Nytt svenskt hojmärke lanseras 21jan 2009

fan vad positiva alla verkar vara, jag tycker det är spännande iallafall. Alla har inte har råd med en, men det är väl meningen med unika hojar och bilar?

vänta tills du ser den innan du suckar för mycket.

Nu råkar jag vara av den uppfattningen att utseende utan prestanda är som att måla en gris med guldfärg....

Har sett de bågar som vinner den där vm titeln och om det finns obekvämare sittställning än på en sporthoj så har man hittat rätt! Jag undrar hur en hoj man inte kan köra mer än 10km utan att få men för livet eller tanka kan vinna en tävling?

Enda balla custombygget jag sett på länge var när KR Racing lät en Roland Sands sätta i en moto-gp motor i en custom/caféracer!

http://www.bikernet.com/bikebarn/PageViewer.asp?PageID=1245

Last edited:
Roland Sands heter han...byggaren. Extremt coolt bygge. :yoparty

Kan man förmoda att trådskaparen är delaktig i boxerbygget kanske? Hurvida den är bra eller anus återstår att se. Boxern har väl iofs aldrig varit en skönhet att titta på men vem vet, dom kanske överraskar. Den som lever får se.

Edit;
Jaha! Sirap i tangentbordet idag...

Last edited:
fan vad positiva alla verkar vara, jag tycker det är spännande iallafall. Alla har inte har råd med en, men det är väl meningen med unika hojar och bilar?

Samlarvärde i en specialbyggd hoj utan egentlig renommé? Skulle vara på prospekt då, och marknaden ser väl kanske inte lysande ut för dylika riskinvesteringar (kanske att skräda orden med tanke på den minimala ekonomiska insatsen förvisso).

Nej, jag instämmer [som vanligt] med Aryey.

Last edited:
Jag har filmat bygget. Men vissa kommer att tycka det är bra, vissa kommer att tycka att det är anus och sen finns det ju dom som tycker att anus är bra :) Jag säger inte att man måste gilla det, bara att jag tycker det är kul att någon satsar och inte bara följer strömmen av respekt för nejsäjare. Och innan man sett något kan man ju faktiskt bara ta ställning i om det är kul med ett nytt mc-märke eller om det är tråkigt och att allt borde fortsätta som det varit.

Kan bli hur bra som helst när
Stellan Egeland är involverad, han har bara gjort coola saker.:Bugar

Jag tvivlar inte på byggkvaliten, hans fyrventilstoppar till Hulstern är små mästerverk och alla andra detaljer med för den delen.
Men att bygga komplicerat och okörbart bara för att visa upp teknik, det gillar inte jag..

Och med körbart menar jag normalkörning, inte krypa fram tio meter för en prisutdelning eller köra tre hundra meter för att få "åkbilder" i en tidning.

Du har ju inte sett den än så lugna ner dej.
Förstår inte varför det inte skulle gå att köra den.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT