Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
- Tackar för info, men vad säger du om batteriet jag köpt då? ; )*informativ text*
I ditt fall är det inte kylan som är problemet.- Tackar för info, men vad säger du om batteriet jag köpt då? ; )
Jag kör enbart när det är varmt, typ 17 grader och uppåt.
Det är inte jag utan din hoj och du själv som sätter betyg på batteriet.- Tackar för info, men vad säger du om batteriet jag köpt då? ; )
Jag kör enbart när det är varmt, typ 17 grader och uppåt.
Bara att skruva dit.Är det bara att koppla in eller måste man anpass något i hojens elsystem?
Fast det gäller ju även om det hade varit ett blybatteri. Har stekt blybatterier pga kass regulator.Njae, skruva dit o skruva dit- ja, men, bör nog kolla upp laddregulatorn oxo. Lifepo4 tycker inte om för höga laddströmmar.
På spettan samt surkuki 400 har jag bytt regulatorn till ena sån däringa fräsig Mosfet regulator som ger jämn o fin laddström/spänning, o mina batterier mår bra (skulle dom mest troligt INTE ha gjort med "standard" regulatorn- tror jag....)
Fast det gäller ju även om det hade varit ett blybatteri. Har stekt blybatterier pga kass regulator.
LiFePo4 är ju inte så brandbenägna ändå.Skillnaden är ju att litiumbatterier beter sig lite elakare när de blir övermatade, typ börjar brinna och så.
LiFe-batterier går att ladda med 1C utan problem....Lifepo4 tycker inte om för höga laddströmmar...
LiFe-batterier går att ladda med 1C utan problem.
LiFePo4 är ju inte så brandbenägna ändå.
Ryktet om brinnande lithiumbatterier kommer från modellflygarnas värld där ackar brinner i laddstationer lite då och då.
Gjorde i alla fall, har säkert blivit bättre där också.
Nja, det räcker ju att du mäter spänningen över batteriet på hojen vid lite olika varvtal, ska ligga inom 13,9 Volt till 14,9 Volt.Är det bara att koppla in eller måste man anpass något i hojens elsystem?
Nja, laddtåligheten är temperaturberoende. Man kan sabba ett litiumbatteri om man laddar för snabbt när det är kallt.LiFe-batterier går att ladda med 1C utan problem.
Dubbelt så många Ah 4(12) jämfört med 80-171 2,4(6) , 3 hg tyngre med 0,9kg mot 0,6kg, och 300kr dyrare idag med 1099kr mot 799kr.Har haft Biltemas LiFePO4 sedan 2018 i min 929a, fast jag vart feg och köpte det som motsvarar 12Ah.
|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |
|
|
Yamaha R7 får stor uppgradering!
Yamaha R7 får en nängd uppg... |