Oblivion.

• Thread starter Thread starter Paradoxy
  • Start date Start date
Verkar vara riktigt grymt spel. :yoparty
Bara testat lite än så länge. Är Khajiin eller vad de heter.

Lvl 15 och och med mänskligt utseende, vampyr är man också.
Har kört i ett par timmar och det är riktigt bra. Saknar dock någon form av bättre hantering av spells, de åtta snabbvalen räcker inte riktigt till.

LasseB skrev:
2066622 Lvl 15 och och med mänskligt utseende, vampyr är man också.
Har kört i ett par timmar och det är riktigt bra. Saknar dock någon form av bättre hantering av spells, de åtta snabbvalen räcker inte riktigt till.

Aah, en fellow vampire.

Hatar det :mad:
Måste ha en eller två tomma grand soul gems till. Har sex, men två eller tre har en soul i sig :huvet

Paradoxy skrev:
2066759 Aah, en fellow vampire.

Hatar det :mad:
Måste ha en eller två tomma grand soul gems till. Har sex, men två eller tre har en soul i sig :huvet

Jag experimenterade lite med Soul Trap spellet så nu har jag inga tomma kvar alls :huvet Kollade inte direkt heller så inte lönt att ladda om ett gammalt spel.

En liten rolig sak är att attackera en vakt och sen springa in till dina guildmates så blir det en redig fight, var många kroppar som låg runt om i Skingrad igår och tomt på vakter blev det också.

Jag spelar också, på xbox360. Rätt schysst spel, har en warrior Nord på lvl 10 och en high elf mage på lvl 7. Mage är nog roligast ;)

LasseB skrev:
2067042
En liten rolig sak är att attackera en vakt och sen springa in till dina guildmates så blir det en redig fight, var många kroppar som låg runt om i Skingrad igår och tomt på vakter blev det också.

Haha :rofl

Hur tycker du det är att vara vampyr?
Pain in the ass?

Paradoxy skrev:
2067132 Haha :rofl

Hur tycker du det är att vara vampyr?
Pain in the ass?

Nja, det går alltid att hitta nån sovande uteliggare eller någon i ett hus så man får i sig lite nytt blod och slipper solskadorna. Annars bara väntar jag tills nästa kväll. Sen får man ju en boost på vissa attribut så det är inte helt fel.

Missade dock helt varför jag blev vampyr ifrån början, någon som kommer ihåg vad som hände?

LasseB skrev:
2067182 Nja, det går alltid att hitta nån sovande uteliggare eller någon i ett hus så man får i sig lite nytt blod och slipper solskadorna. Annars bara väntar jag tills nästa kväll. Sen får man ju en boost på vissa attribut så det är inte helt fel.

Missade dock helt varför jag blev vampyr ifrån början, någon som kommer ihåg vad som hände?

Troligtvis sprang du omkring i en fin liten grotta och slaktade vampyrer, varpå du blev "smittad" när en slog/bet dig :tummenupp . Det brukar gå till så när man blir vampyr IAF.

Hinkas skrev:
2067209 Troligtvis sprang du omkring i en fin liten grotta och slaktade vampyrer, varpå du blev "smittad" när en slog/bet dig :tummenupp . Det brukar gå till så när man blir vampyr IAF.

Så gick det till. Tänkte inte på det men nu när du säger det så är det ju självklart :)

Oblivion verkade vara världens bästa spel, ända tills jag läste det som de pratar om här. Scaling, vad fan sysslar de med?

Halogen skrev:
2067363 Oblivion verkade vara världens bästa spel, ända tills jag läste det som de pratar om här. Scaling, vad fan sysslar de med?

Nja, man måste ju inte fundera så mycket på scaling. Jag tycker det är skitskoj ändå. Särskilt uppdraget där man skulle slå ihjäl 5 pers som var inlåsta i ett hus.

Tror ni att det funkar att gå tillbaka till Martin och be att få Azuras star tillbaka.

Dum som man är så gav man ju den till honom direkt, men nu fattar jag att den är grym :kocko

Paradoxy skrev:
2069603 Tror ni att det funkar att gå tillbaka till Martin och be att få Azuras star tillbaka.

Dum som man är så gav man ju den till honom direkt, men nu fattar jag att den är grym :kocko

Tyvärr får du nog fuska tillbaka den om du vill ha den åter. Alternativt köra en tidigare save.

Själv lyckades jag slå ihjäl Gray prince utan att göra hans Quest vilket innebär att jag inte får den strength bonus som jag skulle fått. :huvet

Argh!

Köpte det i går och lirade tre timmar. Grymt, är helnöjd. Nej förresten...
:(
VAR helnöjd, för i dag kan jag spela i 1 minut innan ljudet kraschar!!
Spelet kraschar dock ej, men det hackar lite extra.
Ljudet är fortfarande sabbat när jag avslutar till Windows, måste reboota.
Vilket jag gjorde ett dussin gånger, men fortfarande samma skit!

Har inte problem med några andra spel whatsoever...
Men det konstigaste är ju att det funkade perfekt i flera timmar igår!?
Fast nu är det helt omöjligt! :confused:
Ska det komma någon patch snart förresten?
Har någon något tips vad tusan det kan vara så släng gärna ut det här.

Min dator: P4 2,53 - 1 Gig - 6800GT@425/1150 och så ett:
Turtle Beach Santa Cruz-ljudkort. <--- (Boven i dramat?)

Blip skrev:
2076552 Tyvärr får du nog fuska tillbaka den om du vill ha den åter. Alternativt köra en tidigare save.

Själv lyckades jag slå ihjäl Gray prince utan att göra hans Quest vilket innebär att jag inte får den strength bonus som jag skulle fått. :huvet

Aa, fuskade till mig den. Känns inte så himla fel eftersom jag hade kunnat behålla den och ge Martion en annan deadra artefakt istället, men jag var ju nybörjare så jag visste in vad den kunde göra :död

Gray prince slaktade jag direkt, han var enkel ^^

Någon som har gjort vampire cure questen?
Spoiler! Markera texten för att läsa!

När man är klar med den så ger man en potion till greven i skingrad. Han blir glad och ger en en reward på tusen guld. Men det lustiga är att man kan be om den hur många gånger som helst. Jag tog den 130 gånger och gick därifrån med 130 tusen guld i fickan =)

Köpte mig en stav som tar 33 fire dmg, 33 frost dmg och 33 shock dmg.

Tror det var fire,frost och shock iaf :va Kosta 17 tusen :3freak

Gothmog skrev:
2077396 Köpte det i går och lirade tre timmar. Grymt, är helnöjd. Nej förresten...
:(
VAR helnöjd, för i dag kan jag spela i 1 minut innan ljudet kraschar!!
Spelet kraschar dock ej, men det hackar lite extra.
Ljudet är fortfarande sabbat när jag avslutar till Windows, måste reboota.
Vilket jag gjorde ett dussin gånger, men fortfarande samma skit!

Har inte problem med några andra spel whatsoever...
Men det konstigaste är ju att det funkade perfekt i flera timmar igår!?
Fast nu är det helt omöjligt! :confused:
Ska det komma någon patch snart förresten?
Har någon något tips vad tusan det kan vara så släng gärna ut det här.

Min dator: P4 2,53 - 1 Gig - 6800GT@425/1150 och så ett:
Turtle Beach Santa Cruz-ljudkort. <--- (Boven i dramat?)

Kolla i aktiviteshanteraren om du har en process som heter Soundman.exe.

Avsluta den isf, den kan krångla till det med ljudet ibland.

Paradoxy skrev:
2077622
Kolla i aktiviteshanteraren om du har en process som heter Soundman.exe.

Avsluta den isf, den kan krångla till det med ljudet ibland.

Tack för tipset. Ska testa det först. Vad gör den för nytta då?
Googlade och hittade en kille med samma problem och samma ljudkort... Fick precis svar av honom. Han bytte sitt ljudkort och voila!
Skiter i om jag måste slänga mitt kort åt helvete bara jag vet vad felet är!
Ska testa mitt "onboard"-kort i morgon om inte ditt tips hjälper...

Hur som helst, den lilla tid jag fått med spelet gör att inget annat betyder något just nu... Måste... spela... Oblivion...

Ni som har nVidia och inte redan visste om det,
testa att sätta "frames to render ahead" från 3 till 0.
Detta, hann jag uppleva stämde att det ökade flytet rätt bra om man inte har ett über-system redan. Ni måste låsa upp den funktionen med "Coolbits" dock tror jag. Men det har väl de flesta gjort? Vet inte om ATI har något liknande.

Last edited:
Gothmog skrev:
2077868Ni som har nVidia och inte redan visste om det,
testa att sätta "frames to render ahead" från 3 till 0.
Detta, hann jag uppleva stämde att det ökade flytet rätt bra om man inte har ett über-system redan. Ni måste låsa upp den funktionen med "Coolbits" dock tror jag. Men det har väl de flesta gjort? Vet inte om ATI har något liknande.

Ska testa om jag får ork till det. Just nu flyter det hyfsat. Segar till lite ibland men fullt spelbart. Det är ju inget renodlat multiplayer fps som CS :gnissla

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg