostat andra mcåkare mer om den varit påställd, då hade gaffeln blivit böjd också!

Öhh.. :wiggle

om DU hade betalat allt sp hade ju vi andra sluppit en högre premie, du har rätt.

Då borde ju fler åka oförsäkrat för att hålla nere premierna. Ärligt talat så har jag aldrig tänkt på det på det sättet :)

Chronic skrev:
Hade aldrig skrivit att den var avställd om jag trott någon hade brytt sig.

Jag kan iaf betala för mig, till skillnad från en pundare i Volvo utan nummerskyltar som backar in i din parkerade bil.

Nu brukar inte jag vara nån som moraliserar, men vad fan tänker du på då du kör oförsäkrat och dessutom i 130 på essingeleden? Eftersom du skrev runt 17-rycket så antar jag att essingeleden var tokfylld med bilar som vanligt...

Mycket moget...
Och att dessutom köra oförsäkrat med argumentet "klotar jag betalar jag"...
Hur gammal är du grabben?
:kocko

/VG

130 är väl inte något att tappa humöret för. 230 så hade man börjat höja på ögonbrynen. Men vid 130 har 2:an lagom hunnit i.

V-Gurra skrev:
Nu brukar inte jag vara nån som moraliserar, men vad fan tänker du på då du kör oförsäkrat och dessutom i 130 på essingeleden? Eftersom du skrev runt 17-rycket så antar jag att essingeleden var tokfylld med bilar som vanligt...

Mycket moget...
Och att dessutom köra oförsäkrat med argumentet "klotar jag betalar jag"...
Hur gammal är du grabben?
:kocko

/VG

Chronic skrev:
DU har förlorat alla möjligheter till ett verbalt korrekt bemötande pga dina tidigare ogrundade påhopp på allt och inget. Dessutom har jag hört att du är från Sundsvall, DÄR FINNS INGEN MIDNATTSSOL DIN NERD!

Jaha, jag förstår att du kan ha svårt att svara VERBALT! Slå upp ordet så kanske du förstår vad det betyder. Annars kan du höra av dig så ska jag förklara.

Fast du svarar ju uppenbarligen på inläggen ändå...

Sundsvall? Vem påstår det?
Du ska inte tro på allt du hör pojke lilla. Och hur har det hemma i denna tråd?

Ta nu och betala försäkringen nästa gång du ska ut och köra. Fast räcker inte studiebidragen/Socialbidraget så kan du ju alltid fråga pappa. Hans bidrag kanske kan täcka försäkringen på det gamla sura monstret...

//VG

Bara för att hojen är avställd betyder det inte att den är oförsäkrad... :rolleyes:

Dock blir självrisken så pass hög att det kanske inte är vettigt att ta pengen där.

Vissa är så grymt sugna på att hinna slänga iväg ett svar på en postning att de fan inte tänker till innan.

Därmed inte sagt att personen hade försäkrat eller inte, men det kan man ju fråga innan´man postar iväg.

/J

Chronic skrev:
Naaa, den är ju avställd tyvärr. Fälgen är ju av aluminium så den går ju att rikta, ( eller kanske inte :rolleyes: ) i morgon lämnar jag in den till Anders på INTERA AB i Länna, de är ju proffs på sånt här.

Tyckte jag såg den Satans tegelstenen idag när jag åkte åt andra hållet, se upp för den med andra ord.

Hrm, jag ska inte moralisera. Men bara en liten fråga.
Varför plockade du inte bort stenen som du kört på? :kocko

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...