pucken skrev:javascript:openFileWindow('2b6db33c4eb00d7a5abb35fd8e60976b', '520', '190')'190')[/IMG]![]()
Håller du på att provar fram placering av turbon, eller blir det 2 st turbosar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
pucken skrev:javascript:openFileWindow('2b6db33c4eb00d7a5abb35fd8e60976b', '520', '190')'190')[/IMG]![]()
ozeo skrev:har du sett en v max med sporthojsvinkel på gaffeln?
ska ju bli en hybrid..
lite glidare som jag skrev upptill..
tro jag iaf...jag chansar hejvilt![]()
Lam-Kaka skrev:Hoppas turbon kommer funka bra på v-twinen, även om jag tror kompressor hade funkat bäst på en v-twin
pucken skrev:Problem e till för att lösas !!! Fan kunnde man skicka ut gubbar i rymden för 30 år sen så ska de nog gå att sätta turbo på en v-twin.
Lam-Kaka skrev:Hoppas turbon kommer funka bra på v-twinen, även om jag tror kompressor hade funkat bäst på en v-twin
bromsklossen skrev:Skönt bygge!! Måste dock fälla en liten tår då jag själv åker Spetta och eg tycker synd om din när du bygger om chassit. Men, men...
Angående plenumstorlek kan jag starkt rekommendera att du skaffar ett program som heter BOOST till datorn. Här i kan du simulera din motor och genom att definiera motorkonfig. turbostorlek, bränsleblandning, mm mm kan man få reda på det mesta som tex plenumstorlek, längd på grenrörspipor, insugsrörlängd osv. Du har även möjlighet att "bänka" motorn virituellt och kan på så sätt laborera med olika parametrar för att optimera motorn på det sätt som du själv vill gällande vrid/effekt-kurvor.
pucken skrev:Vad tror ni om den här snurran då !!!
Kom gärna med förslag och vilda ideer om utformningen av plenumet.![]()
![]()
andersson turbo skrev:Vad är det för aggregat? tycker det ser tämligen litet ut ändå
Du bör nog ha ett inlopp på minst 46mm ( kompressorn)
Utformning av plenum? Det bestäms väl för det mesta av mc ns övriga geometri , det som får platts helt enkelt (2 cylindrar= stor volym )
Riktiga trattar är absolut nödvändigt , tänker man bara sunt så brukar det bli bra
Inga konstiga veck och flödes försämringar
Rikta aldrig inloppet direkt mot någon av trattarna
blås hellre underifrån och upp i taket (sneställ taket)
Detta för att fylla plenum utan att favorisera någon av cylindrarna
pucken skrev:Gerret 54mm inlopp. Har suttit i MB 2,5 td. Tb 0360. Nummren på Kompressorn finns inte kvar då den e polerad. bling bling.
Stort avgashus mer 60 mm utlopp.
Tänkte köra med orginalsprut plus 2 extra spridare. Vettig placering av dessa ? Kan nog bygga stort plenum, men får svårt att rikta extraspridarna snett neråt som dom bef. Funkar rakt in över trattarna ?![]()
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|