Kapten Blåskägg
Ny medlem
Victor skrev:Nakna hojar däremot är ju kul. Jag vill fortfarande ha en stor fet hoj med moderna köregenskaper.
Du kan få köra min nån dag....Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Victor skrev:Nakna hojar däremot är ju kul. Jag vill fortfarande ha en stor fet hoj med moderna köregenskaper.
Du kan få köra min nån dag....
Sören skrev:Får vi se en Ducceinspirerad CB 500 T rullas ut från din lägenhet nästa år![]()
WilleZL skrev:Nja, jag gillar inte retrotrenden. Utvecklingen ska gå framåt och inte bakåt. Däremot gillar jag många gamla hojar. Om jag skulle vilja ha en "retrohoj" skulle jag skaffa mig en veteranare (och hålla i fint bruksskick).
novecento skrev:i övrigt förstår jag inte riktigt vad skillnaden mellan en caféracer och en så kallad "streetfighter skulle vara???
Nja, caféracers byggdes ju för att efterlikna sin tids rejshojar. De strippades på allt onödigt för att spara på vikt och styre samt fotpinnar fixades för en rejsig sittställning. Ibland körde man dessa hojar i klubbrace. Efteråt tog man bort tejpen från lampan, skruvade tillbaks nummerplåtarna och körde hem.heggeli skrev:Styret tror jag, högt=streetfighter, lågt=caféracer.
sandstream skrev:Kan man inte komma på något nytt så kan man ju alltid damma av något gammalt.
Retro är nog det tråkigaste jag vet, usch![]()
Det finns ju andra som inte vill åka "fullgas" liggandes på tanken runt varje gathörn eller raksträcka. Det e väl skit bra att det finns flera olika smaker och inriktningar även för oss hojåkare. Det är bara en tidsfråga innan alla märken kommer ha minst en retro hoj i modellutbudet...Jag har hört talas om att en del som köper hoj byter avgassystem oavsett hur de ser utV-Moto skrev:Fyyyyyfaaaan va fult avgassystem dom där Duccarna har på monterat! Harrejävvvvlarrr! Resten ser ju bra ut, så det är ju synd att dom faller på det.![]()
![]()

Det får vi verkligen hoppas, i det här fallet. Huuu...RedBaron skrev:Jag har hört talas om att en del som köper hoj byter avgassystem oavsett hur de ser ut![]()

|
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige
Äntligen är frågan om vem s... |
|
|
|
Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”
Harley‑Davidson drar igång ... |
|
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!
Fabio Di Giannantonio är fö... |
|
|
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!
Den 17 maj är det åter dags... |
|
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|