Nyhet: Är Retrohojar på väg tillbaka?

Kan man inte komma på något nytt så kan man ju alltid damma av något gammalt.

Retro är nog det tråkigaste jag vet, usch :död

Nej, usch... vem ska köra Paul versionen i silver? Michelin gubben eller?

Utan kåpa bättre men något är det som inte stämmer.

Men riktigt kul är det med unika bågar från fabriken! :yoparty

Sören skrev:
Får vi se en Ducceinspirerad CB 500 T rullas ut från din lägenhet nästa år :banana

Hehe jag har faktiskt lyckats finna ett garage i markplan till denna vinter. Flikkan är väldigt glad!! =)
Sommaren 2006 ska den verkligen rulla.

De va aldrig bättre förr men lite mer avantgarde skulle behövas , Ingen tvekan att Ducati skapar nya trender som står sig.

Jag är gubbe :tomten och det är kanske därför jag tycker att dom är balla, särskilt den gula utan kåpa.
Vad det gäller fartresurserna så räcker dom nog till för krokvägar.

Nja, jag gillar inte retrotrenden. Utvecklingen ska gå framåt och inte bakåt. Däremot gillar jag många gamla hojar. Om jag skulle vilja ha en "retrohoj" skulle jag skaffa mig en veteranare (och hålla i fint bruksskick).

WilleZL skrev:
Nja, jag gillar inte retrotrenden. Utvecklingen ska gå framåt och inte bakåt. Däremot gillar jag många gamla hojar. Om jag skulle vilja ha en "retrohoj" skulle jag skaffa mig en veteranare (och hålla i fint bruksskick).

Det är stilen som är retro, inte tekniken.
Sedan kan det kanske vara lite nostalgi med i bilden för oss som kommer ihåg mer än 4-cylindriga japanare. :D

Red B ... jag tror jag vet var du fått tag på den bilden :)

Samtliga SportClassic (som Ducati kallar klassen) kommer att ha 1000DS motorn på ca. 90 Hk och 90 Nm.

Tekniken i fjädring och bromsar, motor och låda blir i stort samma som på de monster modeller som kommer under 2006. Smart´en får dessutom öhlinare fram o bak.

Hela tanken med klassen är att erbjuda en modern motorcykel, men med ett klassiskt utseende. De som primärt är i målgruppen är sannolikt de som söker ett alternativ till monstret och som oftast kör i moderat tempo.

Jag hoppas vi får se dessa på bankörningarna nästa år, men sannolikheten är inte stor. Efterfrågan på hojarana har vida överstigit den planerade produktionen.

Det är svårt att hitta bra bilder på modellerna, tyvärr. Min personliga favorit är GT1000 modellen som anknyter till en 70-tals stil som jag tycker är lite skön..

elwe skrev:
Red B ... jag tror jag vet var du fått tag på den bilden :)

sdb82891.gif

Mycket tuffa hojar. Tycker det är kul att se sådana här tankar från dagens mc-tillverkare.

Är riktigt less på de japanska tillverkare som ska bräcka varandra i effekt, chassi,bromar etc etc. Men allt går väl till en viss gräns antar jag.

Jag menar, helt ärligt, vem kan utnyttja en Suzuki K5:a fullt ut här?

Sen kan man kika lite på biltillverkarna som också verkar tänka likadant.

En nytillverkad AC Cobra har börjat serietillverkats.

Likaså Super Seven, GT40 etc.

:)

/Jonathan

ducces retrohojar !

old news det där.....beställningarna för den första serien, kallad limited, togs emot våren 04. enbart 2000 st. med öhlins fram o bak och den klassiska lacken. produktionen löper redan.
självklart en smaksak, men en hoj med modern teknik i retrodesign träffar helt min smak.
de nya siffror för effekt och vikt beror på att även ducati numera övergått till japsarnas glädjesiffror, dvs. effekt på veven och vikt utan vätskor. inget framsteg alltså.
tror att hojarna kommer att vara populära.
i övrigt förstår jag inte riktigt vad skillnaden mellan en caféracer och en så kallad "streetfighter skulle vara???

heggeli skrev:
Styret tror jag, högt=streetfighter, lågt=caféracer.
Nja, caféracers byggdes ju för att efterlikna sin tids rejshojar. De strippades på allt onödigt för att spara på vikt och styre samt fotpinnar fixades för en rejsig sittställning. Ibland körde man dessa hojar i klubbrace. Efteråt tog man bort tejpen från lampan, skruvade tillbaks nummerplåtarna och körde hem.

En Streetfighter är ju å andra sidan ett steg tillbaka från race-looken. Mer upprätt körställning så att ryggen pallar att köra i stan osv.

sandstream skrev:
Kan man inte komma på något nytt så kan man ju alltid damma av något gammalt.

Retro är nog det tråkigaste jag vet, usch :död

ja men det är ju inte svårt att förstå med tanke på vad du kör för plastraket. Vi ska alla den vägen börja för att sedan mogna och bli mer erfarna... :tungan Det finns ju andra som inte vill åka "fullgas" liggandes på tanken runt varje gathörn eller raksträcka. Det e väl skit bra att det finns flera olika smaker och inriktningar även för oss hojåkare. Det är bara en tidsfråga innan alla märken kommer ha minst en retro hoj i modellutbudet...

Fyyyyyfaaaan va fult avgassystem dom där Duccarna har på monterat! Harrejävvvvlarrr! Resten ser ju bra ut, så det är ju synd att dom faller på det. :zpy :censored

V-Moto skrev:
Fyyyyyfaaaan va fult avgassystem dom där Duccarna har på monterat! Harrejävvvvlarrr! Resten ser ju bra ut, så det är ju synd att dom faller på det. :zpy :censored
Jag har hört talas om att en del som köper hoj byter avgassystem oavsett hur de ser ut :lol

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back