Eller så kan man tycka att mördandet i sig är fel utan att för den delen vara särskilt religiös.Visst kan man tycka det ifall man har extremreligös övertygelse. Själv har jag inte det, så därmed inte speciellt upprörd.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Eller så kan man tycka att mördandet i sig är fel utan att för den delen vara särskilt religiös.Visst kan man tycka det ifall man har extremreligös övertygelse. Själv har jag inte det, så därmed inte speciellt upprörd.
nöjesaborterare(
Blir då en spontanabort vållande till annans död??Eller så kan man tycka att mördandet i sig är fel utan att för den delen vara särskilt religiös.
Visst kan man tycka det ifall man har extremreligös övertygelse.
Själv har jag inte det, så därmed inte speciellt upprörd.
Om man inte tycker abort är åtminstone bekymmersamt så är man sinnessjuk skulle jag säga. Är säker också på att de flesta inte tycker man ska döda livsdugliga småbarn bara för att mamman ångrat sig. Gränsen vid 18v är oförsvarbar, fenomenet som sådant olyckligt och tåls att diskutera. Tyvärr står det på konsensuslistan i Riksdagen (i något år till).
Min religiösa övertygelse är tyvärr väldigt bristfällig.
Sicket uttryck.![]()
"Äh, fan vad trist det är ida. Vi drar till Sverige o gör abort."
Hur definierar du livsdugliga?
Det må vara ett raljant uttryck men naturligtvis är det så att av de 20.000 eller 30.000 eller vad det nu råkar vara antalet aborter som utförs i Sverige årligen är ett uttryck för lösaktighet. Ytterst få torde vara av medicinska eller särskilt ömmande sociala skäl. Men så snart sådant här vädras så skall någon liberal vänsterfitta i riddarfrilla diskutera undantagen, precis som med alla andra vänsterfrågor så blir undantaget plötsligt norm, hur fan det nu kunde gå så?
Att man kan rädda dem till någorlunda eller helt normala liv vid aktuell tidpunkt. Det är ett alldeles för snävt fönster som det är nu, dessutom finns det inget särskilt behov av aborter över huvud taget så egentligen kunde man i princip totalförbjuda det.
Alternativt resultat blir galaktiskt stort antal mödiskillar.
Downs syndrom eller liknande då?
antalet aborter som utförs i Sverige årligen är ett uttryck för lösaktighet.
Är säker också på att de flesta inte tycker man ska döda livsdugliga småbarn bara för att mamman ångrat sig.
Min religiösa övertygelse är tyvärr väldigt bristfällig.
Jag tycker att även utecklingsstörda har ett stort människovärde, ja.
För övrigt kan inte jag som amatör sitta och säga exakt vilken gräns som bör gälla men att det som idag skiljer några få veckor mellan fritt skrap och sannolikt friskt barn är vedervärdigt. Ovanpå det så är nöjesabortkulturen fruktansvärd ur flera aspekter.
Jag hade direkt velat abortera om det visade sig vara ett barn med så stort mentalt handikapp. Faktum är att det väl snarare är att följa naturen. Det är inte meningen att en del foster ska födas. Flera ärftliga sjukdomar hade också till sist dött ut om man tillämpade friare aborter i vissa fall.
Får väl försöka tro dig, men din åsikt låter som en moraluppläxning av kända predikanter såsom Fossmo, Ulf Ekman o company
Ett embryo har inte satt något avtryck i verkligheten annat än hos modern i form av hormonskurar samt hos båda päronen i form av olika förvändningar.
När blir embryots liv mer värdefullt än moderns? Hur förhåller man sig till en människa som legar 12 år i koma? Är det ett liv?
Så du anser inte att det på något sätt skulle kunna ursäkta en abort om man fått diagnosen Downs syndrom på fostret genom tex fostervattensprov? Självklart håller jag med dig om att de har lika stort människovärde men samtidigt vet man inte vad för slags liv man egentligen ger dem samt hur ens eget liv och fostrets eventuella syskons liv totalt kommer vändas på. Då gäller det ändå något planerat som man har för sin familj.
Jag hade direkt velat abortera om det visade sig vara ett barn med så stort mentalt handikapp. Faktum är att det väl snarare är att följa naturen. Det är inte meningen att en del foster ska födas. Flera ärftliga sjukdomar hade också till sist dött ut om man tillämpade friare aborter i vissa fall.
Intressanta frågor, men läskiga. De är nämligen fullt applicerbara på även nyfödda.
En nyfödd vet inte något om något och eventuell relation till ungen är påhittad. Därför bör man få skrapa även sitt spädbarn, eller ska vi tillämpa KKL fullt ut så är det ju faktiskt tre års reklamationsrätt.
Någonstans måste man bestämma när det inte är ok att skrapa.
vårdguiden skrev:Efter vecka 18 tillåts abort endast om det finns särskilda skäl eller om barnet är svårt skadat. En speciell utredning görs och du måste ha Socialstyrelsens godkännande.
Där är du något på spåren. Man skackar om att man inte ska inverka på naturens gång när man kritiserar abort. Visst många barn skulle födas men inte klara sig om man inte har div livsuppehållande maskiner och då resonerar man ju mot sig själv.
Men det är ju redan gjort, med hänsyn till hur pass utvecklat fostret är.
Någonstans måste man bestämma när det inte är ok att skrapa.
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell
Screenshot Titta bakåt u... |
|
![]() |
Nya Ducati Multistrada V4 Rally
Pressrelease från Ducati (B... |
![]() |
MV Agusta bekräftar ny Brutale
MV Agusta har avslöjat en d... |
![]() |
Yamaha rekordsatsar på GGN
När världens största enduro... |