Nytt hojfik i Roslagen!

Eeehr, var det inte en tråd om ett fik och inte föredettingar?

Slänger på lite förslag för att vara on topic.
Café HojSkoj
Café Vägbullen
Hojkoppen
BikeStop
Roslagscafét

Och så lägger vi upp adress, sökväg till adressen på hitta.se samt när du tänker öppna, omedelbums!
För jag och tanten tänker ha det som standard fik när vi är ute och rullar!

Nytt hojfik?
Varför inte låta det heta
"HojFiket"
Eller om du vill låta modernare:
"Nya Hojfiket"

"Kafé kurvan" låter också bra och det inbjuder även övriga trafikantrer, för det gör väl inget?

Och så lägger vi upp adress, sökväg till adressen på hitta.se samt när du tänker öppna, omedelbums!
För jag och tanten tänker ha det som standard fik när vi är ute och rullar!

För mig som kan gå vilse i ett trapphus vore GPSkoordinater även att föredra..

Alt. att BW ser till att få ut lite curbs i varje kurva (förslagsvis redan från Sveavägen), då vet man om man är på rätt väg iaf. Sen'ä'de'ba'å'håll'stumt tills man är framme :hojraket

Jag kommer att påbörja uppfräschning, målning samt inköp av cafébord etc. under april månad. Måste få ordning på stället så man inte behöver skämmas ;-)
Är det någon som har lust att komma och hålla i en pensel tas hjälp tacksamt emot:tummenupp
Exakt vägbeskrivning och koordinater kommer senare, det lovar jag!

För mig som kan gå vilse i ett trapphus vore GPSkoordinater även att föredra..

Alt. att BW ser till att få ut lite curbs i varje kurva (förslagsvis redan från Sveavägen), då vet man om man är på rätt väg iaf. Sen'ä'de'ba'å'håll'stumt tills man är framme :hojraket

Herregud... curbs i varje kurva hit från sveavägen? Då måste jag nog bli lottomiljonär först?:3freak

PS.Henrik du kan få gå med i vår klubb MUL! (människor utan lokalsinne) som vi har bildat på jobbet:hihi

Last edited:
Varför inte ta med geografin i namnet, såsom t.ex. "hojkaféet Sparren", om det nu är relevant och i närheten. Eller "Närtuna hojkafé".

oh, låter som att jag får skynda på med bygget om du ska få plats med alla gäster till sommaren :tummenupp

säg bara till om du behöver hjälp med nått, är ju ändå där titt som tätt

Blir nyfiken. Ska du satsa på att bräcka Rosenhills mackor med någon slags king size dagobertmacka? :FörtjusandeISåFall
Iof duger en sunkig Delicato bulle ganska bra när ryggen och knäna skriker efter paus :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT