Nytt hojspel(Tourist Trophy)på gång!!

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Verkar kunna bli hur grymt som helst :yoparty
Alltid något i vintermörkret :)
Skaparna av Gran Turismo ligger bakom det,vilket bådar gott :tummenupp

:banana :banana

Verkar riktigt coolt faktiskt, släpps enligt denna sidan 4:e april! Vill ha nu! :huvet

länk

edit: såg att det gick att tanka hem den japanska versionen...undrar vad jag ska göra när jag kommer hem :rolleyes:

Last edited:
Tufft!

Bifogat

• tourist-trophy-the-real-riding-simulator-20060106111628758.jpg
    tourist-trophy-the-real-riding-simulator-20060106111628758.jpg
    83.3 KB · Visningar: 778
perra72 in da house:
Nytt hojspel(Tourist Trophy)på gång!!

Har lite svårt att förlika mig med sådana här spel, får ingen hoj-feel av det, visst ett bilspel kört med ratt & pedaler funkar men ett hoj-spel med ratt & pedaler går fet-bort och att köra med en sån där handkontroll känns IMO muppigt, finns det inte ett fat bar styre som handkontroll????

Körde lite snwoboard spel på nya X-Box 360 och visst skakar det i handkontrollerna och är coolt men när jag åker bräda skakar det i fötterna och gör riktigt ont i rumpan när jag klantar mig...

Kommer någon upp med något som liknar MC-kontroller så ska jag köpa det, ett X-Box 360 och en ratt sen ska det sittas hemma i soffan och cruisa runt....

DP says: Känns som om jag är för gammal för sånt här eller bara gnällig.....

Det har varit på gång i snart ett år eller mer om inte jag minns fel. Och det finns inget releasdatum i sverige ännu. Plus att det är som nån sa, Digital Polyphony som gör det. Det innebär att alla datum som sätts förmodligen kan försenas med ett halvår till som med alla Gran Turismospel. Menyer och banor, grafik m.m. är hämtade direkt från Gran Turismo 4, så förhoppningsvis kan dom väl hålla tiden denna gången dock. Fast som sagt, dom har ju inte satt ett datum ännu.

Jag har längtat efter det spelet i snart ett år, men jag misstänker också att jag nog får vänta nära på ett år till...

Firefly skrev:
Det har varit på gång i snart ett år eller mer om inte jag minns fel. Och det finns inget releasdatum i sverige ännu. Plus att det är som nån sa, Digital Polyphony som gör det. Det innebär att alla datum som sätts förmodligen kan försenas med ett halvår till som med alla Gran Turismospel. Menyer och banor, grafik m.m. är hämtade direkt från Gran Turismo 4, så förhoppningsvis kan dom väl hålla tiden denna gången dock. Fast som sagt, dom har ju inte satt ett datum ännu.

Jag har längtat efter det spelet i snart ett år, men jag misstänker också att jag nog får vänta nära på ett år till...
Polyphony Digital heter dom. :tungan

jag var tvungen :gnissla

xyx skrev:
Såg grymt ut, ända tills jag såg det här filmklippet ur spelet:
http://media.ps2.ign.com/media/771/771980/dl_1404467.html

Säger en del om realismen i spelet när man kan bromsa från 120 till 60 under fullt nedlägg mitt i en kurva utan några som helst problem. :rolleyes:

Skulle säga att det är omöjligt att få en riktig hoj-känsla/realism i ett spel som man spelar med en handkontroll. Hur kul skulle spelet bli i längden om det hade varit så realistiskt så minsta lilla misstag som för mycket gas/broms i en kurva gjorde så att man klotade? Jag hade nog tröttnat ganska snabbt iallafall.

Ska ändå bli kul att testa detta ikväll!!

För dom som e intresserade så har jag kört detta spelet några timmar och det är riktigt bra faktiskt! Körkänslan i spelet var mycket bättre än vad jag trodde!

Till skillnad från Gran Turismo så verkar man inte köpa nya fordon utan vinna dom i en utmaning, plus att man brukar få nån hoj när man vunnit en tävling.
Man ska precis om i GT ta körkort/licenser för att komma vidare. Det finns en mängd olika inställningar som jag inte fattar ett skit av eftersom all text i inställningsmenyerna är på japanska :3freak
Man kan iallafall ändra på körställningen beroende på vilken hoj man kör vilket var ganska coolt.

Kul är det iallafall och nu väntar jag bara tills den amerikanska versionen kommer så man kan förstå vad det står överallt. :banana

$noop skrev:
För dom som e intresserade så har jag kört detta spelet några timmar och det är riktigt bra faktiskt! Körkänslan i spelet var mycket bättre än vad jag trodde!

Till skillnad från Gran Turismo så verkar man inte köpa nya fordon utan vinna dom i en utmaning, plus att man brukar få nån hoj när man vunnit en tävling.
Man ska precis om i GT ta körkort/licenser för att komma vidare. Det finns en mängd olika inställningar som jag inte fattar ett skit av eftersom all text i inställningsmenyerna är på japanska :3freak
Man kan iallafall ändra på körställningen beroende på vilken hoj man kör vilket var ganska coolt.

Kul är det iallafall och nu väntar jag bara tills den amerikanska versionen kommer så man kan förstå vad det står överallt. :banana

Har du kört det gamla GP 500, så att du kan jämföra med det? Känslan i det spelet är, även kört med piltangenterna, den bästa jag har sett i ett hojspel.
:tummenupp

PacMan skrev:
Har du kört det gamla GP 500, så att du kan jämföra med det? Känslan i det spelet är, även kört med piltangenterna, den bästa jag har sett i ett hojspel.
:tummenupp

Nä, har inte testat det. Det enda jag kan jämföra med är det toksunkiga MotoGP 2 o 3 till PS2 och då är TT ljusår bättre. Ser riktigt brutalt snyggt ut när man kollar på reprisen efter loppet :yoparty

Det enda konstiga hittills är att man bara fått tävla med flygande start och mot EN enda motståndare vilket jag tycker är jävligt konstigt :va

Förhoppningsvis är det bara så i början annars är det ju faktiskt ganska kasst. Hade väl säkert gått att få reda på om jag nu kunde läsa japanska...

$noop skrev:
Nä, har inte testat det. Det enda jag kan jämföra med är det toksunkiga MotoGP 2 o 3 till PS2 och då är TT ljusår bättre. Ser riktigt brutalt snyggt ut när man kollar på reprisen efter loppet :yoparty

Det enda konstiga hittills är att man bara fått tävla med flygande start och mot EN enda motståndare vilket jag tycker är jävligt konstigt :va

Förhoppningsvis är det bara så i början annars är det ju faktiskt ganska kasst. Hade väl säkert gått att få reda på om jag nu kunde läsa japanska...

Mm , har ju kört MotoGP 2 och 3 på PC, och där är det lite för mycket "gunghäst" över känslan. I GP 500 är styrningen snabbare och mer exakt, som jag kan tänka mig att den är på en racer. Lite svårt att ha kul med nyare spel som är ljusår bättre grafiskt, om känslan inte kommer i närheten.

Ska bli kul att testa TT när det dyker upp i alla fall. :)

Jag funderar på att köpa en PS2 med MotoGP4 och GT4, någon som kört de spelen? GT4 ska väl vara bra? Köper det mest för att Nürburgring är med. MotoGP 2 och 3 får inte så bra kritik här, är 4:an bättre?

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing