Nytt virus sprids på MSN

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Min flickvän fick ett meddelande på MSN från en kompis med en länk till en hemsida, när hon öppnar länken frågas hon om hon vill ladda ner en fil som hon sedan kör (en EXE fil), ett virus installeras och skickar samma meddelande till andra kontakter (mig).

Jag fick följande meddelande av henne

" foto?? ha ha http://www.hi5-image.com/images.php?=bodoe84@hotmail.com"

jag laddade ner filen och skannade den med Nod32 men hittade inget, filen hette "PICT0573.JPG.EXE"

Någon som vet mer?

Fått samma skit!Kör Spybot och Ad-aware as we speak!

En del i min bekantskapskrets har varit dumma nog att trycka på den. I början skrattade jag bara åt dem, men nu är jag så jävla trött på att den länken skickas stup i kvarten!

Grattis ! Dom där exe filerna kan sätta igång en lavin av skapande av exe filer. Alla jpg fil genereras en fil med filnamn.jpg.exe och varje gång du klickar på en sådan så skickar den MSN till alla du har i listan och sen skannar den HD på nya jpg filer som den kan kopiera.
Har du fått det viruset så blir din dator en tuggummimaskin utan jämförelse i världshistorien.
Lycka till.

Jag råkade faktiskt klicka på den :3freak

Men det stog att det var något fel på sidan, kommer inte exakt igåg va det var men det va 404 stuket, är det safe då eller får jag klamydia ändå?

Jag förstår inte varför folk klickar på såna här länkar?
Vart fan har sunt förnuft tagit vägen?!?! :Bugar :Bugar

Varför skulle någon helt plötsligt skriva: " foto?? ha ha http://www.hi5-im~~"

Rätt många på min lista som har tagit emot det här viruset, dom har belönats med en blockering så man slipper se skiten! :gnissla

Är detta nytt? Har ju pågått sen '82 känns det som.

Man borde om inte annat ana oråd när någon som man i vanliga fall pratar svenska med helt plötsligt börjar skriva på engelska till en?

Amen asså jag asså och min kååmpizz brukar prata english med varandra :blondinbella

Smart nog att inte köra peze
- check

Skiter i att slösa tid på MSN-trams
- check

Luta sig tillbaka och småle åt andras olycka
- check

Har man, inte bara klickat på den skumma länken. Utan även laddat ner filen och installerat den så får man ju fan skylla sig själv :mattias

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026