Det jag säger är den "breda" eliten. Menar att i stort sett varje klass i sverige är i det yttersta toppskiktet "elit", d.v.s 1000cc toppen med Miinin m.fl är "elit", i 600 papunen, nilsson, i 250 dobrich, watz m.fl. samma sak i 125.
Vilken klass har då¨enklast att få "bredast" elit, jag menar superstock och supersport har de senaste två åren lidit av att det "bara" varit frågan om 2-3st som kunnat vinna. Första året/åren, var det ett betydligt jämnare fält.
Menar du att vi har fler som kan och vill köra 1000cc i STCC? Än exempelvis 600? Och dessutom gör det bättre än de kör 600?
Man måste kunna samarbeta om man vill utföra något, det går inte bara att köra över alla och sen bli förbannad för att man inte får exakt som man vill. Eftersom jag inte känner vare sig Pålsson eller någon annan i Veidec personligen hoppas jag verkligen att han ändå inte ger upp, men att han kanske kan lirka så ALLA blir nöjda. Samma sak gäller givetvis Svemo's rr-sektion, dem känner jag, och jag vet att det inte är omöjligt att föra en diskussion med dem.