Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.
hm, burger run...

iaf skulle man ju kunna lurpassa på er med kameran i nån skön sväng.

Burger Run är ingen lämplig övningskörningsrunda ärligt talat. Det är 45 mil av ständiga kurvor och vi håller ett rätt skapligt tempo. Ta inte illa upp men här bör man vara lite erfaren om det nu blir den rundan :krama

Dt är lugnt, vet att det är ansträngande med en sån tripp(med bil), var ute på några när man var sthlmboende... Jag gör en liten egen "burger run" (Rundar ekhagsrondellen så är jag framme ;) )

En liten frågs: Tips på bra övningskörningsrunda? På hyffsat många mil.

Last edited:
Dt är lugnt, vet att det är ansträngande med en sån tripp(med bil), var ute på några när man var sthlmboende... Jag gör en liten egen "burger run" (Rundar ekhagsrondellen så är jag framme ;) )

Personligen kan jag rekommendera Sommen runt rundan... Hade inte själv kört den men bra runda. Skulle nog pass bra för övningskörning med.

min rutt när jag körde den: Sommenrunt

Oh Böörger run... sugen är man allt på den "ökanda" sträckan, dock får vädret avgöra mitt deltagande.

Vart ute i garaget och provmonterade min singel cuts som kom hem igår. (Ebay fynd) Såg bra ut med den på, men avgör själva med min före och efter bild.

dock så var den i lite sämre skick än vad som framgick av bilderna, repig och skrapad. får bli att ämna in för lackning nästa vecka så blir den tiptop sen...

Bifogat

• Före.jpg
    Före.jpg
    249.7 KB · Visningar: 35
  • Efter.jpg
    Efter.jpg
    250 KB · Visningar: 33
  • efter_annan_vinkel.jpg
    efter_annan_vinkel.jpg
    248.5 KB · Visningar: 31

Du tar det på rätt sätt. Härligt!
Bondstorp-Tranemo-Ambjörnarp-Sjötofta-Gislaved-Kulltorp-Skillingaryd och riksettan hemåt är ett annat förslag.

Även härligt att vi äntligen har fått tillbaka BK här i stan men denna tripp uppfanns för två år sen när jag var sugen på grillade burgare.
Här är Hökensås - början av Burger Run. Hela resan är ungefär så här, och tempot är nästan så här. Klarar du det är du välkommen att hänga med ;)
[YOUTUBE-ID]H0zoD32u9DU[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Spika ett datum och klockslag till rundan, blir så mycket lättare att planera.
Vädersidorna säger olika, endel lovar bäst imorgon, andra på söndag.

Vädret ser lite 50/50 ut denna helg men temperaturerna är ju fortfarande ok. Söndag ser bäst ut men jag vet inte hur nyktra folk är kl 11. Återkommer!

Du tar det på rätt sätt. Härligt!
Bondstorp-Tranemo-Ambjörnarp-Sjötofta-Gislaved-Kulltorp-Skillingaryd och riksettan hemåt är ett annat förslag.

Även härligt att vi äntligen har fått tillbaka BK här i stan men denna tripp uppfanns för två år sen när jag var sugen på grillade burgare.
Här är Hökensås - början av Burger Run. Hela resan är ungefär så här, och tempot är nästan så här. Klarar du det är du välkommen att hänga med ;)
[YOUTUBE-ID]H0zoD32u9DU[/YOUTUBE-ID]

Jag har stort förtroende på min kapacitet, mer tveksam över lilla 400... :( Återkommer när jag har mer kraft mellan benen

Jag är lätt på köra den rundan, dock så kanske jag inte håller det höga tempot som på videon. Ser lite väl smalt ut för 150-170+ i kurvorna. Kan hålla mig en bit bakom, känns om 140 räcker för de vägarna för mig än så länge :)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey