Msn skitet funkar inte och hela datorn är störd!!!!!!!

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Har ett gigantiskt problem med min dator nu.
Började med att jag laddade ner Ace mega codec pak för att jag skulle kunna se en film en kompis bränt till mig. Bestämde mig för att ta bort skitet ace mega codec saken alltså eftersom datorn hackade jättemycket efter att jag laddat ner det.
Till problemet hör att när jag tog bort det ace mega saken så försvann Realplayer och mediaplayer också. Och det värsta av allt är att msn inte vill funka. Kommer bara upp en sån sak att jag har fel på internett uppkopplingen.
Men det är inte enda problemet. Internet loggar inte in som det ska mer heller. Måste nu logga in varje gång jag ska ut på nätet (har Adsl).
Och Norton anti virus köret vill inte gå igång och skydda automatiskt. Och inte heller när jag trycker aktivera eftersom inte ett skit händer då.
Vill ha hjälp och lösningar på detta störiga saken nu.
Har testat att ladda ner msn igen och installera på nytt men funkar ÄNDÅ inte.
Måste jag formatera om datorn nu eller för att få slut på problemen??
Kan ungefär inget om datorer så lätta lösningar hade ju varit att föredra
Postade i Data delen, men fick inga svar och jag MÅSTE ha en lösning på detta. Jag kan ju inte ens kolla min mail. Står bara att sidan kan inte visas när jag ska logga in på hotmail. :huvet

Om du kör Xp så kan du starta om datorn vid en återställningspunkt.

Gå in under KONTROLLPANELEN klicka sen på PRESTANDA OCH UNDERHÅLL. Uppe till vänster kommer det en flik som heter SYSTEMÅTRESTÄLLNING.
Sen är det bara att välja ÅTERSTÄLL DATORN TILL EN TIDIGARE TIDPUNKT.
Välj ett datum som du vet att datorn funkade felfritt vid och sen är det bara att köra.

Lycka till.........

Drkosmos skrev:
Om du kör Xp så kan du starta om datorn vid en återställningspunkt.

Gå in under KONTROLLPANELEN klicka sen på PRESTANDA OCH UNDERHÅLL. Uppe till vänster kommer det en flik som heter SYSTEMÅTRESTÄLLNING.
Sen är det bara att välja ÅTERSTÄLL DATORN TILL EN TIDIGARE TIDPUNKT.
Välj ett datum som du vet att datorn funkade felfritt vid och sen är det bara att köra.

Lycka till.........

Jag är dig Evigt Tacksam :Bugar :Bugar :Bugar

Jag har också haft lite problem med ACE mega codec. I början funkade det helt suveränt och precis alla tänkbara bildformat gick att spela upp utan problem. Nu när formaten har hunnit börja ändra sig igen så strular det däremot destå mer och media playern funkar inte alls som den ska (hänger sig, vill inte öppna från nätet m.m.).

ps. det finns ett datorforum

Tips på uppspelare är VLC (videolan media player). Har aldrig behövt ladda ner en codec eller fått fel på en enda film med den. Helt optimal alltså! :tummenupp

Mr.Dna skrev:
Fönstret vadå??

Jo jag skrev i datafdelen med, men jag fick inga svar. Så jag skrev här och fick svar så gott som direkt :tummenupp

Kasta skiten ut genom fönstret eller om datorn är dyr så tar du en tallrik och drar den genom fönstret, får mig att må bra iaf.

Installera aldrig codec packs. Det finns flera och dom brukar kunna ställla till det ordentligt. Installera dina codec's en i taget allteftersom du behöver dom.
Om man får hem en film som inte funkar så kör man GSpot på filen och då talar den om vad för codec som används av filen och vart man kan tanka ner den. Den kollar även så att filen inte är korrupt.

Hämta GSpot här: http://www.headbands.com/gspot/

robbah99 skrev:
Installera aldrig codec packs. Det finns flera och dom brukar kunna ställla till det ordentligt. Installera dina codec's en i taget allteftersom du behöver dom.
Om man får hem en film som inte funkar så kör man GSpot på filen och då talar den om vad för codec som används av filen och vart man kan tanka ner den. Den kollar även så att filen inte är korrupt.

Hämta GSpot här: http://www.headbands.com/gspot/

Nä, det var ju inte enklare att bara köra VLC och aldrig behöva tänka codec överhuvudtaget :rolleyes:

skojja bara... kör vad du vill

Optimalt skrev:
Nä, det var ju inte enklare att bara köra VLC och aldrig behöva tänka codec överhuvudtaget :rolleyes:

Installerar VLC alla codecs som finns eller? :7peta
Visst kanske det låter jobbigare, men då får man ett hum om hur det funkar och vad som används. Att avinstallera en codec som fuckar up systemet är jobbigare.

robbah99 skrev:
Installerar VLC alla codecs som finns eller? :7peta
Visst kanske det låter jobbigare, men då får man ett hum om hur det funkar och vad som används. Att avinstallera en codec som fuckar up systemet är jobbigare.

Testa VLC mediaplayer! är gratis oxo. Och nej, den installerar inga codecs på din dator.

http://www.videolan.org/

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...