Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.
KtmDanne skrev:
Se till att få lift av någon som skall dra upp hojen med släp. Vägarna upp till norge är väl sådär kul även på en NSR.

Helvete vad åksugen jag är.........
Äsch, så klen är jag inte, ska ju inte bara va en dans på rosor :hihi
NSRen funkar riktigt bra på längre sträckor....
 
Zeb_Macahan skrev:
Nä, ärligt talat så gör den inte det, denna ger mer anspelan på vad det är förnått..

Har du 7x17" på volvon? Inte illa... :tungan

//jaG


Riktigt snygg :tummenupp
Den klart grymmaste bilen för dom pengarna. Jag älskar v-tec motorerna.
Har haft CRX v-tec, Civic VTI, Prelude 2.2 själv och dom är ju helt underbara!
Är det över 5500rpm som gäller fortfarande?
 
Zeb_Macahan skrev:
Nä, ärligt talat så gör den inte det, denna ger mer anspelan på vad det är förnått..

Har du 7x17" på volvon? Inte illa... :tungan

//jaG
Hehe japp :D
När ska jag få köra in den då? behöver förmodligen sotas ur...
:tomten
 
Trango_B skrev:
Riktigt snygg :tummenupp
Den klart grymmaste bilen för dom pengarna. Jag älskar v-tec motorerna.
Har haft CRX v-tec, Civic VTI, Prelude 2.2 själv och dom är ju helt underbara!
Är det över 5500rpm som gäller fortfarande?

6000 varv är det numera. Men denna motorn har något så visst som I-VTEC, ger lite vrid och effekt även under VTEC"inkopplingen"

Över 100 hästar per liter utan türbo är kärlek!

//jaG
 
Zeb_Macahan skrev:
6000 varv är det numera. Men denna motorn har något så visst som I-VTEC, ger lite vrid och effekt även under VTEC"inkopplingen"

Över 100 hästar per liter utan türbo är kärlek!

//jaG


Allt under 3L är startmotorer :hihi

Har 42hk/l
 
Zeb_Macahan skrev:
6000 varv är det numera. Men denna motorn har något så visst som I-VTEC, ger lite vrid och effekt även under VTEC"inkopplingen"

Över 100 hästar per liter utan türbo är kärlek!

//jaG


Hästkrafter i all ära, men det är ju vridmoment som är det intressanta !!!
 
Slaughter skrev:
Hästkrafter i all ära, men det är ju vridmoment som är det intressanta !!!

Noupp, vrid är överskattat. Det sköna i en motor ligger i toppeffekten. :fakta

Det faktum att jag åker runt i en 220hästarsbil som om jag vill drar 0,7liter/mil är jääättebra...

//jaG
 
Zeb_Macahan skrev:
Noupp, vrid är överskattat. Det sköna i en motor ligger i toppeffekten. :fakta

Det faktum att jag åker runt i en 220hästarsbil som om jag vill drar 0,7liter/mil är jääättebra...

//jaG
nope, vrid är underskattat... turbo ska det vara, kör du oxå på 0,7 o så har du kraft så fort du stampar... :tummenupp
 
Zeb_Macahan skrev:
Noupp, vrid är överskattat. Det sköna i en motor ligger i toppeffekten. :fakta

Det faktum att jag åker runt i en 220hästarsbil som om jag vill drar 0,7liter/mil är jääättebra...

//jaG

Håller inte riktigt med där. Det är känsla att känna när en riktigt turbomotor börjar dra redan vid 1500 varv eller liknande. Så man slipper blåsa upp den som en bålgeting till 5800-6000 varv innan det händer något riktigt.
 
Slaughter skrev:
Håller inte riktigt med där. Det är känsla att känna när en riktigt turbomotor börjar dra redan vid 1500 varv eller liknande. Så man slipper blåsa upp den som en bålgeting till 5800-6000 varv innan det händer något riktigt.

En riktig turbomotor har inte mer än 2 l cylindervolym och kräver mycket laddtryck för att få bra effekt. Med andra ord, mycket laddtryck, mycket varv. Evo8an e ett lysande exempel.

Motorn på Civicen ger 210 newton vid 4600varv men varvet e ju kul, det är ju en motor.
 
Twice skrev:
GULD!!! NU ÄR DET BÄRS SOM GÄLLER STRAX!!!
Ring mej !!! Är Ikon hemma också?
Imorgon är det bärs som gäller :fyllisar
Imorgon klockan 10.00 är det Bottnaryd som gäller med full gas.... :tummenupp
Var du nere på Ejfa med hojen sen eller???
Hörs imorgon!
 
NSR_Martin skrev:
Äsch, så klen är jag inte, ska ju inte bara va en dans på rosor :hihi
NSRen funkar riktigt bra på längre sträckor....
Är du sugen på att köra imorgon så är det bara att bege dig till Bottnaryd klockan 10.00.....Jag och Ikon är väl där tills 14-15tiden!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top