Nytt turbobygge

Pucken... för helvete.. MERA BILDER.... :tummenupp :yoparty
Köpte själv en Sp1a strax före jul.. Så jag följer denna tråd med stort intresse... :Bugar

Så keep up the good work...

Ramen å svingen en vecka sen :( Men sen jävlar !!!
Tokletar efter liten ic, som ska sitta framför oljekylaren. Rören dras rakt upp från turbon på höger sida av hojen. Genom ic och in under ramen på vänstersidan. Kommer se hur fett ut som helst. Jag e ju inte bara ute efter mest kusar i hojen utan också en design som utstrålar en käftsmäll !

Intercooler!

pucken skrev:
Ramen å svingen en vecka sen :( Men sen jävlar !!!
Tokletar efter liten ic, som ska sitta framför oljekylaren. Rören dras rakt upp från turbon på höger sida av hojen. Genom ic och in under ramen på vänstersidan. Kommer se hur fett ut som helst. Jag e ju inte bara ute efter mest kusar i hojen utan också en design som utstrålar en käftsmäll !

Äldre Saab 900t har en ganska lite intercooler. Har en i garaget som jag kan ta mått på om du vill. Den är i princip fyrkantig.

Mvh Fredric

fredric skrev:
Äldre Saab 900t har en ganska lite intercooler. Har en i garaget som jag kan ta mått på om du vill. Den är i princip fyrkantig.

Mvh Fredric

Har hittat en ifrån audi a4. Har kapat ner den till 7 rader. Håller nu på med nya gavlar i alu. Dom gammla var i plast. :död Tack ändå. :tummenupp

Satan vad sur jag blir !!! Skulle hämta ramen och svingen idag. Ringer till smeden och får då veta att, "nä jag har inte hunnit med . Det blir nog inte fråns nästa vecka." Jävla tomte ! Får väl sitta och tokputsa på turbon så länge, fan vad blank den kommer hinna bli. :huvet :finger

nu vill vi ha updates:banana

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...