powerjohan
Ogudaktig sporthojare
Say what?!?!?![]()
![]()
T.ex. vissa minipiller slutar fungera i kombination med vissa värktabletter (ja jag vet ett par som har "drabbats" av detta)
Men jag tror inga p-piller har 100.00% säkerhet
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Say what?!?!?![]()
![]()
Bra idé men kan du bara förklara vad som är felaktigt?
Nu frågade jag ju visserligen inte dig. Att de med Downs generellt är glada av sig vet jag om, men deras behov av uppassning påverkar dock övriga familjen. Och förövrigt var det ju mest ett exempel på defekt som man kanske inte behöver haka upp sig på.
Ok känner att jag måste ge mig in i disskussionen o ge min kvinnliga syn på det hela.
Ponera en 15 årig tjej, äter p-piller använder kondom.
Om den helt fria aborten skall tillåtas till v18 eller begränsas till v16 överlåter jag till läkarexpertisen att avgöra.
Bra idé, förutom att det inte är läkare som stiftar lagar i Sverige.
Jag har hört något rykte om något begrepp som kallas "remissinstanser"....
Bra hört, lyssna nästa gång om de är rådgivande eller beslutande också.
Är det många av remissinstanserna i denna fråga som förespråkar en klar minskning av den "fria abortperioden, som blivit överkörda av den beslutande, genusfanatiska kommunistregimen i landet?
Valfrihet är bra, legalisera mera.
Ingen aning faktiskt, vet du?
- Tror du läkarkåren är 100% enig? (Här lägger jag in "100%" för att omöjliggöra ett seriöst svar
- Tror du sjukvården skiljer sig markant mellan de nordiska länderna? (Även här är det svårt att svara så enkelt som jag begär med min imbecilla frågeställning)
- Tycker du att det är bra att man dödar levande varelser på grund av lättja? (se ovan)
Vilka är det som dödar levande varelser på skoj? Kamphundsägare?
Jag har iofs aldrig hört någon som tycker att en abort varit något som man helt obesvärat skrattat bort...
Hellre aborterade geleklumpar än oönskade och illa behandlade barn i hem utan förutsättningar att ge barnen en dräglig tillvaro.
Vill du föra privata diskussioner med någon föreslår jag att du tar det via PM. I ett publikt forum får man räkna med synpunkter från andra..
Nu klarnar bilden. Dina ideer om abort grundas alltså primärt på dina behov och hur barnet kommer att påverka ditt liv, inte på omsorg om barnet eller rädsla för att detta skulle få ett dåligt liv.
Problemet är väl att många ser abort som ett alternativ till preventivmedel.
Angående geleklumpar så vill jag bara tillföra det till retoriken här att fostret har ett hjärta som slår redan efter några veckor och att all organ i princip är färdiga redan i v12 och de i v 13 kan gäspa, snurra runt, knipa med fingrarna
och vända på sig om magen utsätts för starkt ljus tex.
Så ur ett evolutionärt perspektiv är en 10 barns mamma på Gazaremsan "bättre" än dig och mig, inte tvärtom.![]()
Hur många väljer aktivt abort framför kådis/p-piller/dagen-efter-piller?!![]()
Jag vet att många abortmotståndare hävdar det men hur vanligt är det att cheyorna stönar:
- Jag kör inga P-piller och kådis känns kass, men spruta på för faen, jag pallrar mig iväg och skrapar lite om det råkar fästa!!!!
Jodå, som pappa själv har jag rätt bra koll på att det har ett hjärta och att det har grundläggande reflexer och muskelfunktioner tidigt i utvecklingen. De flesta varelser har hjärta och muskelfunktioner av olika grad, det innebär inte att de kan köra bil för det....
Ett hjärta är i mina ögon inget magiskt och heligt. En snigel har hjärta och gömmer sig när solen blir för stark.
Så jag ser hellre att en klump med en halv reptilhjärna slängs i soptunnan än att ett ovälkommet barn skall genomlida allt det helvete det innebär att leva i en "familj" utan förutsättningar och vilja att ta hand om barn.
Vill någon spela dum och fråga om jag tycker vi ska skjuta ovälkommna barn som ploppat ut så får de gärna ställa frågan men en så dum fråga förtjänar inget svar.
Okej, så du tycker vi ska skjuta spädbarn bara för att de inte kan köra bil?![]()
Jag tycker vi skjuter alla som inte kan/är bra på att köra bil!![]()
![]()
Ska man ha fram supermänniskor finns det två metoder: Genteknologi eller att jag får föröka mig fritt, inte evolution.![]()
Kanske för att överbefolka jorden men för att avla fram en supermänniska är det nog varken i Sverige eller andra länder alltid rätt personer som får 10 ungar.
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell
Screenshot Titta bakåt u... |
|
![]() |
Nya Ducati Multistrada V4 Rally
Pressrelease från Ducati (B... |
![]() |
MV Agusta bekräftar ny Brutale
MV Agusta har avslöjat en d... |
![]() |
Yamaha rekordsatsar på GGN
När världens största enduro... |