Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.
Yamaha är fina grejer ;)

Personligen blir det nog Suzuki i framtiden för min far har förbjudit mej att köra Honda :P

På bilden syns nog fasen båda mina fordon.
 

Bifogat

  • MRT048.jpg
    MRT048.jpg
    247.6 KB · Visningar: 51
Räknas det at jag är jäkla envis? :D Jag kommer att klättra i storlek (cc storlek nu, inte klädsel :tungan)

Lite annat: Söker fler handledare till våren och er allsmäktiga kunskap vad som gäller i teori/praktik + mek :) :prettyplzblondablinkningar
Att gå från CB400 till 260 kg FJ1100 är en rätt tvär klättring men man ska ju köpa med hjärtat så jag ska inte hindra dig om du bestämt dig. Det är ju ingen R1'a iaf så dess vikt lär ju bromsa de 130 pållarna en aning :D

Jag har varit handledare flera gånger förr men hinner tyvärr inte numera pga småttingen. Har fått lägga ner skyttehobbyn i år också pga henne (men det är det värt) Ställ teoretiska funderingar här på forumet eller ännu hellre - skaffa bibeln: Keith Codes bok A Twist of the Wrist II. (går att ladda ner i bukten)
Enklare mek-jobb, däcksbyten eller liknande kan jag hjälpa dig med i mån av tid om du inte kan lösa det på annat sätt.


obs: Goffe och Goffen är två olika personer även om deras riktiga namn oxå är snarlika ;)
Rav3n skrev:
Häng med och träna själv då. Ingen behöver fota dig om du inte vill. Det är dock ganska lärorikt att få se hur högt man egentligen är/når under inlärningsperioden.
Goffen skrev:
Ja Yamaha köper man ju med hjärtat, inte för att de är bäst :rolleyes:
;) ;)
Yamaha är fina grejer ;)

Personligen blir det nog Suzuki i framtiden för min far har förbjudit mej att köra Honda :P
*nyfiken* Varför förbjuder farsan Honda? De är ju rätt kompetenta om än lite beiga och karaktärslösa
 
Last edited:
Jag skulle med vilja ha nån bild på när jag slangar mest för att se hur högt "eller lågt" jag är.... men nu i veckan är fasen helt jädra kört för mig =(
 
Som sagt hakar på gör man troligen ändå.. Så får väl se de som en inlärnings kurva.. :tummenupp
 
Som sagt hakar på gör man troligen ändå.. Så får väl se de som en inlärnings kurva.. :tummenupp
Du ser ut att ha en rätt bra wheeliehoj och då menar jag inte Gixxern. Bara att hitta en stubbåker och...

edit: Hittade din projekttråd. CR'en verkar inte körbar än
 

Bifogat

  • RM250wheelie.jpg
    RM250wheelie.jpg
    223.5 KB · Visningar: 58
Last edited:
Annorlunda skinnställsreklam? Sökte på Dainese på google, och fick upp denna...
 

Bifogat

  • Becky%20Rule%20Dainese.jpg
    Becky%20Rule%20Dainese.jpg
    52.9 KB · Visningar: 65
Italienare... :rolleyes: Pirelli håller på likadant har jag hört

Dainese har hittat en fördel med delbart skinnställ! :D
 
Last edited:
Att gå från CB400 till 260 kg FJ1100 är en rätt tvär klättring men man ska ju köpa med hjärtat så jag ska inte hindra dig om du bestämt dig. Det är ju ingen R1'a iaf så dess vikt lär ju bromsa de 130 pållarna en aning :D

Jag har varit handledare flera gånger förr men hinner tyvärr inte numera pga småttingen. Har fått lägga ner skyttehobbyn i år också pga henne (men det är det värt) Ställ teoretiska funderingar här på forumet eller ännu hellre - skaffa bibeln: Keith Codes bok A Twist of the Wrist II. (går att ladda ner i bukten)
Enklare mek-jobb, däcksbyten eller liknande kan jag hjälpa dig med i mån av tid om du inte kan lösa det på annat sätt.


obs: Goffe och Goffen är två olika personer även om deras riktiga namn oxå är snarlika ;)

Nu läser du vad jag skrev inte vad jag menade ;) Missade ett "n" när jag skrev "Goffe" med HTCn... Ha tålamod med mig, är inte så teknisk av mig :död

(Eller jo det är jag, men låtsas som att det regnar och förlitar mig på blont hår och en klyfta :D)

FJ1100 är ett lok! Men ett charmigt sådant :) Få se vad som blir framöver *hemligt*

Nasse är min handledare och kommer troligen att hjälpa mig med diverse kletiga jobb som att fixa gaffelpackningen? bromsvätska och lite diverse saker, men jag är gärna på om ni träffas och mekar (kaffebjudning, jag bakar världens grymmaste kanelbullar :banana :)) Några (ca 1000 frågor) har jag nog som ni kan svara på :D
 
Nån som har ett dragkroksställ för cross att låna ut?

Jag åker nog ut på K5'an idag runt kl 13 för en liten foto-session (ej regelrätt hoj-tur) SMS'a mig för mötesplats om du vill joina.
 
Last edited:
Ha tålamod med mig, är inte så teknisk av mig :död

(Eller jo det är jag, men låtsas som att det regnar och förlitar mig på blont hår och en klyfta :D)

Nasse är min handledare och kommer troligen att hjälpa mig med diverse kletiga jobb som att fixa gaffelpackningen? bromsvätska och lite diverse saker, men jag är gärna på om ni träffas och mekar (kaffebjudning, jag bakar världens grymmaste kanelbullar :banana :)) Några (ca 1000 frågor) har jag nog som ni kan svara på :D

Kan tips om en sida som jag snubblade över på ett annat forum som har väldans massa reparations/underhålls manualer till diverse äldre cyklar, räddade min dag när jag hittade Manualerna till min gamla Hynda CR500. Bäst att pass apå och ta hem manualer om de är nått man är intresserad av då lösenordet brukar bytas/tas bort.

Gör så här.

Skriv discovery i Password rutan på länken och tryck på login knappen.

Välj sen Small Engine Repair Reference Center.

Sen är det bara att gå in på MOTORCYCLES och välja hoj.

Här är länken.
http://search.ebscohost.com/login.aspx?authtype=custuid&custid=s8251094
 
Last edited:
nu ska den funka.. såg att jag missat lite bokstäver i länken. Sry about this. :D
 
Kolla! Scannade verkstadshandböcker. Sweet!

Tack Goffe för finfina bilder :tummenupp
 

Bifogat

  • Goffepic02.jpg
    Goffepic02.jpg
    229 KB · Visningar: 68
  • Goffepic03.jpg
    Goffepic03.jpg
    178.2 KB · Visningar: 51
Last edited:
Ser riktigt nice ut... Själv var man Stuck @ work. Men de är så de kan vara när man har Jour/beredskap...
 
Det K-man inte avslöjar är att det bara blev 2 ok foto..:gnissla Summa av dagen

* lärorik och svårt
* CSS sätter ribban när det gäller foto
* trots flex gjorde K-man 2 standup försök, gör mej glad :tummenupp
 
Last edited:
Fördel med digitalkamera. 100+ bilder och man tar ut de bästa. Jag är jätteglad åt dem (och att jag slapp polis-jag) :tungan
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top