Nytt hojmärke var väl att ta i.

Dina hojar går väl utmärkt att köra. Eller vad är det du gör här?
[YOUTUBE-ID]_uq6m7ZsljU[/YOUTUBE-ID]

Fan Stellan. Trodde inte att man skulle hitta dig här också men du verkar bli mer och mer bunden till nätet efter att du börjad blogga. :)
 
Pratade igår med en kopis som tillverkar många utav grejerna till denna hoj.
Med Stellans "tänkand utanför ramarna" och med den kompetens som finns i dessa samarbetspartners så kommer hojen en riktig käftsmäll.

Stellan, har följt dina byggen och enligt mig är det du som vågar och står för nytänkande i hojvärlden.

Alla kommer inte gilla allt but who gives a fuck !:tummenupp
 
Dina hojar går väl utmärkt att köra. Eller vad är det du gör här?
[YOUTUBE-ID]_uq6m7ZsljU[/YOUTUBE-ID]

Fan Stellan. Trodde inte att man skulle hitta dig här också men du verkar bli mer och mer bunden till nätet efter att du börjad blogga. :)

Ordet körbarhet innefattar långt mycket mer än att den rör sig framåt för egen maskin.
 
Det där är en bedömmningsfråga.
Mina hojar är ungefär lika okörbara som en Motardhoj, det går alldeles utmärkt om man har lite stake men om man är ett tunnbröd så orkar man bara tio mil.
Om jag skulle lägga upp en film där jag kör till Malmö skulle ändå några gnälla om att jag inte kan köra skiten till Rivieran.

Summan är: Vill man tycka illa om nåt/nån så gör man det.
 
Sälj den Copperbird till mig !. Den snyggaste Triumph ever !. Sen jag så den i MCM har jag varit kär i den. Sälj den till mig !
Att bygga på trumpeter är öppet mål.
Kan inte bli fel.
bambstor1.jpg

flat111.jpg

silverd5.jpg


Urban har en fantastisk stilkänsla.
Men: Stellan bör få Nobelpriset i Übercoolhet.
 
Ordet körbarhet innefattar långt mycket mer än att den rör sig framåt för egen maskin.

Amen!

Blir sjukt trött på att det ska vara macho att sitta som ett gem och ha ont för då är man en riktig man....:rolleyes:

Ja det är obekvämt på en SH också men då av en anledning! Skulle jag få samma egenskaper fast bekvämt skulle jag ta det!
 
Jag tror att det är stor skillnad på vanliga motorcykelkonsumenter och motorcykelintresserade. För de förstnämda är hojen i bästa fall ett redskap för körupplevelser, likt ett datorspel eller vattenskoter. När nyare versioner med bättre prestande finns så byter man passionslöst till ett nytt redskap

Jag tror tex inte att min hoj skulle intressera ngn ur den förstnämda gruppen, men för mig är den en passion. Jag vill inte att den ska vibrera mindre, jag vill inte att den ska ge mig nåd från fartvinden. Jag vill inte att den ska ha tankmätare, tippsensor, stödkontakt, växellägesindikator, färddator, osv osv

Ärligt talat så har ingen klagat på min hoj heller, jag lånar ju inte ut den. Det är ju det som är så skönt med att vara motorcykelintresserad, att man har glädjen av dubbla dimensioner. Först nöjet att bygga en hoj som man vill ha den, och sedan få njuta av att köra densamma. Att köra ngt man själv har satt ihop eller renoverat ger så mycket mer.

Tycker jag.
 
Last edited:
Jag tror att det är stor skillnad på vanliga motorcykelkonsumenter och motorcykelintresserade. För de förstnämda är hojen i bästa fall redskap för körupplevelser, likt ett dataspel. När nyare versioner med bättre prestande finns så byter man.

Jag tror tex inte att min hoj skulle intressera ngn ur den förstnämda gruppen, men för mig är den en dröm. Jag vill inte att det ska vibrera mindre, jag vill inte att den ska ge mig nåd från fartvinden, jag vill inte ha tankmätare, tippsensor, stödkontakt, växellägesindikator, färddator, osv osv

Ärligt talat så har ingen klagat på min hoj heller, jag lånar ju inte ut den. Det är ju det som är så skönt med att vara motorcykelintresserad, att man har glädjen av dubbla dimensioner. Först nöjet att bygga en hoj som man vill ha den, och sedan få njuta av att köra densamma. Att köra ngt man själv hart satt ihop eller renoverat ger så mycket mer.
Äggsagtemundo.
Men:
Insprutning?
 
Det där är en bedömmningsfråga.
Mina hojar är ungefär lika okörbara som en Motardhoj, det går alldeles utmärkt om man har lite stake men om man är ett tunnbröd så orkar man bara tio mil.
Om jag skulle lägga upp en film där jag kör till Malmö skulle ändå några gnälla om att jag inte kan köra skiten till Rivieran.

Summan är: Vill man tycka illa om nåt/nån så gör man det.

Om din hoj är körbar eller inte det har jag ingen aning om och ifrågasätter därför inte heller det. Och jag gillar definitivt designen på dom.



Och att kalla en motardhoj okörbar är definitivt felaktig tolkning av "körbarhet". Dom flesta motardhojar har väldigt god körbarhet men däremot är dom inga touringfordon. Skulle man däremot t.ex byta ut bakstötdämparen mot ett plattjärn så blir motarden helt plötsligt okörbar av den anledningen att den kommer studsa av vägen vid minsta gupp.

Är man kräsen så kan man tycka att en hoj är "okörbar" bara för att fjädringen är felaktigt inställd.

Det där med komfort är räknas knappt in i ordet körbarhet. Möjligen att det har vikt på touringhojar men på vissa hojar är komfort helt oinressant för körbarheten.
 
Du har så många normativa påståenden i flera av dina inlägg att jag får intrycket att du har patent på sanningen. Utifrån ett anonymt men anspråksfullt nick talar du för läsaren om hur saker "är".

Jag tror att det blir roligare att diskutera om man säger vad man "tycker" och sedan underbygger detta med egna argument.

Om din hoj är körbar eller inte det har jag ingen aning om och ifrågasätter därför inte heller det. Och jag gillar definitivt designen på dom.



Och att kalla en motardhoj okörbar är definitivt felaktig tolkning av "körbarhet". Dom flesta motardhojar har väldigt god körbarhet men däremot är dom inga touringfordon. Skulle man däremot t.ex byta ut bakstötdämparen mot ett plattjärn så blir motarden helt plötsligt okörbar av den anledningen att den kommer studsa av vägen vid minsta gupp.

Är man kräsen så kan man tycka att en hoj är "okörbar" bara för att fjädringen är felaktigt inställd.

Det där med komfort är räknas knappt in i ordet körbarhet. Möjligen att det har vikt på touringhojar men på vissa hojar är komfort helt oinressant för körbarheten.
 
Vo voj voj Stellan, vad har du nu gett dig in i...

Det är ju här alla riktigt hårda hojåkare hänger.

Här finns det ingen som erkänner att de trampat i hundskit inte. Och absolut inte i strumplästen...
 
Kommer nog bli fint det här, dina byggen håller ju som sagt världsklass. Esox Lucius är en av de snyggaste custombyggen jag sett, retro-framtidshoj. ^^

Har du några design idéer/skisser du kan visa Stellan?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top