O-ring till mitt Beringer-ok

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag fick ett nummer här av någon förut till den svenska importören av Beringer-prylar och de lovade att skicka o-ringen till mig. Nu, ca 4 månader senare, så har det fortfarande inte dykt upp :(

Det jag behöver är O-ringen till mitt fram-ok som kommer från en KTM.
Någon som kan skaka fram en sådan?
Jag har varit runt på olika ställen och har ca 15 olika o-ringar men ingen är rätt :4skrika

Vilken o-ring är det du behöver? De som tätar runt kolvarna?
Inte omöjligt att jag har rätt liggande i min låda med Beringer reservdelar.

I värsta fall säljer KTM ett renoveringskit till sina Beringerok så det skall du kunna köpa hos vilken KTM/Husa handlare som helst. Dock är det ett komplett kit inkl. kolvar, o-ringar å div. så det e inte gratis.

Dee_cati skrev:
Jag fick ett nummer här av någon förut till den svenska importören av Beringer-prylar och de lovade att skicka o-ringen till mig. Nu, ca 4 månader senare, så har det fortfarande inte dykt upp :(

Det jag behöver är O-ringen till mitt fram-ok som kommer från en KTM.
Någon som kan skaka fram en sådan?
Jag har varit runt på olika ställen och har ca 15 olika o-ringar men ingen är rätt :4skrika

Det är o-ringen som tätat mellan ok-halvorna, den lilla jäveln som sitter runt olje-hålet.
Jag får ringa dem imorrn, det var nog en annan firma jag pratade med förra gången men de har jag glömt bort namnet på...

Attans, jag har kolvar, kolvpackningar, bultarna som håller ihop oken, nipplar och ett löst sproilans ok men inte den lille satan till o-ring.

Fast e den så jäkla svår å få tag i? Har för mig att det är en o-ring i hyffsat normal dimmension?

Dee_cati skrev:
Det är o-ringen som tätat mellan ok-halvorna, den lilla jäveln som sitter runt olje-hålet.
Jag får ringa dem imorrn, det var nog en annan firma jag pratade med förra gången men de har jag glömt bort namnet på...

kiko skrev:
Attans, jag har kolvar, kolvpackningar, bultarna som håller ihop oken, nipplar och ett löst sproilans ok men inte den lille satan till o-ring.

Fast e den så jäkla svår å få tag i? Har för mig att det är en o-ring i hyffsat normal dimmension?

Njae, jag tror inte det är så vanlig dimension dessvärre. Var in på den lokala hydraulik-leverantören som har en uppsjö med oringar och jag fick en påse med en jävla massa olika men ingen tätade ordentligt :(

Som sagt, det verkar vara stört omöjligt att få tag på denna o-ring!
Jag ringde Sunbike igen och de skulle skicka, precis som de sa förra gången för några månader sedan. Så där förväntar jag mig ingen hjälp :(

Vad kostar ett sådant ok som jag har? Svindyrt antar jag även begagnat... Men jag måste ha det fungerande inom kort, jag måste köra innan jag blir tokig!

Bifogat

• beringer.jpg
    beringer.jpg
    86.1 KB · Visningar: 41
Jag kommer inte ihåg hur den såg ut men jag har prövat några olika utan lyckat resultat. Och enligt meken på verkstan här i stan så är det ett jävla tryck på den så det går nog inte med vad som helst enligt honom. Misstänker att det är en o-ring med "flata" kanter och inte helrund som en vanlig är.

TERMINATOR skrev:
2101054 ta med oket och åk till momentum dom borde ha, det finns nog i köping annars örebro

Har redan gjort det :( Grejjen är den att jag vet ju inte om det håller tätt förrän jag har monterat ihop skiten och pumpat upp trycket.
Jag får åka 14 mil imorrn till karlströms och köpa ett kit de hade, för de svarar ju aldrig i telefon så jag vet inte om det är rätt det heller.

Dee_cati skrev:
2101236 Har redan gjort det :( Grejjen är den att jag vet ju inte om det håller tätt förrän jag har monterat ihop skiten och pumpat upp trycket.
Jag får åka 14 mil imorrn till karlströms och köpa ett kit de hade, för de svarar ju aldrig i telefon så jag vet inte om det är rätt det heller.
Sitter och håller en sådan o-ring ihanden just nu.Maila till info@delta.se eller Pm'a mig så att jag vet vart jag skall skicka den.

Mvh Perra

Dee_cati skrev:
2101236 Har redan gjort det :( Grejjen är den att jag vet ju inte om det håller tätt förrän jag har monterat ihop skiten och pumpat upp trycket.
Sitter och håller en sådan o-ring ihanden just nu.Maila till info@delta.se eller Pm'a mig så att jag vet vart jag skall skicka den. :yoparty

Mvh Perra

Fastway skrev:
2103830 Ledsen fel mail addres
Rätt addres är info@deltamc.se (Pm a´ mig här istället )

Haha, jag märkte det när jag fick ett mail ifrån delta-data och han var lite frågande....

Men jag fick ett brev igår med en oring i, från Sunbike *jag ska inte säga nåt mer ont om honom*

Men nu när den oringen var bytt så läcker det från en tätring runt en av kolvarna, dock inte lika mycket som förut men fortfarande för mycket för att det ska gå att köra med :huvet

Dee_cati skrev:
2104989 Haha, jag märkte det när jag fick ett mail ifrån delta-data och han var lite frågande....

Men jag fick ett brev igår med en oring i, från Sunbike *jag ska inte säga nåt mer ont om honom*

Men nu när den oringen var bytt så läcker det från en tätring runt en av kolvarna, dock inte lika mycket som förut men fortfarande för mycket för att det ska gå att köra med :huvet
Har du 4eller6-kolvsok? Tror jag har renoveringsatser till båda.om du behöver så vet du vart du skall nå mig

MVH Perra

En grej till som jag inte behöver starta en ny tråd för...
Jag tänkte beställa kraschpuckar till hjulaxlarna men handlaren trodde inte att de i Husaberg-katalogen skulle passa på min hoj. Är det annorlunda dimension på de nyare mot min gamla 00:a?

Dee_cati skrev:
2108889 En grej till som jag inte behöver starta en ny tråd för...
Jag tänkte beställa kraschpuckar till hjulaxlarna men handlaren trodde inte att de i Husaberg-katalogen skulle passa på min hoj. Är det annorlunda dimension på de nyare mot min gamla 00:a?

dom gör du själv av skateboardhjul och gängstav

TERMINATOR skrev:
2108984 dom gör du själv av skateboardhjul och gängstav

Jo men jag funderar på om jag verkligen har ihålig axel :va
Jag har fått för mig att den inte är det, men jag har nog fel som vanligt. Och att leta rätt på svarta skateboard-hjul lär kosta lika mycket som de på husaberg som bara kostade 380:-.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman