Läst tråden lite snabbt men blir lite förvånad när så många skriver att det är fullt av turister och jättetrångt på vägarna. De gånger jag vart där så tycker jag det är ovanligt fritt på vägarna, har förvisso åkt i början på augusti, kanske turistsäsongen är över då? Tycker också att de flesta tar i i underkant gällande hur mkt man klarar/hinner/orkar köra per dag, tycker minst 40 mil är inga problem. Allt handlar om när man kommer iväg på morgonen. Kliver man upp i tid och kör runt 8 så är vägarna rätt fria även på turistsäsongen kan jag tänka mig och man har hela dagen framför sig. 40-50 mil mellan 8-20 är inga problem, även om man gör många stopp och lunch mm.
Jag åker upp till Lofoten v22. Fredagen 26 maj kör jag ifrån Västerås upp till Arjeplog via E45. Kör sen Silvervägen till Saltströmmen där jag stannar en natt hos kompisar som är där och fiskar. Tar sen färjan från Bodö till Lofoten. Kör sen E10 och E6 mot Bodö ca 65 mil. Stannar nån natt hos mina bekanta vid Saltströmmen, kör sen väg 17 hela sträckan. Är väl runt 6-7 olika färjor man får ta om man kör väg 17 hela vägen. Trollstigen och gamla Strynsvägen tänker jag åka i slutet på juni.
Min bestämda uppfattning är att Tidernas Väg är klart överlägsen E45:an för att ta sig upp Sveriges inland. Kör också från Västerås
Jahapp, kanske dags för en uppdatering.
Livet har inte visat sin bästa sida den sista tiden, sambon sen 4år tillbaka gick och var otrogen med en kollega på jobbet. Visste inte vad jag skulle ta mig till, sket lite i det dagliga livet och åkte till familjen, eftersom jag inte är född på orten så var jag tvungen
att säga upp mig från mitt arbete. Till följd av detta så stod hojen näst på tur, den är såld och nu står man här, arbetslös med ett krossat självförtroende och dessutom utan en hoj. Vilket var min stora planering inför sommaren, att äntligen få åka iväg efter så långt tid! Så just nu är livet lite på paus.
Sökt nytt jobb och lägenhet, bara livet reder upp sig ska jag unna mig en sån jävla hoj och åka iväg och släppa allt! Livet är inte alltid lätt, men det brukar ordna upp sig
Jahapp, kanske dags för en uppdatering.
Livet har inte visat sin bästa sida den sista tiden, sambon sen 4år tillbaka gick och var otrogen med en kollega på jobbet. Visste inte vad jag skulle ta mig till, sket lite i det dagliga livet och åkte till familjen, eftersom jag inte är född på orten så var jag tvungen
att säga upp mig från mitt arbete. Till följd av detta så stod hojen näst på tur, den är såld och nu står man här, arbetslös med ett krossat självförtroende och dessutom utan en hoj. Vilket var min stora planering inför sommaren, att äntligen få åka iväg efter så långt tid! Så just nu är livet lite på paus.
Sökt nytt jobb och lägenhet, bara livet reder upp sig ska jag unna mig en sån jävla hoj och åka iväg och släppa allt! Livet är inte alltid lätt, men det brukar ordna upp sig
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |