OBH Nordica Pizza Pronto

Baka egen pizza eller köpa?

• Antal röstningar
    0
Fick en sån av min sambo för ett tag sedan
Pizzorna blir "knaprigare" i den, tar inte så lång tid heller
Det är ju inte bara Pizza du kan ha den till. Om man gör paj i den så blir det godare o går snabbare att göra

Jönssons sambo

XJR_Jönsson skrev:
Fick en sån av min sambo för ett tag sedan
Pizzorna blir "knaprigare" i den, tar inte så lång tid heller
Det är ju inte bara Pizza du kan ha den till. Om man gör paj i den så blir det godare o går snabbare att göra

Jönssons sambo

Men blir de lika bra som en köppizza?

Visst, idén låter ju fin fin men det är ju bara lätt och roligt när man värmer micro-pizzor.

Så fort du ska göra en egen måste du baka en deg först, och det är ju inget man gör på fem minuter precis :3freak

Paradoxy skrev:
Visst, idén låter ju fin fin men det är ju bara lätt och roligt när man värmer micro-pizzor.

Så fort du ska göra en egen måste du baka en deg först, och det är ju inget man gör på fem minuter precis :3freak

Vet om en deg och den består av

Mjöl, Vatten, Salt och Olivolja.

Går det inte på under 5min att blanda ihop det :rolleyes:

MattE. skrev:
Vet om en deg och den består av

Mjöl, Vatten, Salt och Olivolja.

Går det inte på under 5min att blanda ihop det :rolleyes:

Slår vad om att jag tar mer än fem minuter på mig :tungan

*DanTheMan* skrev:
Vem fan orkar dona med pizza hemma :va
Skita ner halva kåken med mjöl för att få en pizza som smakar fan så mycket sämre än en "riktig".Tar ju halva dan att bara tvätta bort skiten efter sig.

Kommer bli precis som med bakmaskinen o glassmaskinen.Man använder den 1 gång sen står den o samlar dam i källaren.

Bafatt du är en usel kock.. Jag gör pizza hemma i ugnen som blir god som helvetet... Mina (inhyrda, men ändå) vänner brukar tvinga mig att göra den i stället för att vi köper hem nått...

Bara jag som kommer o tänka på kamin-mannen från Nile city(persytårar?)
"Vet du vad en limpa kostar i butiken?!"

Biturbo skrev:
Bafatt du är en usel kock.. Jag gör pizza hemma i ugnen som blir god som helvetet... Mina (inhyrda, men ändå) vänner brukar tvinga mig att göra den i stället för att vi köper hem nått...

det är ju skoj som fan å hållas med polarna å försöka få ihop något som man hoppas ska smaka bra... :tummenupp

Biturbo skrev:

Upp med recept!
Brukar tycka att degen man gör själv blir taskig.

M.G.F skrev:
Ähh jag tror den funkar. Ska köpa den imorgon.

Det kommer bara bli ännu en apparat som du inte kommer använda mer än ett par gånger, sen hamnar den längst inne i skåpet med baskmaskinen och fritösen.

Starstriker skrev:
Det kommer bara bli ännu en apparat som du inte kommer använda mer än ett par gånger, sen hamnar den längst inne i skåpet med baskmaskinen och fritösen.

Vaddå inte användas? :va

Här så sjunger nog bakmaskinen snart på sista versen, och fritösen snodde syrran :4skrika

Köksapparatur är till för att användas och det är bra mycket enklare för oss att fixa en pizza än att klä på sig en massa kläder, kasta ut katterna från vardagsrummet, låsa, åka ner i hissen, gå ut från huset, försöka hålla hunden i schack, gå ut till bilen, låsa upp sätta sig i iskalla skinnsäte för att starta bilen, åka till bankomaten, ta ut pengar, ringa till pizzerian, köra dit, hämta pizzan åka hem, hitta parkering, hålla hunden i schack, åka upp i hissen för att sätta sig ner och äta. Nej det blir en pizza pronto det är helt klart!

Anledningen till att man köper pizza är att man inte har ork/tid att göra en själv. Annars kan man ju göra pizza i ugnen, men det kanske blir krispigare i en sån.

Fluxir skrev:
det är ju skoj som fan å hållas med polarna å försöka få ihop något som man hoppas ska smaka bra... :tummenupp

Precis... laga mat är kul så länge det inte bara är åt sig själv..

FreddaAbborre skrev:
Upp med recept!
Brukar tycka att degen man gör själv blir taskig.

Jag skulle kunna berätta.. Men du vill väl leva en säsong till antar jag... ;)

Förövrigt köper jag färdg deg...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...