Folkezx9r
Född i motvind... OCH uppförsbacke !
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
O denna gången blev det en VTR 1000..
. O precis som vanligt så köper man under den jävligaste årstiden , så man inte ens kan provköra
. Är väl bara att hoppas att den beter sig som den ska....
Förra ägaren hade fighterkonverterat...men lyse o magkåpa föll inte riktigt mig i smaken. Nu står den uppallad i vardagsrummet o är "under operation"
.
Det nya lyset sitter på plats , magkåpan är sönderskuren o formad som jag vill ha den. Håller just nu på att finspacklas..... Framskärmen ska mattas ner o lackas tillsammans med magkåpa o lyse.
Sen är det bara allmän uppfräschning. Det var en hel del mer att göra än vad jag märkte vid köpet. Man ligger inte gärna o kryper o synar när det är -8 grader !..
. Bakkåpan var av i ett fäste o sprucket i ett annat , bakhjulslager slut o lite såna saker. Ska polera en del detaljer oxå , dra om lite kablar , etc...
Har inte tänkt lägga ner särskilt mkt pengar på ombyggnad , utan bara försöka få en fräsch hoj för liten kostnad. Tanken är att den ska få följa med till Norge i sommar o leka av sig på Trollstigen...
.
Finns det ngn som är intresserad av ett lyse så PM:a...Lägger upp en bild på det oxå...
. Är väl bara att hoppas att den beter sig som den ska.... Förra ägaren hade fighterkonverterat...men lyse o magkåpa föll inte riktigt mig i smaken. Nu står den uppallad i vardagsrummet o är "under operation"
Det nya lyset sitter på plats , magkåpan är sönderskuren o formad som jag vill ha den. Håller just nu på att finspacklas..... Framskärmen ska mattas ner o lackas tillsammans med magkåpa o lyse.
Sen är det bara allmän uppfräschning. Det var en hel del mer att göra än vad jag märkte vid köpet. Man ligger inte gärna o kryper o synar när det är -8 grader !..
Har inte tänkt lägga ner särskilt mkt pengar på ombyggnad , utan bara försöka få en fräsch hoj för liten kostnad. Tanken är att den ska få följa med till Norge i sommar o leka av sig på Trollstigen...
Finns det ngn som är intresserad av ett lyse så PM:a...Lägger upp en bild på det oxå...