nycklar/ nyckelknippa?

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
kanske en dum fråga,, hur gör ni med era nycklar?, :va hel nyckelknippa eller bara nyckeln till cykeln i tändningslåset?... tänkte på det för nån dag sen att om man har några nycklar på knippan så kan dom väll nöta upp färg på eller runt tändningslåset eller "mönstret" på nycklarna?... lägg gärna upp bilder om ni känner för det... :yoparty

Bara nyckel, vill ju inte repa sönder hela hojen. Man kan ju ha något mjukt också. Men mjuka saker är fjantiga. :3freak

Jag kopplar loss mc-knippan från min "vanliga" nyckelknippa. Behöver jag inte mc-nycklarna har jag dem inte på mig. Samma gäller för bilnycklarna.

Så här gör jag! :tummenupp
mina%20nycklar.JPG

Jag kör så här för att inte repa med låsnyckeln

Bifogat

• DSCF0002.JPG
    DSCF0002.JPG
    36.8 KB · Visningar: 487
Det här fungerar oxo... Ska fixa nåt så nyckeln är 'still'.

Bifogat

• R.jpg
    R.jpg
    44.7 KB · Visningar: 121
Last edited:
Det är bäst att köra med tändningsnyckeln löst, har man en nyckelring på så blir luftmotståndet så högt.
Lägg inte upp bilder där man ser hur era nycklar ser ut, nån kan ju fila till en likadan och komma och knycka hojen. :tungan

Har ett nyckelband med hojnycklarna och en hemnyckel som går till garage och lgh. Eftersom jag har raceställ så har man ganska kort om fickor och då är det skönt att kunna ha nycklarna runt halsen!

Bilder:

//jaG

Bifogat

• Bild 2.jpg
    Bild 2.jpg
    70.8 KB · Visningar: 90
  • Bild 3.jpg
    Bild 3.jpg
    61.9 KB · Visningar: 91
Annars gör du som jag, har hittat en grej jag tycker funkar helt kanon :)

Jag har alla nycklar i fickan, använder många nycklar ofta, känns krångligt om man inte har alla på samma ställe med...

Så, jag köpte en sånhär lite mojäng!
http://www.teknikmagasinet.se/shop/db.pl?template_file=db_product.html&ProductID=330403
Kostar bara 20 spenn :gnissla

Funkar helt kanon, den ena delen är liten o fin så det skrapar inte på styrkronen vad jag har märkt... Ingen fara där... Det är ju skitsmidigt o kunna ha alla nyckalr på samma platts med, och sen bara knäppa loss den när man ska ut o köra hoj :Bugar

Rekomenderas varmt! :tummenupp

Jag har stripsat ihop både skivlåsnykel med tändningsnykel rak långt. slipper förstöra kronan.

NSR_Martin skrev:

Jag har alla nycklar i fickan, använder många nycklar ofta, känns krångligt om man inte har alla på samma ställe med...

http://www.teknikmagasinet.se/shop/db.pl?template_file=db_product.html&ProductID=330403

Funkar helt kanon, den ena delen är liten o fin så det skrapar inte på styrkronen vad jag har märkt... Ingen fara där... Det är ju skitsmidigt o kunna ha alla nyckalr på samma platts med, och sen bara knäppa loss den när man ska ut o köra hoj :Bugar

Helt klart det bästa man kan ha, rekomenderar den starkt jag med :tummenupp

jag har satt ett par strips uppe på fågelpinnen och så i nyckelknippan med tåndningsnyckel och låsnyckel har jag satt en karbinhake som jag hakar i där, inga repor eller något, inte av maj iaf men killen som hade den innan tänkte inte så långt :huvet , så jag har försökt polare och lägga i lite färg där det har skrapat innan,

glad påsk!

NSR_Martin skrev:

Adressen funka inte? :va

Ni som har tejpat ihop era nycklar till en lång kniv, bör nog kanske tänka om där. Det kan låta långsökt, men de kan fungera som en lång äcklig och spetsig kniv vid en olycka. Det är av samma orsak som man aldrig ska åka omkring med nycklar och dylikt i skinnstället.

Så här ska det se ut:

Bifogat

• key.jpg
    key.jpg
    39 KB · Visningar: 62
Det finns så mycket skit som redan sitter fast på hojen där fram så jag tror inte att nyckeln gör varken från eller till.
Well well...

//A

Tändningsnyckel i låset resten i kuttsen i en hjälmpåse, som sitter fast i ramdelar, med resten av alla grejer som man inte vill ha i skinnstället. Tex mobil, kontokort nycklar till låset och hemmet.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back