KGK
1200
Sälj den Copperbird till mig !. Den snyggaste Triumph ever !. Sen jag så den i MCM har jag varit kär i den. Sälj den till mig !
har du tagit svenska lektioner i rekordfart? sist jag såg dig skriva så var det på kraftig danska

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sälj den Copperbird till mig !. Den snyggaste Triumph ever !. Sen jag så den i MCM har jag varit kär i den. Sälj den till mig !
har du tagit svenska lektioner i rekordfart? sist jag såg dig skriva så var det på kraftig danska(eller har jag drömt)
Dina hojar går väl utmärkt att köra. Eller vad är det du gör här?
[YOUTUBE-ID]_uq6m7ZsljU[/YOUTUBE-ID]
Fan Stellan. Trodde inte att man skulle hitta dig här också men du verkar bli mer och mer bunden till nätet efter att du börjad blogga.![]()
Ordet körbarhet innefattar långt mycket mer än att den rör sig framåt för egen maskin.
Att bygga på trumpeter är öppet mål.Sälj den Copperbird till mig !. Den snyggaste Triumph ever !. Sen jag så den i MCM har jag varit kär i den. Sälj den till mig !
Ordet körbarhet innefattar långt mycket mer än att den rör sig framåt för egen maskin.
Äggsagtemundo.Jag tror att det är stor skillnad på vanliga motorcykelkonsumenter och motorcykelintresserade. För de förstnämda är hojen i bästa fall redskap för körupplevelser, likt ett dataspel. När nyare versioner med bättre prestande finns så byter man.
Jag tror tex inte att min hoj skulle intressera ngn ur den förstnämda gruppen, men för mig är den en dröm. Jag vill inte att det ska vibrera mindre, jag vill inte att den ska ge mig nåd från fartvinden, jag vill inte ha tankmätare, tippsensor, stödkontakt, växellägesindikator, färddator, osv osv
Ärligt talat så har ingen klagat på min hoj heller, jag lånar ju inte ut den. Det är ju det som är så skönt med att vara motorcykelintresserad, att man har glädjen av dubbla dimensioner. Först nöjet att bygga en hoj som man vill ha den, och sedan få njuta av att köra densamma. Att köra ngt man själv hart satt ihop eller renoverat ger så mycket mer.
Äggsagtemundo.
Men:
Insprutning?
Det där är en bedömmningsfråga.
Mina hojar är ungefär lika okörbara som en Motardhoj, det går alldeles utmärkt om man har lite stake men om man är ett tunnbröd så orkar man bara tio mil.
Om jag skulle lägga upp en film där jag kör till Malmö skulle ändå några gnälla om att jag inte kan köra skiten till Rivieran.
Summan är: Vill man tycka illa om nåt/nån så gör man det.
Om din hoj är körbar eller inte det har jag ingen aning om och ifrågasätter därför inte heller det. Och jag gillar definitivt designen på dom.
Och att kalla en motardhoj okörbar är definitivt felaktig tolkning av "körbarhet". Dom flesta motardhojar har väldigt god körbarhet men däremot är dom inga touringfordon. Skulle man däremot t.ex byta ut bakstötdämparen mot ett plattjärn så blir motarden helt plötsligt okörbar av den anledningen att den kommer studsa av vägen vid minsta gupp.
Är man kräsen så kan man tycka att en hoj är "okörbar" bara för att fjädringen är felaktigt inställd.
Det där med komfort är räknas knappt in i ordet körbarhet. Möjligen att det har vikt på touringhojar men på vissa hojar är komfort helt oinressant för körbarheten.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |