Nytt virus sprids på MSN

Gör ett litet trådlyft. Får meddelandet konstant av brorsan och väntar bara på att telefonen ska ringa med frågan om hur man blir av med viruset.

Så nu till min fråga, hur fan blir man av med skitet? Försökte fixa det på en annan dator en gång men hittade inget program som lyckades ta bort det.

Det första man gör med en virus smittad dator är att ta den av nätet så att den inte smittar andra datorer.

Sen laddar man hem (till en annan dator givetvis) en rescueCD, bränner ut den och kör den på den smittade datorn.

Sist jag rensade en burk åt någon hittade jag en fin bootbar Linuxcd som innehöll antivirus för Win.

Så länge den smittade datorn har tillgång till Internet kan viruset uppdatera sig själv allt eftersom antivirusprogrammen hinner i kapp.

Problem med MSN på MAC!!

Jaha men om man kör MAC och blir utkastad från MSN titt som tätt(utan att det handlar om nätstyrka och operativsystem), vad skulle det kunna vara då? Har testat ominstallation och senaste version av MSN. Kan det vara en bugg av det som händer på PC:n?

Jag är nog den ända i hela världen som tycker att mr. Bill Gates Microsofts :arsele är förtjänt lite smisk när jag träffar honom...:hihi

Jaha men om man kör MAC och blir utkastad från MSN titt som tätt(utan att det handlar om nätstyrka och operativsystem), vad skulle det kunna vara då? Har testat ominstallation och senaste version av MSN. Kan det vara en bugg av det som händer på PC:n?

Jag är nog den ända i hela världen som tycker att mr. Bill Gates Microsofts :arsele är förtjänt lite smisk när jag träffar honom...:hihi
Man kör inte msn utan de där andra, med en anka som ikon.. nått på a tror jag..

Edit: Adium! Skitbra program, kör msn och en rad andra IM prog.
http://download.cnet.com/Adium/3000-2150_4-10281562.html?tag=mncol

Visst, Mac har sin användargrupp...

Bifogat

• Macuser.gif
    Macuser.gif
    45.4 KB · Visningar: 84
Uppenbart virus

Vissa meddelanden är så uppenbart att det är ett virus.
Och ifall man både trycker på länken och laddar ner en fil, och sedan installerar denna fil, får man skylla sig själv.

Påmminner lite om ett "norskt virus" jag fick:
"Detta är ett norskt virus. Kopiera detta meddelande till alla i din kontaktlista, och formatera sedan din hårddisk".

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026