Nyheter från Dynojet gällande PCIII:s

ape

be a nice ape
Gick med
24 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 600 04:a ***Såld.
Tjena allihop

Surfade på Dynojets hemsida nyligen och upptäckte att de snart (start i Mars) kommer att lansera en modul så att man kan bla kan ändra tändning och varvtalregulatorn för de flesta sporthojar. :tummenupp

Check it out liksom: http://www.powercommander.com/buynowbike.shtml

Citat: "Not only can the user advance or return the ignition curve based on a combination of throttle position or rpms, but now each cylinder can be tuned individually... The revlimiter can now be increased without the need to make any modifications to the bikes ECU".

Något att lägga till i sin inköpslista inför den nya säsongen. :D
 
Last edited:
Uhm... jämför den kostnaden med en portning av topplocket och räkna lite på vad kostnaden hästkraft per krona blir. Själv anser jag iaf att man ska börja med det som ger mest för minst krona. Dvs ljuddämpare, bestyckning av bränsle (typ resistor på EFI-motortempgivaren) tillsammans med en uppfilning av tändplattans hål för att avancera den lite. Sen topplock, sen kammar, sen större insug, sen big bore och om man har pengar över, Power Commander, bara för att det blir lite enklare att justera in - om man nu har ett behov av det efter en bänkverifiering.

Hata K&N och Dynojet! :D
 
Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Back
Top