nytt fighterobjekt

WAKKA

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2004
Hoj
yzf 1000 thunderrace fighterbygge,Yzf750r,crf 450,o en liten fiddy
Har nu inhandlat ett fighterobjekt. lagt yzf 1000 r,,va ju inte planerat men tänkte att det kunde va kul o testa, kom gärna med ideer då jag enbart sysslat med cross o motard innan.

Bifogat

• Bild103.jpg
    Bild103.jpg
    91.6 KB · Visningar: 119
Last edited:
WAKKA skrev:
2294383 Har nu inhandlat ett fighterobjekt. lagt yzf 1000 r,,va ju inte planerat men tänkte att det kunde va kul o testa, kom gärna med ideer då jag enbart sysslat med cross o motard innan.

Härligt!
Mitt tips (förutsättning att du kan grunderna i photoshop el annat bildredigeringsprogram) är att plocka av kåpor, framskärm och bakdelen och fota den från sidan. Sedan testar du med olika framskärmar, bakdelar och senare även kulörer. Om man inte är väldigt duktig på att visualisera i huvudet är det ett bra knep för att få till en helhet som känns bra, tycker man ser för många hojar som inte "stämmer".

Ett annat tips om du vill köra den i sommar är att säga åt polarna att du är uptagen de närmaste veckorna :rofl

WAKKA skrev:
2294383 Har nu inhandlat ett fighterobjekt. lagt yzf 1000 r,,va ju inte planerat men tänkte att det kunde va kul o testa, kom gärna med ideer då jag enbart sysslat med cross o motard innan.

Mitt tips är att du köper ett färdigt kit som innehåller det väsentliga för ombyggnaden om det finns till din hoj. De brukar innehålla styrkrona, risers, styre och längre bromsslang fram. Jag är osäker på om kopplingswire brukar ingå men det behövs inte alltid å andra sidan så det kan vara värt att kolla upp. Sen behöver du egentligen bara köpa ett framlyse så är du good to go. Instrumenteringen måste du nog snickra ihop eget fäste till men placeringen av det är ju beroende av valet av lyse.

Om du kollar i sticky-tråden i detta forum som heter något i stil med Streetfighter återförsäljare så hittar du företag som säljer hela kit. Det är inte alltid så enkelt att förstå vad de menar så det kan vara värt att läsa två gånger och ibland kolla med någon här på forumet som handlat därifrån vad som ingår i de olika kiten.

Slutligen vill jag på förhand hälsa dig välkommen till den roligaste sidan av motorcykelåkande! I alla fall om du frågar mig...

DR-Zätare skrev:
2294535 Mitt tips är att du köper ett färdigt kit som innehåller det väsentliga för ombyggnaden om det finns till din hoj. De brukar innehålla styrkrona, risers, styre och längre bromsslang fram. Jag är osäker på om kopplingswire brukar ingå men det behövs inte alltid å andra sidan så det kan vara värt att kolla upp. Sen behöver du egentligen bara köpa ett framlyse så är du good to go. Instrumenteringen måste du nog snickra ihop eget fäste till men placeringen av det är ju beroende av valet av lyse.

Om du kollar i sticky-tråden i detta forum som heter något i stil med Streetfighter återförsäljare så hittar du företag som säljer hela kit. Det är inte alltid så enkelt att förstå vad de menar så det kan vara värt att läsa två gånger och ibland kolla med någon här på forumet som handlat därifrån vad som ingår i de olika kiten.

Slutligen vill jag på förhand hälsa dig välkommen till den roligaste sidan av motorcykelåkande! I alla fall om du frågar mig...

risers o styre finns ju i min crossektion av garaget :) o kopplingen räcker faktiskt fram(hydralisk) det som hehövs e väl egentligen bara gasvajrar och nya bromsslangar fram o nån fräck lykta, vill ju ha med kåpa så man kan gömma instrumenten lite.
Har iaf fått av kåpor o skit nu så ett lyse så e den ju iaf ett rullande projekt,, vill ju ut o testa den lite . :huvet

Bifogat

• PICT1359.JPG
    PICT1359.JPG
    77.4 KB · Visningar: 78
  • PICT1360.JPG
    PICT1360.JPG
    65.7 KB · Visningar: 60
  • PICT1361.JPG
    PICT1361.JPG
    75.5 KB · Visningar: 60
Har nu fått ihop hojen så den e körduglig men jag måste byta ut instrumenten till nåt annat smidigare hittade denna sida på länkarna i detta forumet men vilken av mätarna ska man välja .. står ju samma om alla nästan? http://www.lqt-racing.se/?section=2

Den ena är matt aluminium och den andra är polerad..

nån som vet var man kan hitta vettiga framskärmar också?

Bifogat

• B1.JPG
    B1.JPG
    35.4 KB · Visningar: 76
*/ ?>
Back