Nyköping

Hej folket. Vet ni om Tejby fortfarande håller på att bänkar hojjar?
Var där för något år sedan med gott resultat och har lyckats klämma dit Powercommander på hojjen som måste justeras?

MvH

Jag tror det. Jag har i alla fall inte hört något annat.

i november förra året fick jag prisuppgift på bänkning så då gjorde de det iaf!

Hej folket. Vet ni om Tejby fortfarande håller på att bänkar hojjar?
Var där för något år sedan med gott resultat och har lyckats klämma dit Powercommander på hojjen som måste justeras?

MvH

Hej på er alla. Första turen gjordes i söndags. Viserligen bara ett par hundra meter från
garage till ett annat garage. Men fa an va det gav mersmak. Nu vill man börja åka.
Vi hörs och syns.

En trevlig nyhet är att frugan ska börja köra hoj. I alla fall testa och se vad hon tycker. Så
jag undrar om det är någon som har en bra nybörjar hoj till salu. Max 20000kr. Hon ska
övnings köra med mig.

Last edited:
Hej på er alla. Första turen gjordes i söndags. Viserligen bara ett par hundra meter från
garage till ett annat garage. Men fa an va det gav mersmak. Nu vill man börja åka.
Vi hörs och syns.

En trevlig nyhet är att frugan ska börja köra hoj. I alla fall testa och se vad hon tycker. Så
jag undrar om det är någon som har en bra nybörjar hoj till salu. Max 20000kr. Hon ska
övnings köra med mig.

Trevligt med första turen kan jag tänka mig. Idag känns det som att det är vår i luften, tempmätaren i bilen visade +8 :)

Jag har ingen hoj till salu men min flickvän övningskör oxå och hon har en ER-6N som hon är riktigt nöjd med. Dessutom så får man ju köra-upp med den för tungtkort nu med det nya reglerna. Dock så kommer du nog inte hitta en ER6:a gör 20.000kr. Vi gav 40.000kr (början på föra säsongen) för Sofias, det är en -06:a med ABS.

Last edited:
Jag skulle väl egentligen kunna rekommendera en Suzuki SV650, trots att jag fick tag på ett måndagsexemplar. Det SKA egentligen vara en driftsäker hoj. ;)

Riktigt lättkörd och bra sitthöjd.

Brukar väl kunna fås runt 20-25k, men min är dock inte till salu :)

Hur många är det som varit ute o testat väglaget??

Jag har.. Men bara med fyrhjulingen... Den funkar om än lite väl kallt fortfarande, men det är ju sjuuuuuukt mycket grus på vägarna, vilket iofs är positivt för en fyrhjuling men jävligt negativt för en tvåhjuling :banana

Har era hojar fått några nya saker till våren då? Något fint lull lull? :tungan

Min har fått:
Nya vindruta
Nya broms/kopplingsgrepp (blå fina titax grepp)
Cuts, passagerarsadel och handtag borta! :)
Lite dekaler m.m

Blir kul o se er alla snart igen! :banana

Min får en förhoppningsvis tät kylare, ny koppling, nya bromsbelägg och ett mindre framdrev.

Inget stort alltså.

Har era hojar fått några nya saker till våren då? Något fint lull lull? :tungan

Min har fått:
Nya vindruta
Nya broms/kopplingsgrepp (blå fina titax grepp)
Cuts, passagerarsadel och handtag borta! :)
Lite dekaler m.m

Blir kul o se er alla snart igen! :banana

Nya gummin är nog det som händer i år.

Om jag börjar pynta med lull lull blir det väl bara skrapat.. :gnissla

Ny GPS, tomtom urban rider med stadigt fäste.
Förhoppningsvis ny klarlack på några kåpor, och nya dekaler på magen.
Snabbgashandtag, fiiifan va snabb jag kommer vara i år. =D
Nya luftfilter, dom gammla var mer grus o lera än filter.

2000-mila servad. Extra uppsättning plast så nu blir det annan färgsättning. Öhlinare bak. Eventuellt smidda fälgar och troligtvis annat gummi :tummenupp

Jag har monterat ett 12V uttag i cuttsen inför Isle Of Man resan sen kommer jag kommer klämma dit lite kraschpuckar (på ramen svingen och gaffeln). Sen ska jag nog investera i en liten action-kamera troligtvis en GoPro HD Hero.
Och som alla andra har skrivit så blir det lite nya däck (körde slut på tre st bakdäck föra säsongen och två framdäck).

Eftersom min (numera) fina hoj har stått hemma i lägenheten under vintern har jag hunnit med lite grejer.
- Bytt motor (och har därför ny olja, filter, kylvätska och tändstift)
- Nya fram- och bakdäck
- Ny lack, vit pearl
- 12v-uttag monterat
- Nya blinkers
- Bromsbelägg fram
- Ny kopplingsarm
- Bytt styrändar
- Nytt tankskydd
- Skaffat dB-killer (till besiktningen)
- Köpt nytt skinnställ och handskar :)

Och eftersom jag köpte ett j*vla måndagsexemplar i somras så har jag ju redan bytt drivpaket, batteri och kopplingslamellerna.

Framtida planer:
- Nytt LED-bakljus
- Byta backspeglar
- Skaffa GoPRO HD

Och på måndag blir det premiärtur! :D

Körde första turen för i år igår på dagen på min flickväns ER-6:a, det var riktigt nice och inte speciellt kalt heller. Dock så är det rejält grusigt ute på vägarna så ta det lugnt om ni ska ut och köra :Rockbanan

Premiärturen avklarad... Visserligen bara milen till kontoret i morse, men det räknas oxå! :)
Bitvis ordentligt mycket grus som påpekats, men solen sken å jag njöt... :)

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025