supermoppe
Men i min värld...
Sprickorna sitter på ljuddämparen på röret som är anslutet till kröken men eftersom det var sprickor där när jag köpte hojen och att den då inte sköt något så tror inte jag heller på det. Har funderingar på att byta lågfartsmunstycke men det känns ju inte heller rätt eftrsom det har fungerat förrut, i så fall möjligtvis för att det börjar bli kyligare ute. Kan väl beskriva lite mer för att få lite fler ledtrådar. När den "gick bra" förrut så kunde det komma en smäll men det var väldigt sällan när man tex, pressade hårt på bana. Man ligger på lite högre varv och släpper gasen, det börjar inte smälla på än gång utan den går rent och fint ner i varv till en början men sen kommer en megaknall och efter det följer lite lägre knallar och normal bludrande.Jörgen Karlsson skrev:2554354Börja bara med att kolla att flottörnivån står enligt boken, ändra inget om så är fallet.
Vad jag menade med sprickor i din trånga orginalljudämparburken var mer att jag gissade att den ev skulle kommer att spricka. Dvs att det är ett symptom på de kraftiga smällarna. Luftläckage så långt bak i systemet tror jag inte ska ställa till med så kraftiga smäll som du beskriver.
Tycker jag.
/J
Motorn gick även dåligt i somras från och till när man körde, den bludrade en massa ibland när man släpte gasen, var svårstartad och hade ingen tomgång. Problemet visade sig vara att dreneringsburken till förgasarslangarna var fylld och slangarna kunde inte lufta ordentligt. Den gick troligtvis för snålt pga det, kan tex. ventilerna ha tagit skada av detta när den går bra och är väldigt lättstartad? Bytte samtidigt stift iom. det bekymret men minns inte om det var efter det den började bluddra. Man blir bara mer och mer snurrig ju mer man funderar...