Nybörjare, singelåkare i STHLM

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Jag tog hojkort förra året. Körde huvuddelen av milen till och från jobbet. Har inga kompisar med hojar och undrar därför om det finns fler som jag runt STHLM.

Jag skulle gärna sticka ut å åka med någon. Vill inte sinka några riktigt duktiga förare och har heller inte lust att parkera hojen i ett träd i försöken att hänga på dem.... Skulle hellre hitta några som är som jag... gröngölingar, färska. Folk av typen som vågar erkänna att:
- jag kan inte slanga
- jag kan än mindre göra stoppies
- min hoj maxar endast 190 (monster 750) men fartvinden gör att jag gärna kör bra mycket långsammare...
- jag vågar även erkänna att jag tycker hoj är kul trots att polisen inte drar kortet av mig om de får syn på mig....

..så.. summa sumarum.. Finns det fler runt Sthlm som är sugna att ge sig ut ett gäng och köra utan hets men utan att för den del ägna sig åt ren cruising.
Köra efter sin förmåga helt enkelt. Och som nybörjare går det helt enkelt inte lika snabbt.

Det borde finnas massor. Fast risken är ju att du lär dig mer om du åker med mer erfarna förare. Häng med på en runda och känn efter. Ingen blir lämnad ensam, inte med flit i alla fall...

Klart man är på!
(Jag kan köra lugnt ibland...)
Nu är det bara att invänta snösmältningen.

Mattias skrev:
Det borde finnas massor. Fast risken är ju att du lär dig mer om du åker med mer erfarna förare. Häng med på en runda och känn efter. Ingen blir lämnad ensam, inte med flit i alla fall...

Bara mig man tappar bort på rundorna...;)

korvgubbe skrev:
Jag tog hojkort förra året. Körde huvuddelen av milen till och från jobbet. Har inga kompisar med hojar och undrar därför om det finns fler som jag runt STHLM.

Häng med på lite SH-rundor och samåkningar som kommer dyka upp i forumet framåt våren.

Ingen blir lämnad efter, alla 'sorters åkare finns och så vidare. Bara haka, få fram flinet i hjälmen och njuta.

Tror nästan man hetsar upp sig mer om man är några nybörjare som ingenting kan, bättre att åka efter någon som har ett bra flyt i åkningen och vet hur det ska 'gå till'.

åka ensam???

träning ger färdighet.man kan inte va världsmästare på en gång.
och åka ensam behöver du aldrig.

olika träff pungter.

ok vid globen.
våffelstugan i sigtuna.
slingerbulten till rosenhill.

ett tips!!!
skriv in frågan om nån vill åka när du har lust att åka.
med andra ord.varje dag!!!

som det ser ut nu så har du många att åka med.eller va säger ni??? :yoparty

Jag vill oxå ut och åka.... :tummenupp

Får se om snälla :Bugar VV-gubben låter mig få kortet innan sommaren.
Annars drar jag med mig ngn av mina handledare.. :rolleyes:

Men åka ska jag :banana
och inte bara slingerbulten fram o tillbaka med tillhörande garagevändning utanför fiket :tungan

soppatorsken skrev:
Jag och Watson har blivit borttappade en gång.
Fast det är kanske inte samma sak för det var inte med flit.

Tack för det du... ja var säkert med flit för att jag va för långsam... :(

Jag hänger nog också på. Risken att du blir sist, Korvgubbe är inte så stor när jag är med och kör 400.a :rolleyes:

Förra säsongen snackade vi ju om att ha lite kurvtagningsövningar också.
:tummenupp

Jag är på!!!
jag är också helt grön på hojåkning fick juh körkortet i slutet på september så det blev inte så många mil efter det...
Fan du klagar på att din går 190... fan min knarr gör ju typ bara 160-170 max...

:hej

Bikerbitch skrev:
Jag hänger nog också på. Risken att du blir sist, Korvgubbe är inte så stor när jag är med och kör 400.a :rolleyes:

Förra säsongen snackade vi ju om att ha lite kurvtagningsövningar också.
:tummenupp

Tror jag börjar hänga på dig då... Har ju faktisk bara åkt med någon en enda gång sedan jag kastade den gröna skylten.. Å då var det inte helt lätt att hänga på...

"när man är liten å rädd behöver man nån som håller om en å kramas lite grann.. för ibland är det svårt man är liten å då kan det va skönt att få hålla någons hand" *sjunger monshishi-låten*

Nädå.. allvarligt talat låter det great att så många är beredda att förbarma sig över mig. Jag kör inte så långsamt... Vill bara inte pressa mig för mycket. Vet ju hur jag varit under alla år på skateboard/snowboard/wakeboard/inlines i ramp osv.... har sansat mig en aning sen dess...

korvgubbe skrev:
Tror jag börjar hänga på dig då... Har ju faktisk bara åkt med någon en enda gång sedan jag kastade den gröna skylten.. Å då var det inte helt lätt att hänga på...

"när man är liten å rädd behöver man nån som håller om en å kramas lite grann.. för ibland är det svårt man är liten å då kan det va skönt att få hålla någons hand" *sjunger monshishi-låten*

Nädå.. allvarligt talat låter det great att så många är beredda att förbarma sig över mig. Jag kör inte så långsamt... Vill bara inte pressa mig för mycket. Vet ju hur jag varit under alla år på skateboard/snowboard/wakeboard/inlines i ramp osv.... har sansat mig en aning sen dess...

Jag erkänner dock att jag kör långsamt. Iallafall i kurvor. Önskar någon kunde hjälpa mig rejält i sommar, blev livrädd att svänga efter vurpan jag gjorde.

Korvgubbe, du har pm också!

soppatorsken skrev:
Jag och Watson har blivit borttappade en gång.
Fast det är kanske inte samma sak för det var inte med flit.

Det värsta var ju att vi nästan inte höll på att hitta hem!! :huvet Absolut första gången jag körde på "fel" sida om Jordbro, men nu kan man vägarna utantill!! :yoparty

Alla är ju nybörjare nån gång.....

/FW

korvgubbe skrev:

Spelar ingen roll hur sakta du kör, Monsteråkare ser alltid coola ut å får vänner ändå.

Förrutom jag som verkar vara ett lost case på alla områden ;)

Korvgubbe! Jag hoppas VERKLIGEN att du kör lika lungt och sansat med den där skönheten som jag gjorde :tungan

Du ska se att den inte behöver gå så fort när du lär dig svänga ordentligt, många plastraketer som blivit frånåkta av den fär fina cykeln :yoparty
Kraft är inte allt, man måste kunna svänga också

Lartes skrev:
Korvgubbe! Jag hoppas VERKLIGEN att du kör lika lungt och sansat med den där skönheten som jag gjorde :tungan

Du ska se att den inte behöver gå så fort när du lär dig svänga ordentligt, många plastraketer som blivit frånåkta av den fär fina cykeln :yoparty
Kraft är inte allt, man måste kunna svänga också

Hehe.. såg några klipp här på SH nån gång tidigare där skönheten var en av huvudpersonerna.. Då var hon en smula vildare än vad hon är med mig! Kanske bara jag som inte tagit fram det bästa ur henne ännu!

...hörrudu Kiko! Om du lär mig köra hoj lär jag dig se cool ut och få vänner!

Mattias skrev:
Fast risken är ju att du lär dig mer om du åker med mer erfarna förare.

Det är så jag lärt mig köra hoj..... min kille anpassade sig inte till mig när jag va nybörjare.... :rolleyes: jag fick glatt gasa på jag oxå...!!! Han hade kört hoj i 10 år.

Men jag tänke kan han... så kan jag... och det va ingen hets utan jag litade helt enkelt på honom.

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back