Nytt år , nya leksaker...

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
O denna gången blev det en VTR 1000..:). O precis som vanligt så köper man under den jävligaste årstiden , så man inte ens kan provköra:näsblod. Är väl bara att hoppas att den beter sig som den ska....

Förra ägaren hade fighterkonverterat...men lyse o magkåpa föll inte riktigt mig i smaken. Nu står den uppallad i vardagsrummet o är "under operation":) .

Det nya lyset sitter på plats , magkåpan är sönderskuren o formad som jag vill ha den. Håller just nu på att finspacklas..... Framskärmen ska mattas ner o lackas tillsammans med magkåpa o lyse.

Sen är det bara allmän uppfräschning. Det var en hel del mer att göra än vad jag märkte vid köpet. Man ligger inte gärna o kryper o synar när det är -8 grader !..:rolleyes:. Bakkåpan var av i ett fäste o sprucket i ett annat , bakhjulslager slut o lite såna saker. Ska polera en del detaljer oxå , dra om lite kablar , etc...

Har inte tänkt lägga ner särskilt mkt pengar på ombyggnad , utan bara försöka få en fräsch hoj för liten kostnad. Tanken är att den ska få följa med till Norge i sommar o leka av sig på Trollstigen...:tummenupp.

Finns det ngn som är intresserad av ett lyse så PM:a...Lägger upp en bild på det oxå...

Bifogat

• IMG_2344.jpg
    IMG_2344.jpg
    141.2 KB · Visningar: 161
  • IMG_2347.jpg
    IMG_2347.jpg
    133.6 KB · Visningar: 87
  • IMG_2339.jpg
    IMG_2339.jpg
    140.6 KB · Visningar: 53
dom där är fan ball som fighter :yoparty
en sak jag skulle försökt gjort bara är att fixa nå shyssta kylarvingar som döljer kylarna (för det är väl på dom där det är dubbla längs sidorna?)
men men, jag hoppas att det NYA lyset är det som ligger löst på bilderna annars köper jag det av dig direkkt :gnissla

Magkåpan kommer att ligga nästan kant i kant med underkanten på kylarna , så det ser faktiskt inte så dumt ut när den väl kommer på plats. Har funderat lite på ngn kylarvinge á la superduke , men vi får se...

Lyset som är löst på bilderna ska fetbort ! Sorry... Ser ut som stryk i mina ögon:rolleyes: . Så ge ett bra bud , så kan det bli ditt.... Eller sätter jag det på ungarnas pulka !:D

då har du gott ljud i vardagsrummet.. saknar nästan min gamla sp1:a lite...
men men, har ihandlat ett yoshimura tri-oval slip on till sukan jag handlade av dej.
snart vår o nummerplåt på hehe....
ha de!

Tjena !!...:)

Kan tänka att det låter rätt gott i ditt vardagsrum oxå då ?:tummenupp .. Blev grymt sugen på att prova på fighter o den gamla Kawan som "vi" köpte av dig lär väl aldrig bli klar...:rolleyes:.
Vi lär synas på flygfältet i sommar.... o ja ! Den låter underbart !!!:tummenupp. Synd bara det luktar så illa i kåken , annars hade man väl haft nästan lika högt bensinkonto vintertid när man stått o varvat framför tv:n !:D

Lyktan är såld , så nu vet alla det.....:). Var tydligen ett jäkla stort intresse för såna lyktor.... Bara en annan som har usel smak !:gnissla

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Back